Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl på 6311 meter hvilken levrandør?

Anbefalte innlegg

til alle dere som har adsl over 5000 meter.

hvilken levrandør bruker dere?

har spurt de fleste men får beskjed at telenor eier utstyret og nekter andre levrandøere å levere.

bluecom sa først ja siden dem har levert opp til 8000 meter men ble nektet av telenor.

håper at det er 1 levrandør som gir ****** i telenor sine grenser.

er lei modem faenskap.

takker for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor i landet du bor, men i Vest Agder leverer www.los.no ADSL inntil 8000 meter. Har selv strevet med å få ADSL i over halvannet år, og alle har sagt at jeg er for langt fra sentralen. (6800meter) Så tipset en kamerat meg om los og de har levert en 3 mbit linje til meg for 800 kr i måneden. :dribble: Så bor du her på sørlandet er det verdt et forsøk. Lykke til !!!!

Malkav

Lenke til kommentar
håper at det er 1 levrandør som gir ****** i telenor sine grenser.

Joda, så lenge de har bygget ut sentralen selv.

Det er omtrent umulig og komme forbi TN sine grenser, har de sagt nei så mener de det absolutt.

www.catch.no har du vel sjekket?

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Når det gjelder ISPer som driver videresalg av Telenors produkter er det klart at Telenor plikter å levere en viss standard på de sambandene de selger ut til andre. Derfor må de nok si stopp hvis undersøkelser viser at det ikke er mulig å få til en tilfredsstillende forbindelse, ellers vil de bare få klager.

Mulige årsaker til at en forbindelse ikke lar seg etablere kan være for lang linje, for dårlig tverrsnitt (mye av abonnentnettet her i landet er 0.4 mm2, det gir langt dårligere rekkevidde enn 0.6) eller mange tvilsomme koblinger/fordelere.

Jeg ville ikke tro at Telenor opererer med noen fixed grense for max linjelengde, den vil nok variere med faktorene nevnt ovenfor.

Ting som abonnent-BFer (bærefrekvensutstyr som lar 2 telefonabbonenter dele ett par) kan gjøre at det ikke lar seg gjøre å få DSL i det hele tatt.

Etter hva jeg har hørt bruker Catch som agvg nevner utstyr med en annen moduleringsteknikk som muligggjør lengre samband, noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Når det gjelder ISPer som driver videresalg av Telenors produkter er det klart at Telenor plikter å levere en viss standard på de sambandene de selger ut til andre. Derfor må de nok si stopp hvis undersøkelser viser at det ikke er mulig å få til en tilfredsstillende forbindelse, ellers vil de bare få klager.

Vel, de andre leverer men med forbehold på lange linjer.

Det er snakk om at TNN også vil komme med en best effort-løsning for kunder som tar regning og risiko på egen regning.

Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed av NGT om at jeg bodde for langt unna sentralen, men at de var villige til å prøve allikeve.... Linja fungerer perfekt på 1 Mb/s... Eneste jeg har merket var når linja ble skrudd opp til 4 Mb/s noen dager... Fikk bare ytelse på rundt 2 Mb/s. Det virker altså som at det blir vanskeligere jo høyere hastighet du bestiller...

Lenke til kommentar
Generelt vill ikke Telenor levere xDSL på større avstader enn 3000m.

CATCH leverer opp til 6000m. Grunnet som nevn enn annen teknikk i sine DSLAM eneheter.

Nå må du ikke skremme folk, de leverer på mye lengre linjer enn 3000m.

Er linja svært bra går de neste opp i 6km, linjelengdene har nok mer med interne regler enn utstyret og gjøre.

Det finnes folk som ved en feil har fått linjer på over 6km med bra resultat på Telenor sitt utstyr.

Lenke til kommentar
Generelt vill ikke Telenor levere xDSL på større avstader enn 3000m.

CATCH leverer opp til 6000m. Grunnet som nevn enn annen teknikk i sine DSLAM eneheter.

Nå må du ikke skremme folk, de leverer på mye lengre linjer enn 3000m.

Er linja svært bra går de neste opp i 6km, linjelengdene har nok mer med interne regler enn utstyret og gjøre.

Det finnes folk som ved en feil har fått linjer på over 6km med bra resultat på Telenor sitt utstyr.

jojo

såklart kan de levere over sine egene grenser.

Men dette er de ca regler som de selv har satt. som sikkerhetsmargin.

vet dette fordi jeg sitter og selger bredbånd.

som nevn: Alt er jo avhengig av kobberkvalitet og kabeltversnitt.

Lenke til kommentar
Men dette er de ca regler som de selv har satt. som sikkerhetsmargin.

vet dette fordi jeg sitter og selger bredbånd.

Man ser mye i kapaks, 0.4 tråd er døden for ADSL , 0.6 eller bedre bærer langt.

De endret reglene høsten 2002, før det var de helt rigide på 3000m.

Og som selger vet du sikkert hvor frustrerende det er og ikke kunne prøve og levere, TN er håpløse i forhold til og sjekke opp ting i forhold til ADSL desverre.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Så det er ikke noe som heter maks 3000 meter lenger?  Genialt! :dremel:

Nei, nå er det linjekavliteten og litt tilfeldigheter som styrer hvertfall opp til 5.5km

Stemmer. det finnes flere eksempler på at brebånd kan leveres

Total linjelengde inkludert inntak: 5235 meter

Tråddiameter: 0,6 mm eller h½yere

Mulig produktklasse: ADSL 704/128

Lenke til kommentar
Stemmer. det finnes flere eksempler på at brebånd kan leveres

Total linjelengde inkludert inntak: 5235 meter

Tråddiameter: 0,6 mm eller h½yere

Mulig produktklasse: ADSL 704/128

5.7 er vel den lengste jeg har sett som har fått OK på 384/128.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...