pgdx Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg prøvde meg på en liten saker her, som jeg ikke visste om skulle fungere eller ei, men er det mulig at noen av dere vet det? <ul> <li>Bla bla</li> <li>Bla bla</li> <li>Bla bla</li> <li>Bla bla</li> </ul> li { list-style-image: url(1.gif); } li:hover { list-style-image: url(2.gif); } Dere som eventuelt kan hjelpe meg skjønner dette uten nærmere forklaring. Problemet var at hoveren, istedenfor å gå til 2.gif, gikk over til standard circle. Noen som vet om dette er mulig? Å bytte mellom to image i list, altså? Drit i å komme med anbefalinger til alternative metoder, fordi jeg har kjennskap til både javascript og andre mulige løsninger, men jeg lurer på om dette er mulig! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 IE, som ca 90% bruker (statistikk fra løse lufta), så vil ikke :hover fungere andre steder enn på A elementet Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Svarte... Jeg testet bare med Opera. Ser at i IE så funker det lite... Det var da som svarte. Kanskje derfor span:hoveren min ikke virker i IE heller? Vi får håpa det blir likar i måro. Jau, det ville bærre være lækkert. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Hvis jeg prøver å lage hver <li></li> inne i en a, da? Denne virker jo... http://www.tom.me.uk/2002/4/red-bit.html# display:block ? Endret 14. januar 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Haha, ja, :hover funker desverre bare på A i IE, så no luck there. Skal du late som du har en bullet foran et A element og la den oppføre seg som en LI, så kan du jo ha A inni en LI. Ha background-image på A satt til venstre. Padder litt så ikke noe tekst kommer over den bullet. A må være block type. LI kan du sette list-style-type: none eller noe, kvitter deg med margin/padding på UL & LI. Kan sikkert mekke samme en kode om du vil Men du klarer kanskje andre metoder selv? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) http://home.chello.no/~alexholm/hw.no/liatest/liatest.html Edit: oops, skulle ha redigert forrige post Endret 14. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Ja, da kan jeg like godt droppe hele <ul> og <li>, for det var kun derfor jeg ville bruke det... Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Jo, men det vil se pent formatert ut i en browser som f.eks Lynx/Links eller i en nettleser som har skrudd av stylesheet Sikkert ikke mange som tenker på det, har bare blitt til vane å få det til å fungere i de fleste tilfellene Endret 14. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 tenkte jeg skulle lage et eksempel, men så ble det så mye lettere å bare legge ut en link til Listamatic.. Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Her har du et eks som løser problemet ditt med bruk av css http://www.thesunreport.org/ Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Dette er definitivt noe å legge merke til. Kommer en uten javascript, er det en fin ting. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 IKKE dropp bruk av lister i meny. Ha heller lenker ikke i listene, som du setter display: block; på, hvis det er nødvendig. Lenke til kommentar
cnav Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 li {list-style-image: url(1.gif); } li:hover { list-style-image: url(2.gif); } Dette fungerer for meg: list-style-image: url(1.gif); } a:hover { list-style-image: url(2.gif); } Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Kun jeg som synst at css er vanskeligere enn php? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå