Musefella Skrevet 22. juni 2023 Del Skrevet 22. juni 2023 Jeg har diesel i oljen på min pajero. Ettersom jeg har skjønt det så kan det enten komme av at en dyse ikke lukker seg og den får alt for mye diesel og til feil tidspunkt(skadelig for motor), eller at det lekker i returrør eller kobling til dysen fra pumpe(mest sannsynlig). Men hvordan kan jeg finne ut av dette? Alt er gjemt under dekselet. Noe ujevnt tomgang, men motor går ellers normalt. Ikke røyk fra eksos eller unormale vibrasjoner. Frister ikke å bytte deler helt vilkårlig, rør + dyser vil fort komme på over 20000 kr og det om man shopper rundt på nettet. b26976b0-18d4-4b2c-b47a-189340583904.avif AC701326AB00ENG.pdf AK701110AB00ENG.pdf Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. juni 2023 Del Skrevet 23. juni 2023 Diesel i olja kan komme av bruksmønster også, det er ikke uvanlig at det blåses noe diesel i olja, spes om om du har mye småkjøring. Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 30. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2023 (endret) Fant årsaken, det var kobber pakningene på returrøret. Disse var uoriginale og virker som dem hadde blitt brukt om igjen flere ganger. Byttet disse og fikk da orden på diesel i oljen problematikken. Men en uke etter så røyk en dyse på motorveien, den "lukket" seg ikke og fikk nærmest en vannlås eller hva det nå enn heter og en helt helt forferdelig gange. Trudde først motoren var fullstendig ødelagt. Byttet denne også og nå virker den igjen, heldigvis. Endret 30. juli 2023 av Musefella Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Hydrolocking kan være katastrofalt i fart. Da er det ikke uvanlig at diverse interne motordeler ikke er interne lengre men ligger i veien lengre bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå