Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes 300D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Powertrainer skrev (17 timer siden):

Trinner du opp dieselpumpa så vil den sote til slutt, men da får den nok litt for mye. Er sannsynligvis en plomberingshette av metall som du må fjerne for å komme til justeringskruen på pumpa.

Veit du om motor tar stor skade av det?

Lenke til kommentar
Merc 300D skrev (7 timer siden):

Veit du om motor tar stor skade av det?

Ser du har fått svar, vil tro at koksing over tid kan bli et problem ja. Hvis det er for å øke effekten så trenger man ikke å trinne den så høyt opp at den soter, men man må prøve seg litt fram. Trinnet opp en isuzu 1,7TD som satt i en gammel Vectra en gang. Vet ikke om jeg husker rett men tror det var rundt en omdreining. Det var natt og dag, det ble en helt annen bil, ble betydelig sprekere.

Lenke til kommentar
Merc 300D skrev (7 timer siden):

Veit du om motor tar stor skade av det?

123 har vel OM617A om det er 300tdt. Den tåler mye. Dieselmeken ordner større elementer i pumpa så kan du sette på en større turbo og doble effekten uten problemer. Har du ikke turbo så er det fortsatt litt effekt å hente på å justere opp pumpen, men ikke allverden. Blir mest røyk :p 

sedsberg skrev (54 minutter siden):

Vil tro katalysator og DPF (hvis den har det) kan bli ødelagt. Over lengre tid kan kanskje avleiringer i stempelringer og ventiler skape problemer.

Ingenting av cat/dpf er å finne på W123 300. Har ikke sett problem med avleiringer heller, men har kun gjort dette på turbo varianten. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...