baldviking Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Kollega av meg på jobb har maskin med Win98. Der har jeg nå tatt ut et åpenbart dødt modem og satt inn et nytt Creative Blaster V.92. Installasjonsprogrammet som fulgte med støtter ikke Win98. Greit - jeg kjører manuell installasjon, henter driveren fra rett mappe på CD'en, alt ser ut til å gå greit, maskinen restarter, men jeg ender med et stort, gult utropstegn i Enhetsbehandling, hvor det står at driveren til modemet ikke kan lastes. Hva kan problemet være? Butikken sier det ikke finnes eldre drivere til det modemet. Jeg har hørt om en eldre standard for modem. V.70/72...? Burde jeg prøve å snuse opp et slikt? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hva kan problemet være? Butikken sier det ikke finnes eldre drivere til det modemet. Jeg har hørt om en eldre standard for modem. V.70/72...? Burde jeg prøve å snuse opp et slikt? Dette har med modemstandarder og gjøre og ikke drivere, interne modemer kan være vrange. Cnet har da et som pleier og innstallere seg greit på w98, det aller enkleste er jo standard modemer på serieporten. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Har sett dette ved installasjon av driver som kun støtter 98SE på den første versjonen av Win98. Det finnes etter det jeg kan se driver til alle versjoner av V92-modemen til 98SE, men ikke til den første versjonen av Win98. Hvis kollegaen har den første versjonen av Win98, så må han nok oppgradere Windows hvis du ikke finner en driver på nettsidene til Creative. Sjekk denne siden for søk på eksisterende drivere. Det enkleste er om du har produktkode (DIxxxx), så er du sikker på at du velger helt riktig produkt. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Nei, nei, nei...sjekket linken din sofTest, og Komplett har solgt meg V.92 HSP PCI, som det ikke finnes driver til for Win98, mens de skulle ha solgt meg V.92 PCI, som det finnes driver til for Win95/98... ****** folk! Takk for oppklarende svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå