Gå til innhold

li: hover {

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde meg på en liten saker her, som jeg ikke visste om skulle fungere eller ei, men er det mulig at noen av dere vet det?

<ul>
<li>Bla bla</li>
<li>Bla bla</li>
<li>Bla bla</li>
<li>Bla bla</li>
</ul>

li {
list-style-image: url(1.gif);
}
li:hover {
list-style-image: url(2.gif);
}

Dere som eventuelt kan hjelpe meg skjønner dette uten nærmere forklaring.

Problemet var at hoveren, istedenfor å gå til 2.gif, gikk over til standard circle. Noen som vet om dette er mulig? Å bytte mellom to image i list, altså?

Drit i å komme med anbefalinger til alternative metoder, fordi jeg har kjennskap til både javascript og andre mulige løsninger, men jeg lurer på om dette er mulig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarte... Jeg testet bare med Opera. Ser at i IE så funker det lite... Det var da som svarte.

Kanskje derfor span:hoveren min ikke virker i IE heller?

Vi får håpa det blir likar i måro.

Jau, det ville bærre være lækkert.

Lenke til kommentar

Haha, ja, :hover funker desverre bare på A i IE, så no luck there. Skal du late som du har en bullet foran et A element og la den oppføre seg som en LI, så kan du jo ha A inni en LI. Ha background-image på A satt til venstre. Padder litt så ikke noe tekst kommer over den bullet. A må være block type. LI kan du sette list-style-type: none eller noe, kvitter deg med margin/padding på UL & LI. Kan sikkert mekke samme en kode om du vil :) Men du klarer kanskje andre metoder selv?

Lenke til kommentar

Jo, men det vil se pent formatert ut i en browser som f.eks Lynx/Links eller i en nettleser som har skrudd av stylesheet :D Sikkert ikke mange som tenker på det, har bare blitt til vane å få det til å fungere i de fleste tilfellene :green:

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...