SvUpP Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Er dette korrekt? BOXED = Med kjøler/vifte OEM = Uten kjøler (Og siden jeg planlegger å kjøpe Zalmann-vifte uansett, så er da OEM best (om det er billigst)). Mvh. SvUpP Edit: Fjernet "Jalla", siden mange hang seg opp i det Endret 14. januar 2004 av SvUpP Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Vil bare si at P4 (i alle fall 800 MHz FSB versjonen) ikke kommer med en "jallakjøler". Den er kanskje ikke verdens beste, men den fungerer veldig bra opp til (og litt over) 3.4 GHz. Endret 14. januar 2004 av Bludd Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Bortsett fra den delen med jallakjøler. Viftene som følger med Intel-cpu'er holder jevnt over ganske høy kvalitet. Ikke superfantastisk kjøling, men ikke dårlig heller. Støynivået er også ganske akseptabelt. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Bortsett fra den delen med jallakjøler. Viftene som følger med Intel-cpu'er holder jevnt over ganske høy kvalitet. Ikke superfantastisk kjøling, men ikke dårlig heller. Støynivået er også ganske akseptabelt. Dette er nok litt av grunnen til at markedet for kjølere til P4 ikke tok slik av som markedet for kjølere til socket A-prosessorer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 en P4 3,2 kjører du til ca 3,7 med std kjøler. Har nå prøvd en A64 3000 med boxed kjøler og den ser veldig bra ut og er stillegående tipper på en ca 20-25 db temp på cpu rundt 35 grader idle. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Edit: Fjernet "Jalla", siden mange hang seg opp i det Merkelig det hvordan folk alltid henger seg opp i det som ikke er poenget, og simpelthen tar en nosegrab over det som er poenget... Lenke til kommentar
olavr Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Vet noen hva ordet "jalla" "yalla" betyr? Hvis noen lurer så kan jeg svare. Hint: Har vært noen år i Midt-Østen.... Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Så filmen "Jalla, jalla!" Er jeg inne på noe? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Vet noen hva ordet "jalla" "yalla" betyr? Hvis noen lurer så kan jeg svare.Hint: Har vært noen år i Midt-Østen.... "kom igjen" Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Trodde jalla betydde fort/rask Lenke til kommentar
olavr Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Ok, jeg får røpe hva det betyr da, selv om jeg ikke har sett filmen jalla jalla. Yalla... er et arabisk ord som betyr noe slikt som dette: kom igjen, sett opp farta, sett i gang. Vanskelig å oversette direkte, men omtrent dette er betydningen. Altså ikke noe negativt ord. Hvis man derimot sier: Yalla imshi, ja da er meningen en helt annen. Kom igjen, forsvinn.... eller noe i den retningen. Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Og en diskusjon som skulle vært over på to poster (spørsmål - svar) har digerert fullstendig ute av kontroll Mvh. S. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Nytt spørsmål: Hva er DIGERERT??? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Blitt styrt inn på.. diskusjonen har sporet av, med andre ord. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hva er "akseptabelt" støynivå på en boxed P4 2.8 PC800 da? Bare lurer, siden butikken jeg bestilte en Zalman CNPS 5700D-CU fra, sendte meg beskjed i dag om at de ikke har den på lager og ikke vil få den inn før om tidligst 3 uker :-/ Jeg vurderer da disse tre: Zalman CNPS 7000CU (kr. 449,-, rent kobber) Zalman CNPS 7000ALCU (kr. 339,-, aluminium) Thermaltake Silent Viking PIV 478 (kr. 295,-) Jeg skal mest sannsynlig ikke overklokke, men MÅ ha en stillegående maskin uansett. Om noen kan gi meg et brukbart tips i så måte, ville jeg blitt glad. Vil helst si ifra til butikken før de stenger for dagen Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hvis du skal flytte maskinen din mye rundt anbefaler jeg ikke CNPS 7000 Cu, da denne veier 773 gram. Jeg har denne selv, og er nødt til å være ekstremt forsiktig med å flytte kab rundt, transporterer det liggende. Al-Cu er sikkert bra hvis du skal flytte en del på maskinen. Veldig stillegående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå