Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diesel i motoroljen


Anbefalte innlegg

Jeg har diesel i oljen på min pajero. 

Ettersom jeg har skjønt det så kan det enten komme av at en dyse ikke lukker seg og den får alt for mye diesel og til feil tidspunkt(skadelig for motor), eller at det lekker i returrør eller kobling til dysen fra pumpe(mest sannsynlig).

Men hvordan kan jeg finne ut av dette? Alt er gjemt under dekselet.

Noe ujevnt tomgang, men motor går ellers normalt. Ikke røyk fra eksos eller unormale vibrasjoner.

Frister ikke å bytte deler helt vilkårlig, rør + dyser vil fort komme på over 20000 kr og det om man shopper rundt på nettet.

 

b26976b0-18d4-4b2c-b47a-189340583904.avif AC701326AB00ENG.pdf AK701110AB00ENG.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fant årsaken, det var kobber pakningene på returrøret. Disse var uoriginale og virker som dem hadde blitt brukt om igjen flere ganger.

Byttet disse og fikk da orden på diesel i oljen problematikken.

Men en uke etter så røyk en dyse på motorveien, den "lukket" seg ikke og fikk nærmest en vannlås eller hva det nå enn heter og en helt helt forferdelig gange.

Trudde først motoren var fullstendig ødelagt.

Byttet denne også og nå virker den igjen, heldigvis.

Endret av Musefella
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...