Gå til innhold

Prescott fra Itbuttiken

Beni25

Anbefalte innlegg

På www.Itbuttiken.no finner vi under prosessor INTEL den nye Prescott på 3.2Ghz med Produsentes vare nr. "BX80546PG3200E".

I ett web søk, fant jeg samme Produsents vare nr. fra INTEL men her er det ikke noe som antyder at det er Prescott. --> Klikk her

Hva er sant her da? er det Prescott? eller selger Itbutikken ett produkt fra Intel de gjerne kaller for Prescott for å få solgt det?.

Dette er bare for at jeg synes nok rart at det er bare itbutikken som har ført opp prescott på sin webshop! ingen andre!!

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prescott er ett kodenavn. Den heter egentlig Pentium 4E. ITbutikken har Prescott i lista, men er ikke klar for levering enda.

ok.

Ja itbutikken er ikke klar for levering enda... men det står nok 30 januar som leverings dato!... kan dette stemme? hvis jeg bestiller den, for jeg den til 30 januar? eller skal det komme e-mail fra butikken der de beklager for at prescott´n har forsinka lanserings dato?

Hvor finner jeg noe info om prescott fra INTEL sine sider? de har jo ingenting... (ok da, de har ett pdf fil, hvor de snakker om de 13 nye instruksjoner, på en veldig avanser IT språk synes jeg... og det hjelper vel lite) :(

Samtidig som jeg tenker å bestille prescott 3.2 + Asus P4C800-e deluxe + 512 ddr fra Geil/Twinmos/Corsair <-- (tenker meg enda hvilken)...

er det noen minne anbefalt her? + hovedkort? er den bra den jeg mente? hva med alternativer til den?

Jeg skal kjøre 3Dstudio max 6 + photoshop + premiere + andre... (spill også, half life 2 - cs cz! :)

Lenke til kommentar
Ja itbutikken er ikke klar for levering enda... men det står nok 30 januar som leverings dato!... kan dette stemme? hvis jeg bestiller den, for jeg den til 30 januar? eller skal det komme e-mail fra butikken der de beklager for at prescott´n har forsinka lanserings dato?

Hvor finner jeg noe info om prescott fra INTEL sine sider? de har jo ingenting... (ok da, de har ett pdf fil, hvor de snakker om de 13 nye instruksjoner, på en veldig avanser IT språk synes jeg... og det hjelper vel lite) :(

Samtidig som jeg tenker å bestille prescott 3.2 + Asus P4C800-e deluxe + 512 ddr fra Geil/Twinmos/Corsair <-- (tenker meg enda hvilken)...

er det noen minne anbefalt her? + hovedkort? er den bra den jeg mente? hva med alternativer til den?

Jeg skal kjøre 3Dstudio max 6 + photoshop + premiere + andre... (spill også, half life 2 - cs cz! :)

Det er jo ikke 100% sikkert ITbutikken kan levere Prescott den 30. Januar.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet med å bestille Prescott før hardware.no og andre nettsteder har sammenliknet ytelsen med den gamle Pentium4 "Northwood". Se hvor varm den blir osv.

Asus P4C800-E Deluxe er ett bra hovedkort. Skal du IKKE overklokke noe så er Corsair TwinX3200LL 1GB settet best. Skal du overklokke så er GeiL eller OCZ PC4200 brikker å anbefale.

Du burde uansett kjøpe 1GB RAM.

Lenke til kommentar

Sett på nettet de du sier, men de er vel litt drøye i pris (for meg akuratt no).

er det samme å kjøpe dual ram (2 brikker i ett pakke) enn å kjøpe 1 brikke no, og den andre litt senere, når man har litt mere penger ??

ps: ja, av samme type alle modullene. (eller er de som kommer i dual pakke annerledes til sine tilsvarende enkelt modell?).

Hva med 2x512 eller 1x1024 av samme modell eller veldig likt?

Endret av Beni25
Lenke til kommentar
I ett web søk, fant jeg samme Produsents vare nr. fra INTEL men her er det ikke noe som antyder at det er Prescott. --> Klikk her

Legg merke til at det er en 1 MB versjon de også selger. Altså er det en Prescott de også selger.

Om jeg var deg ville jeg ventet til den kom på markedet før jeg bestilte. Vi vet ikke hvor bra ytelsen blir, hva prisene blir når flere får de osv.

Vi kommer selvsagt med test av Prescott.

Lenke til kommentar

Det er igjen grunn til å vente egentlig, Prescott blir litt kjappere enn Northwood, typisk 5-10%. Når SSE3 (som den er utstyrt med) får litt mer fotfeste vil dette øke enda litt mer. Hva varmeutvikling angår ser det ut til å bli ca det samme som for Northwood, dvs helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Det er igjen grunn til å vente egentlig, Prescott blir litt kjappere enn Northwood, typisk 5-10%.

Hva varmeutvikling angår ser det ut til å bli ca det samme som for Northwood, dvs helt uproblematisk.

Det kan vel i det minste være greit å vente til den faktisk er i salg? Vi vet ikke når den kommer på markedet. Mandag 2. februar har vært nevnt på en del ulike siter, men vi vet ikke.

Også enig i at den trolig vil yte 5-10% bedre enn NW og at varme ikke kommer til å bli et problem.

Uansett ville jeg ikke kjøpt et produkt som:

1. Ikke er i salg (ikke leveringsklar)

2. Ikke lansert

3. Vi vet ikke hvordan ytelsen blir opp mot NW og Athlon64

4. Vi vet ikke de endelige prisene

Om jeg skulle kjøpt noe nå ville det helt klart vært Athlon64 3000+, men jeg hadde nok ventet til Prescott kom for å se hvordan de ble mot hverandre. Det er neppe så alt for lenge til den kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...