Serpentbane Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Hei. Har en båtmotor som fungerte fint sist gang den ble kjørt, men som har stått i to år. Den går som den skal nå også, kanskje litt latere, men etter å ha kjørt full gass så kommer den ikke ned på turtall. Fant ut om jeg plukker av dekselet og presser på en hendel så går den seg til. Hendelen rører ikke på seg når jeg bruker gass eller choke, men det er en ventil, aktuator, trykkpumpe eller noe og jeg hører blåselyd når jeg trykker på den, så jeg går ut i fra at det er no automatisk justering av noe. Er to o-ringer og enskife som henger på stangen mellom hendelen og denne. Noen som har forslag til fiks? Er det denne dingsen som må byttes? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Serpentbane skrev (1 time siden): det er en ventil, aktuator, trykkpumpe eller noe Det kan hende den er treg og må jobbes med for å få den til å fungere normalt. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 19. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2023 mobile999 skrev (På 18.6.2023 den 17.36): Det kan hende den er treg og må jobbes med for å få den til å fungere normalt. Jokket den litt frem og tilbake en stund med hånden og kjørte en del runder med tube, og det virker som den har kommet seg litt faktisk. 👍👌 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Husk og smør alle bevegelige komponenter hver høst med 565, WD40 eller lignende for og unngå disse problemene. Kan også være lurt å presse vannfast fett de 3 eller 4 fettniplene som er på motoren, et helvete og reparere når det har låst seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå