Ænonym Skrevet 20. juni 2023 Del Skrevet 20. juni 2023 Hvis jeg er sykemeldt i oppsigelsestiden og fortsatt er det siste dagen i oppsigelsestiden. Hva skjer med sykepengene etter siste dag av oppsigelsestiden, hvis jeg ikke har en ny jobb? Forsvinner de? Reduseres de? Blir de like mye som om jeg skulle hatt jobb? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. juni 2023 Del Skrevet 20. juni 2023 Du fortsetter å motta sykepenger fra NAV, med samme dagsats som da du var i jobb. Lenke til kommentar
Ænonym Skrevet 20. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2023 krikkert skrev (4 timer siden): Du fortsetter å motta sykepenger fra NAV, med samme dagsats som da du var i jobb. Det betyr altså at hvis jeg har 2500kr før skatt om dagen i nåværende jobb, så er det det jeg vil få fra nav i sykepenger selv om jeg står uten jobb etter oppsigelsestid? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. juni 2023 Del Skrevet 20. juni 2023 Sheldon( skrev (5 minutter siden): Det betyr altså at hvis jeg har 2500kr før skatt om dagen i nåværende jobb, så er det det jeg vil få fra nav i sykepenger selv om jeg står uten jobb etter oppsigelsestid? Ja. Maksbeløpet for sykepenger er 6G (711 720kr) i året, som blir rundt ~2700 per dag så da er du innafor. Sykepenger gjelder vel til du er sykemeldt i ett helt år. Da må du gå over på arbeidsavklaringspenger (AAP) eller noe annet. AAP gir deg opp til 66% av 6G. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juni 2023 Del Skrevet 21. juni 2023 Det stemmer. Men når du står uten jobb vil du bli vurdert etter normene for syke arbeidssøkere (dvs. om du er arbeidsufør til ethvert yrke), ikke syk arbeidstaker (som normalt vurderes om vedkommende er arbeidsufør til stillingen sin). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå