Black Star Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Du vet de "informasjons" boblene som popper ut fra statusbaren og forteller deg hva du skal gjøre og hva som er feil. MAX Heh? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har aldri sett bobler i Windows XP. Hva for en merkelig versjon av XP er det du har sett da? Å sammenligne Windows XP med OS 9 er jo totalt idiotisk. Blir som å sammenligne XP med Windows 98. Og ettersom du ikke har brukt OSX i större grad så burde du lage deg en annen tråd som heter MacOS9 vs Windows XP. Og hvor i all verden har jeg sammenlignet OS 9 med Windows XP? Du må ha lest seriøst feil ett sted eller begynt lørdagskvelden vel tidlig. Eller kanskje du gir uttrykk av å sammenligne OS X med tidigere versjoner? Alt det du har servert av argumenter passer i alle fall veldig bra med OS 9, og dertil lite med OS X. Ergo drar jeg den slutningen at du ikke har brukt OS X over lenger tid, og dermed prater ut av en viss plass når det kommer til førstehånds kunnskap om emnet. Ergo; ikke snakk om det(!. -KJ Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har aldri sett bobler i Windows XP. Hva for en merkelig versjon av XP er det du har sett da? Å sammenligne Windows XP med OS 9 er jo totalt idiotisk. Blir som å sammenligne XP med Windows 98. Og ettersom du ikke har brukt OSX i större grad så burde du lage deg en annen tråd som heter MacOS9 vs Windows XP. Og hvor i all verden har jeg sammenlignet OS 9 med Windows XP? Du må ha lest seriøst feil ett sted eller begynt lørdagskvelden vel tidlig. Eller kanskje du gir uttrykk av å sammenligne OS X med tidigere versjoner? Alt det du har servert av argumenter passer i alle fall veldig bra med OS 9, og dertil lite med OS X. Ergo drar jeg den slutningen at du ikke har brukt OS X over lenger tid, og dermed prater ut av en viss plass når det kommer til førstehånds kunnskap om emnet. Ergo; ikke snakk om det(!. -KJ Akkurat det har jeg innrømmet for lenge siden, og eneste grunnen til at jeg fortsatt er her, er at dere Mac brukere som fikk noe mot meg før jeg innrømte det, enda ikke har godtatt at jeg har gjort en feil. Jeg har jo gang på gang i det siste sagt at OS X sikkert er veldig bra, og like bra som XP (kanskje til og med bedre... hva vet jeg). For min del var selve PC vs Mac diskusjonen over for lenge siden, men dere gir dere ikke med forsøket på å knekke meg totalt... bare fordi jeg ikke visste at OS X var overlegent OS 9. Så hold kjeft med det der nå. Hvor mange ganger må jeg vise til posten min på side 6. Hvor mange ganger må jeg be om at dere viser meg fanatiske utsagn etter den posten uten å få svar. Hvor mange ganger må jeg fortelle dere at jeg ikke sammenligner OS 9 og Windows XP? Jeg skjønner ikke hva dere har mot meg. Jeg har flere ganger slått ett slag for Mac, at de som føler seg mest hjemme med det ikke har noen grunn til å skifte til PC, slik PC fanatikere mener. Det er bare at jeg har dratt frem egne erfaringer. Riktig, de er stort sett med OS 9, men har ikke disset OS 9 fremfor Windows XP etter jeg ble fortalt hvor mye bedre OS X er enn OS 9. Forstår dere nå? Eller er det mer dere må ha inn med teskjeer. Jeg begynner å mistenke dere for å prøve å psyke meg totalt ut bare fordi jeg er PC bruker. Så hvem er mest fanatisk nå? På de siste to sidene virker dere mye mer fanatiske enn meg. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har aldri sett bobler i Windows XP. Hva for en merkelig versjon av XP er det du har sett da? Å sammenligne Windows XP med OS 9 er jo totalt idiotisk. Blir som å sammenligne XP med Windows 98. Og ettersom du ikke har brukt OSX i större grad så burde du lage deg en annen tråd som heter MacOS9 vs Windows XP. Og hvor i all verden har jeg sammenlignet OS 9 med Windows XP? Du må ha lest seriøst feil ett sted eller begynt lørdagskvelden vel tidlig. Du sier jo selv at du ikke har noe erfaring med OSX, men derimot med OS9. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Du vet de "informasjons" boblene som popper ut fra statusbaren og forteller deg hva du skal gjøre og hva som er feil. MAX Heh? Nå begynner jeg å tvile på om du i det hele tatt har noen som helst erfaring med Windows XP. Förste uka man har installert XP popper det hele tiden opp små gule notiser nederst til höyre i taskbaren. Etter ca en uke slutter det, så om man velger OSX fremfor Windows av denne grunn så må man väre rimelig tett i nötta. Lenke til kommentar
max- Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 De kommer opp vær gang det er noe feil, når man kobles av å på nett, når windows update finer ut at nye sikkerhets geier har kommet som man bare må laste ned for å ungå at du blir voldtatt av virus, når nye saker legges till/fjernes fra maskinen. Så du tokk nokk lit feil der ja... Har at pc hele livet å har stort sett vert fornøyd, helt til jeg oppdaget mac. MAX Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Ok... skjønner hva du mener, men det har aldri forstyrret meg. Windows update står på automatisk, uten at den skal forstyrre meg. Norton Antivirus like så. Nettverket/internetten min er så stabilt at jeg aldri har fått noen beskjed om at jeg er frakoblet. Når jeg setter inn USB dingser eller har satt inn ny hardware, kommer det opp beskjed. Men det ser jeg bare som en fordel, for da kan jeg klikke der og åpne f.eks mappen til en kortleser eller lignende. Men det har "poppet" opp noe for meg kanskje en gang i halvåret bortsett fra hvis en USB dings blir plugget inn... også det skjer skjelden at jeg har behov for å gjøre. Uansett... bobler? Ser ikke ut som en boble i det hele tatt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Du sier jo selv at du ikke har noe erfaring med OSX, men derimot med OS9. Men har ikke sammenlignet... der må du ha misforstått. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Og da kan jeg tilføye at PowerBooks faktisk tåler en tur ned trappa også... I en lettere animert tilstand fant jeg ut at jeg skulle ta med meg PowerBooken min ned på soverommet for å lade den. (Lurt å komme på klokka 0450 i natt....) SOm sagt så gjort. Eneste aberet er at øverst i trappa forsvinner fotfestet. For å gjøre en lang og smertefull historie kort: PowerBooken har nå to solide bulker i bakkant, jeg en. ( ) -KJ Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Du sier jo selv at du ikke har noe erfaring med OSX, men derimot med OS9. Men har ikke sammenlignet... der må du ha misforstått. Men siden du ikke har testet OSX hva slags erfaringer er det du argumenterer med da? Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 AHHHH. Nå har jeg lest gjennom alle 8 sidene med shit-kasting. Hele diskusjonen dreier seg om pc vs mac og Mac OS vs Windows. Samme argumenter kommer igjen osv. Det skal nevnes at jeg ikke har prøvd Mac. Jeg har bare brukt windows til 98 (vært innom 2000 på skolen), og må si at windows er vanskelig OS å jobbe i. Dette grunnet ustabilitet og restriksjoner som ms pålegger brukeren. Allikevel tror jeg ikke Windows er noe bedre i MacOS. Jeg har alltid vært i mot slike grafiske finesser som ofte kommer i veien for praktisk funksjonalitet. Jeg er enig at MacOS er (eller ser utifra screenshots) lettere ut enn windows for en musebruker, men ikke for en som er vant med kommandolinjen. Til daglig bruker jeg nå FreeBSD, og har brukt det i 1 år, og linux 2 år før det, og bruker ikke annet enn tastaturet untatt ved web-browsing da Det som tiltaler meg ved mac (ironisk nok) er designet, og spesielt praktisk anlagte porter osv. Det kan godt hende jeg kjøper meg en Mac neste gang, men jeg er veldig opptatt av pris, og da får vi se en enda gang. Uansett, tror jeg at det første [u]jeg[/u] hadde gjort når jeg hadde kjøpt Mac, hadde vært å kastet ut MacOSX, og hivd inn freebsd. Angående virus har jo noe av sikkerheten i mac, mye med darwin kjernen å gjøre. Synes det bare er fint med en konkurrent til PC jeg. Et slikt utvalg er jo bare gunstig for forbrukerne, så jeg ville ikke klagd på det ene eller det andre så mye. Og til deg som på side 2 eller noe sånt, lurte på om det gikk an å laste ned OSx gratis for x86, så er det bare base-system, som er nogenlunde likt freebsd. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Du sier jo selv at du ikke har noe erfaring med OSX, men derimot med OS9. Men har ikke sammenlignet... der må du ha misforstått. Men siden du ikke har testet OSX hva slags erfaringer er det du argumenterer med da? Du er nødt til å være den mest kverulerende personen jeg noen gang har vært borte i. Du gir deg ikke du... Mitt hovedbudskap, fra begynnelsen av, har vært at liker man Mac, er det ingen grunn til å bytte til PC. Liker man PC, er det ingen grunn til å bytte til Mac. Jeg har sagt hva mine erfaringer er med Mac, men fordi jeg stort sett har brukt OS 9, er det kun dette jeg kan snakke om. Jeg snakker også om PC, og da Windows XP fordi det er det jeg har brukt de siste par årene. Jeg har ikke rakket ned på Mac, ikke påstått at PC er bedre enn Mac uten forbehold, ikke sammenlignet OS 9 med XP. Det denne tråden utviklet seg til, var en utveksling av erfaringer, deretter en drøss med Mac brukere som av en eller annen grunn ble sinte på meg fordi jeg i ett svakt øyeblikk påsto at OS X ikke var virusfritt. Makan til fintfølende personer skal man lete lenge etter. Så... nå håper jeg du har fått det inn i hodet ditt, at JEG HAR IKKE SAMMENLIGNET OS 9 MED XP, RETT OG SLETT BARE UTVEKSLET ERFARINGER. (riktignok ikke mye håp om det når du ikke har gjort det ennå, men... man kan jo håpe). Har du mer å si, så får du f*** meg komme med eksempler, så skal jeg forklare hva jeg mente. Ok? Før du finner eksempler, får du holde deg langt unna flere kommentarer til meg. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Du sier jo selv at du ikke har noe erfaring med OSX, men derimot med OS9. Men har ikke sammenlignet... der må du ha misforstått. Men siden du ikke har testet OSX hva slags erfaringer er det du argumenterer med da? Du er nødt til å være den mest kverulerende personen jeg noen gang har vært borte i. Du gir deg ikke du... Mitt hovedbudskap, fra begynnelsen av, har vært at liker man Mac, er det ingen grunn til å bytte til PC. Liker man PC, er det ingen grunn til å bytte til Mac. Jeg har sagt hva mine erfaringer er med Mac, men fordi jeg stort sett har brukt OS 9, er det kun dette jeg kan snakke om. Jeg snakker også om PC, og da Windows XP fordi det er det jeg har brukt de siste par årene. Jeg har ikke rakket ned på Mac, ikke påstått at PC er bedre enn Mac uten forbehold, ikke sammenlignet OS 9 med XP. Det denne tråden utviklet seg til, var en utveksling av erfaringer, deretter en drøss med Mac brukere som av en eller annen grunn ble sinte på meg fordi jeg i ett svakt øyeblikk påsto at OS X ikke var virusfritt. Makan til fintfølende personer skal man lete lenge etter. Så... nå håper jeg du har fått det inn i hodet ditt, at JEG HAR IKKE SAMMENLIGNET OS 9 MED XP, RETT OG SLETT BARE UTVEKSLET ERFARINGER. (riktignok ikke mye håp om det når du ikke har gjort det ennå, men... man kan jo håpe). Har du mer å si, så får du f*** meg komme med eksempler, så skal jeg forklare hva jeg mente. Ok? Før du finner eksempler, får du holde deg langt unna flere kommentarer til meg. Er ikke helt enig i at man skal holde seg til det man liker. Smart å teste noe nytt iblandt, hvis ikke hadde vi vel spist poteter som lördagsgodt alle sammen. Jeg var fornöyd med OS9 fremfor Windows 98 og da Windows 2000 gadd jeg ikke pröve det for det var jo jalla Windows, noe jeg angrer på nå ettersom Windows 2k er så utrolig mye mere stabilt enn OS9. Dine erfaringere er fra OS9 og når du da ramser opp dine OS9 erfaringer ved siden av dine erfaringer med Windows XP så blir det jo som å sammenligne OS9 med XP, selv om det kanskje ikke var meningen. Skal vi se om vi kan få laget et hull i hodet så jeg kan få det du sa inn i hodet mitt. Vi er hvertfall enige om en ting, os9 suger Endret 25. januar 2004 av MCDr Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Vi er hvertfall enige om en ting, os9 suger Ja, det er vi enige om. Syntes Win 98 var bedre til og med, selv om også det OS'et hadde sine åpenbare feil. Det er godt mulig jeg hadde forelsket meg i en Mac med OS X, så å si at man ikke skal prøve andre ting om man er fornøyd med det man er, er nok kanskje å ta i litt mye. Men jeg tør ikke å prøve andre ting, for det kan bli fryktelig dyrt om jeg skulle falle for en G5 med OS X for eksempel. Må ikke bare kjøpe ny datamaskin, men programvare og en god del hardware også. Sånn som skriver, scanner, kortleser og lignende kan jo brukes, men må jo bytte ut redigeringsutstyret mitt. Kan bli en god del titusener det ja. Nettopp av den grunn, er jeg fornøyd med det jeg har nå... Kos deg med Mac'en din du, så skal jeg kose meg med PC'n min Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Vi er hvertfall enige om en ting, os9 suger Kos deg med Mac'en din du, så skal jeg kose meg med PC'n min OS9 funka bra til bilderedigering opp til Photoshop 6 og Illustrator 9, men explorer ödelag alt som fantes av stabilitet. Koser meg med både Pc'n og Mac'en min jeg Lenke til kommentar
max- Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det er ting som dtte som gjør at jeg er glad for at jeg har mac -> http://itavisen.no/art/1302760.html Er enig med Afseth i at det kan vere dyrt å switsje, på grund av at man må kjøpe nye programmer. Serlig når det gjelder de mere proffe programmene som foreksempel Photoshop. Men dette problemet er ikke så stort for den mere "Vanelige" brukeren. Serlig når man får alle de kule iapsene på kjøpet som gjør det meste man kunne ønske seg. MAX Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det er noken ting eg synest er vanskelig å forstå. Og det er kvifor f.eks. ikkje alle "heier på" mac. Eg bruker PC m/WinXP og kjeme nok ikkje til å bytte til mac. Men bevare meg vel, det beste som kan skje alle er jo at Apple får større markedsandel! At det i praksis har ein monopolsituasjon på OS er en forferdelig ting. Lykke til alle de med utrolig god råd som heller viser fram PC'en enn bilen! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Det er ting som dtte som gjør at jeg er glad for at jeg har mac -> http://itavisen.no/art/1302760.html Virus bekymrer meg ikke i det hele tatt. Norton stopper det som prøver å komme inn på min maskin, og definisjonene oppdateres hver gang noe nytt blir oppdaget. Har jo prøvd å snike seg inn noen som vedlegg i mail, men de stoppes hver gang. I det hele tatt er det dumt å være uten antivirusprogrammer, for ikke bare ødelegger man sin egen maskin... man bidrar også til spredning av virus. EDIT : Ps... som kommentar til å kjøpe programmer på nytt. Jeg bruker Photoshop, After Effects, Premiere (inkludert semiprofesjonell redigeringshardware) og enkelte andre programmer som er rimelig avanserte og dyre. Derfor vil en overgang til Mac koste meg mye mer enn det selve Mac'en koster. Hvis ikke, ville jeg vurdert å prøve en Mac med nyeste OS neste gang jeg skulle kjøpe det meste av utstyr nytt. Endret 27. januar 2004 av Afseth Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Virus bekymrer meg ikke i det hele tatt. Norton stopper det som prøver å komme inn på min maskin, og definisjonene oppdateres hver gang noe nytt blir oppdaget. Litt kjipt da når du får viruset som er helt nytt og ikke oppdatert i antivirusen din.... Har jo prøvd å snike seg inn noen som vedlegg i mail, men de stoppes hver gang. Kjedelige greier det der... EDIT : Ps... som kommentar til å kjøpe programmer på nytt. Jeg bruker Photoshop, After Effects, Premiere (inkludert semiprofesjonell redigeringshardware) og enkelte andre programmer som er rimelig avanserte og dyre. Derfor vil en overgang til Mac koste meg mye mer enn det selve Mac'en koster. Photoshop, After Effects og Premiere finnes for mac også. Ville nok bytta ut premiere da.... Du må ikke kjøpe disse programmene pånytt. (tror jeg da...) Du har kjøpt programmet. Dvs du har ett serienr. Last ned mac-versjonen og bruk samme serienr. Eller kikk i original-esken produktet kom i. Der skal normalt mac-cdén ligge også. Hvis ikke det ligger mac-versjon på samme cd da. Hvis ikke, ville jeg vurdert å prøve en Mac med nyeste OS neste gang jeg skulle kjøpe det meste av utstyr nytt. Hørtes hyggelig ut. Du blir helt sikkert fornøyd! Lenke til kommentar
max- Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Når jeg switsja så fant jeg ut at en del av mine gamle spill faktisk hadde mac og pc versjon. Så det skulle ikke overaske meg hvis dette gjelder for flere programmer og spill. Det med seriekoden, fungerer det? Det hadde vert perfekt! MAX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå