MacProvoserer Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det med seriekoden, fungerer det? Det hadde vert perfekt! Tipper de fleste har det idag ja... så lenge det finnes både mac og pc versjon av programmet. .......prove me wrong.... Lenke til kommentar
max- Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Kjekt da! Lærte no nytt i dag å. MAX Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Tror ikke man har lov til å ha både PC og Mac versjon, når man har betalt for kun én... med mindre det er dual cd, altså for både PC og Mac på samme PC. Tror ikke det er det på disse programmene. På Premiere CD'n min står det ihvertfall kun "Windows". På en av tilleggs CD'ene (Smartsound Quicktracks), står det "Windows, Macintosh". Fulgte ikke med flere CD'er. Har ikke Photoshop CD'n i umiddelbar nærhet, så gidder ikke sjekke den nå, men også der var det bare en CD så vidt jeg husker. Bare for nysgjerrighets skyld, MacProvoserer. Hva ville du valgt fremfor Premiere? Tror nok jeg ville gått for Final Cut om jeg hadde Mac og masse penger (koster vel mer enn Premiere?). Men på den annen side, ville jeg nok valgt noe annet til PC også om jeg hadde mer penger (Edition? Avid?). Men Premiere funker greit til mitt bruk akkurat nå ihvertfall. Ang. virus, så er Norton veldig kjapt ute med nye virusdefinisjoner så fort ett nytt ett er oppdaget. Lite trolig at jeg får det før Nortons nettverk av ansatte som søker etter nye virus hele tiden. Og får jeg virus, så får det bare gå... jeg åpner uansett aldri vedlegg jeg ikke vet hva er. Endret 27. januar 2004 av Afseth Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) "The unique serial number assigned to each version of Photoshop is combined with a randomly generated number, assigned to the user's computer. When the product is activated on a computer, this activation number and the product serial number are provided to Adobe so Adobe can ensure that each genuine copy of its software is not activated more than the permitted number of times. Adobe's activation system does not collect, transmit, or use any personal information, including the customer's hardware configuration." The only information users need is their software serial number, which is supplied with the product. The serial number is typically found on the product CD case and on the registration card in the box. Så, er photoshop boksen med både mac OG pc versjon? Tror ikke det ... Adobe har nemlig begynt med xp-lignende beskyttelses program. http://www.adobe.com/activation/main.html Nok en grunn til å velge mac, da jeg sjelden kjøper program. Endret 27. januar 2004 av MacProvoserer Lenke til kommentar
max- Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg starta med iMovie men nå bruker jeg Final Cut Express å er kjempe fornøyd! Kjempelett og praktisk lagd. Skjønte alle de basiske tingene med en gang å nå har jeg lært en hel masse nye avangserte funksjoner. Final Cut skal vist være ledende innen film, og veldig likt Express versonen. Anbefalles på det sterkeste. Var i kontakt med en som jobba i NRK og de brukte vist Final Cut og Shake. MAX Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hva ville du valgt fremfor Premiere? Tror nok jeg ville gått for Final Cut om jeg hadde Mac og masse penger (koster vel mer enn Premiere?). Hei, jeg er vel definitivt en "prosumer" og tjener faktisk noen tusinger i året på videooppdrag i tillegg til vanlig jobb. Med Premiere Pro ser det jo faktisk ut til at Adobe omsider har levert det programmet de har hevdet å ha i alle år! Mine Premiereopplevelser begynte og sluttet med windowsversjon 5.1c og var mye av grunnen til at jeg i dag er Macbruker. Forskjellen den gang mellom Premiere og FCP (v.2) var faktisk absurd. Det var som å gå fra en 14 tommers sv/hv TV til en 42 tommers plasma hva kvalitetsfølelse angår. Arbeidsflyt, tiden det tar å gjøre en jobb, funksjonalitet og ikke minst media-magament var bare så uendelig langt foran Adobes program på denne tiden. Har ingen førstehåndserfaring med senere versjoner av Premiere men FCP har faktisk blitt enda mye bedre siden den gang og kan faktisk ikke forestille meg å skifte til noe annet program, selv ikke en tipp topp Avid arbeidsstasjon. Da ville jeg heller ha hatt en tipp-topp Dual G5, med RAID og FCP. Prisene er som følger: Fullversjon Premiere Pro: NOK 7,898.80 Fullversjon FCP 4: NOK 9.490,01 Finnes selvfølgelig helt andre oppgraderingspriser. FCP inneholder også musikkprogramet Soundtrack som koster kr. 1790,- hvis det kjøpes separat... FCP express koster bare kr. NOK 2.689,99,- og har så og si all funksjonalitet fullversjonen har, hvis du ikke har behov for OMF, EDL export/import eller andre formater enn DV... Ellers er jo medfølgende software iLife et stort pluss ved Macplatformen da, "switchere" får veldig mye programvare de har behov for gratis, sammen med sin nye mac... Lenke til kommentar
max- Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Bra sagt NickFalk! Final cut xpress er helt genialt, og hvis man skulle ha behov for den mere proffe versonen så er det bare å oppgradere til en redusert pris siden man allerede har Express versonen. iApsene er helt konge! Macen kan jo nesten alt rett ut av eska. MAX Endret 28. januar 2004 av max- Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg vil ikke ha en G5 eller en ferdigbygd Mac men jeg vil veldig gjerne ha Panther så kom igjen Apple gi oss OSX for PC! Haha den dagen vokser gullerøter på trær! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg vil ikke ha en G5 eller en ferdigbygd Mac men jeg vil veldig gjerne ha Panther så kom igjen Apple gi oss OSX for PC! Haha den dagen vokser gullerøter på trær! Nei, tror ikke de gir PC'n en av grunnene til at folk kjøper Mac. Da tror jeg de ville solgt færre Mac maskiner. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Men tenk for en mengde OS dei kunne solgt!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå