Gå til innhold

OEM vs. BOXED

SvUpP

Anbefalte innlegg

Er dette korrekt?

BOXED = Med kjøler/vifte

OEM = Uten kjøler

(Og siden jeg planlegger å kjøpe Zalmann-vifte uansett, så er da OEM best (om det er billigst)).

Mvh.

SvUpP

Edit: Fjernet "Jalla", siden mange hang seg opp i det :roll:

Endret av SvUpP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bortsett fra den delen med jallakjøler. Viftene som følger med Intel-cpu'er holder jevnt over ganske høy kvalitet. Ikke superfantastisk kjøling, men ikke dårlig heller. Støynivået er også ganske akseptabelt.

Dette er nok litt av grunnen til at markedet for kjølere til P4 ikke tok slik av som markedet for kjølere til socket A-prosessorer.

Lenke til kommentar

Ok, jeg får røpe hva det betyr da, selv om jeg ikke har sett filmen jalla jalla.

Yalla... er et arabisk ord som betyr noe slikt som dette:

kom igjen, sett opp farta, sett i gang.

Vanskelig å oversette direkte, men omtrent dette er betydningen.

Altså ikke noe negativt ord.

Hvis man derimot sier: Yalla imshi, ja da er meningen en helt annen.

Kom igjen, forsvinn.... eller noe i den retningen.

Lenke til kommentar

Hva er "akseptabelt" støynivå på en boxed P4 2.8 PC800 da? Bare lurer, siden butikken jeg bestilte en Zalman CNPS 5700D-CU fra, sendte meg beskjed i dag om at de ikke har den på lager og ikke vil få den inn før om tidligst 3 uker :-/

Jeg vurderer da disse tre:

Zalman CNPS 7000CU (kr. 449,-, rent kobber)

Zalman CNPS 7000ALCU (kr. 339,-, aluminium)

Thermaltake Silent Viking PIV 478 (kr. 295,-)

Jeg skal mest sannsynlig ikke overklokke, men MÅ ha en stillegående maskin uansett. Om noen kan gi meg et brukbart tips i så måte, ville jeg blitt glad. Vil helst si ifra til butikken før de stenger for dagen

:)

Lenke til kommentar

Hvis du skal flytte maskinen din mye rundt anbefaler jeg ikke CNPS 7000 Cu, da denne veier 773 gram. Jeg har denne selv, og er nødt til å være ekstremt forsiktig med å flytte kab rundt, transporterer det liggende. Al-Cu er sikkert bra hvis du skal flytte en del på maskinen. Veldig stillegående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...