Julian R Skrevet 19. juni 2023 Del Skrevet 19. juni 2023 (endret) Har byttet til midlertidige dekk, fordi jeg nettopp hadde flatt dekk. Disse har jeg etterstrammet, men opplever en dunkelyd, helt til jeg bremser bitte litt. Hva kan dette være? Mazda 3 1.6 diesel Endret 19. juni 2023 av Julian R Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. juni 2023 Del Skrevet 19. juni 2023 Det kan være mange ting, det må i alle fall sjekkes, noe kan være farlig. Jeg mistenker at du har brukt hjulboltene fra aluminiumsfelger på et nødhjul med stålfelg som er mye tynnere, dermed stikker boltene for langt inn og tar borti på innsia. Lenke til kommentar
Julian R Skrevet 21. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2023 Leo_ skrev (På 19.6.2023 den 11.11): Det kan være mange ting, det må i alle fall sjekkes, noe kan være farlig. Jeg mistenker at du har brukt hjulboltene fra aluminiumsfelger på et nødhjul med stålfelg som er mye tynnere, dermed stikker boltene for langt inn og tar borti på innsia. Fester hjulene med mutter. Er helt vanlig felger, bare litt for store. Vet enda ikke helt hva den lyden er.. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 21. juni 2023 Del Skrevet 21. juni 2023 Lyder kan være mye rart... Jeg hadde noen ulyder som kunne høres ut som et dekk uten luft. Det viste seg å være hele komboen av bremseskiver, klosser og kaliper. Denne lyden ga seg når jeg bremset. Lenke til kommentar
Liksom Skrevet 21. juni 2023 Del Skrevet 21. juni 2023 Er hjulet....feil montert. Lenke til kommentar
Julian R Skrevet 21. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2023 Bäcker skrev (6 timer siden): Lyder kan være mye rart... Jeg hadde noen ulyder som kunne høres ut som et dekk uten luft. Det viste seg å være hele komboen av bremseskiver, klosser og kaliper. Denne lyden ga seg når jeg bremset. Ja, det kan være så mangt.. Liksom skrev (6 timer siden): Er hjulet....feil montert. Mest sansynlig. Er ikke riktig dekk dim fordi jeg punga org dekket. Er bare sommerdekk fra en annen bil.. Får byttet dekk i dag og sjekket Lenke til kommentar
Liksom Skrevet 22. juni 2023 Del Skrevet 22. juni 2023 Julian R skrev (17 timer siden): Ja, det kan være så mangt.. Mest sansynlig. Er ikke riktig dekk dim fordi jeg punga org dekket. Er bare sommerdekk fra en annen bil.. Får byttet dekk i dag og sjekket Du må ha riktig bolter, diameter på navet må stemme med felgen også. Dette kan bli farlig, så ikke kjør med det. Har mistet hjul selv på bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå