Tullballj Skrevet 22. juni 2023 Del Skrevet 22. juni 2023 Kjøpte et brukt takstativ på finn. Jeg betalte ca 1000 kroner mindre enn ny prisen (koster rundt 3000 kroner nytt). Når jeg fikk stativet ser jeg at det mangler nøkler. Det var ikke opplyst om det i annonsen. Jeg spurte heller ikke om det manglet nøkler riktig nok. I annonsen sto det bare at det var pent brukt og hvilke bil det hadde blitt brukt på. I mitt hode forventer jeg å få et komplett stativ med nøkler når man betaler såpass mye for en vare. Jeg må nå bytte 4 låser, og det koster 450 kroner. Har forsøkt å se om jeg kan finne en kode på låsen, men det står ikke noe nøkkel nummer. Ofte står nummeret på nøkkelen utenpå låsen. Spørsmålet er om jeg kan kreve å heve kjøpet eller å få dekket summen det koster å bytte låser slik at jeg kan bruke stativet med nøkler? Stativet er lett å stjele når det ikke er låst. Takboksen jeg skal bruke på stativet er heller ikke billig. Et stativ som ikke kan låses er verdiløst for meg. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. juni 2023 Del Skrevet 23. juni 2023 2000 for et takstativ, da skal alt være strøkent i mine øyne. Selvsagt skal selger dekke tapet ditt, eller ta tilbake stativet. Det hadde jeg ikke gitt meg på lett. 2000 er mye for et brukt takstativ, og feil og mangler må opplyses. Hadde det kostet noen hundrelapper så er det annerledes, men til såvidt høy pris... 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 23. juni 2023 Del Skrevet 23. juni 2023 Ikke fått med NOEN nøkler? Det er i såfall en alvorlig mangel ja. Har du fått med EN nøkkel så er det bare å gå på en jernvarebutikk og få slipt opp så mange nøkler du ønsker. Eller mistenker du at forrige eier har tenkt å komme og stjele takstativet tilbake? Det er vel noe søkt kanskje... Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. juni 2023 Del Skrevet 23. juni 2023 Om du kan komme deg til låsmed så kan de lage ny nøkkel til deg. Husker ikke om det var billigere enn å kjøpe nye låser, men det er mulig. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2023 Jeg kan eventuelt ta med meg det ene dekselet med lås på til en Thule forhandler for å høre om de kan prøve å finne ut hvilke nøkkel det er, men det er jo mange ulike nøkler. Pleier å være 3 siffer på nøklene, så i teorien er det vel 999 kombinasjoner. To nye nøkler koster uansett rundt 200. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 23. juni 2023 Del Skrevet 23. juni 2023 Har du pratet med selger om dette? Kan fort bare være en forglemmelse fra denne personen sin side. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2023 Jeg har forsøkt å få tak i han uten å lykkes. Har ikke noen måte å kontakte han på annet enn gjennom finn sin meldingstjeneste. Har riktig nok brukt finn trygg betaling, så har holdt igjen pengene til han svarer. Det som er irriterende er at jeg ikke kan begynne å bruke stativet før jeg vet hva som skjer videre. Jeg har jo lyst å bytte lås/kjøpe nøkler slik at jeg kan begynne å bruke det. Kan bruke det uten nøkler også, men har lyst å kunne låse det fast slik det er ment til. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. juni 2023 Del Skrevet 23. juni 2023 Ja, når du betaler 2/3 av ny pris for en vare bør det være komplett. Kan jo hende det er en forglemmelse av selger at han ikke har sendt de med. Hvis han ikke har nøkler, så kan dere kanskje komme til enighet om at han betaler for ny lås. Eventuelt at han har nummeret du trenger så, kan han betale for bare nye nøkler. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 23. juni 2023 Del Skrevet 23. juni 2023 Siden prisen du betaler er såpass høy i forhold til nypris så ville jeg ha informert selger om at dette er en vesentlig mangel og hvis ikke h*n har nøkler så vurderer du å heve kjøpet, alternativt gå med på å betale en lavere pris som da står i forhold til det det koster å skaffe nye nøkler. Eller bare informere selger om at det er en vesentlig mangel ved salgsvaren, heve kjøpet og finne deg noen nye (brukte). 1 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2023 Kjøper har funnet nøklene og skal sende de sier han. Håper det stemmer. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 23. juni 2023 Del Skrevet 23. juni 2023 Tullballj skrev (8 minutter siden): Kjøper har funnet nøklene og skal sende de sier han. Håper det stemmer. Kjøper? Var det du som hadde nøklene hele tiden? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 24. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2023 Mente seff selger. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. juni 2023 Del Skrevet 24. juni 2023 Bra det ordnet seg. Regnet nesten med at det var en forglemmelse. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 24. juni 2023 Del Skrevet 24. juni 2023 Trenger du stativet i bruk før nøklene komer så får du tallene av selger. Så kjøper du nøkkelen. Hvis du har f.eks. thansen eller andre som selger Thule der du bor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå