Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

kallisen skrev (14 timer siden):

Trump kommer ikke til å vinne valget, det er jeg temmelig sikker på! Jeg har stor sympati med mannen etter det som skjedde og jeg støttet hans forrige presidentskap, men akkurat nå omgir han seg med for mye fringe til å bli gjenvalgt når det først gjelder. Problemet er at Joe Biden er dement og ute av stand til å være en reell kandidat. Det demokratene må gjøre er å øyeblikkelig komme opp med en ny kandidat og gi det amerikanske folk en sjanse til å velge en rasjonell og realpolitisk intelligent politiker som ikke er dement eller som vender seg dit vinden blåser. Verden er i en farlig tid og vi trenger et stabilt og sterkt USA! 

Han synes å seile i medvind akkurat nå, og tiden flyr….   Vi får snart se om attentatet har gitt han ytterligere vind i seilene.  Demokratene er tilsynelatende for handlingslammet til å gjøre stort, og Biden selv virker veldig insisterende.  Kennedy er en bra mann, men jeg tror ikke han kan nå opp.  Så Trump kommer nok til å vinne. Muligens en brakseier.   Og det er like greit. Demokratene har blitt verre og verre for hvert tiår siden krigen.  Utenrikspolitisk er Trump den sterkeste kandidaten.  Han er ingen krigshauk som vi ser en del av i begge partier.  Han klarer å snakke med statsledere fra andre land enn vestlige uten å være ovenfra og ned.  Jeg skulle gjerne sett en bedre kandidat, men jeg ser ingen gode per nå.  

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Simen1 said:

Hvis Trump vinner valget så kastes Europa sannsynligvis under bussen med tanke på vår sikkerhet mot omverden.

Ja, det blir han ferdig med på dag 1.  NATO vil derved stå alene uten USA.

På dag 2 så hjelper han Putin med alle midler til å erobre Ukraina.

På dag 3 så gir han klarsignal til Putin om at det er bare å angripe Georgia, Polen, Finland, Latvia, og Norge. Og forsikrer Putin om at de selvfølgelig er BFF's, og at det amerikanske forsvaret holder seg langt unna.

På dag 4 så erklærer Trump seg Keiser av hele det nordamerikanske kontinentet. Uten å spørre Canada først. 2024 blir det siste valgåret i det nye Trump imperiet. Grunnloven oppløses i samme slengen.

På dag 5 så legger han ned hele den frie pressen i det nordamerikanske imperiet. Alle vet jo at demokrati og ytringsfrihet blir overflødig fremover.

På dag 6 sier Trump noe om at Kinas keiser kanskje burde ta en ferie i hjembygda si i hundremeterskogen. Dette gjør at kinas keiser ypper til bråk. Da trykker Trump på en svært støvete rød knapp.

Etter noe dager med bittelitt kaos verden over med atomkrig og greier, så kommer vi til dag 10. Da har Trump bestemt seg for at det kan være greit å prøve seg ett annet sted, så han kontakter utenomjordiske vesener fra ett annet solsystem for å hente ham. Men signalet blir plukket opp av andre romvesener som ikke er så vennlige.

De andre slemme utenomjordiske skapningene kommer på dag 12 og erobrer hele planeten på litt under 2 dager. De siste menneskene blir sperret inne i zoologiske hager bygd av de slemme utenomjordiske for deres egen fornøyelse.

Noen måneder går, men så finner de slemme utenomjordiske noen veldig sjeldne elementer i jordas mantel som de har lett etter i tusenvis av år. De trenger dem for å prøve nye vitenskapelige eksperimenter. De kjører dem i gang med de nye elementene, men har ikke helt skjønt hva resulatet av eksperimentet blir, og hele universet revner og forsvinner.

Så ja... du kan trygt si at vi er ganske fxxxd.

 

Vent litt... Hvem var det som ga meg denne 'veldig viktige' oppsummeringen av Trumps neste presidentperiode fra CNN? Jeg trodde det var viktig å spre videre. Beklager hvis det kan være noe misvisende i denne posten.

 

👆 Det er en parodi Markiii. Slik ser de ut.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Democratic Sen. Bob Menendez guilty on all charges in federal corruption trial

The jury in the federal corruption trial of Sen. Bob Menendez, D-N.J., and two of his business associates, Fred Daibes and Wael Hana, found Menendez guilty on all charges

Menendez was charged by federal prosecutors with 18 counts since he pleaded innocent last year, all relating to a multiyear alleged bribery scheme involving the Egypt and Qatar governments.

In March, an 18-page indictment was wrapped into Menendez's existing charges already against him and his co-defendants — including his wife, Nadine — for allegedly acting as a foreign agent and accepting hundreds of thousands of dollars in bribes to benefit the Egyptian government through his power and influence as a senator.

 

 

Endret av jallajall
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (9 minutter siden):

Det bildet av seg selv som Rocky Balboa tweetet han i 2019. Lurer på hvem som har dratt det frem igjen nå ?

Gitt de siste dagers hendelser burde vel Evander Holyfield vært en mer passende bokser å lime den orange slaskens hode på. Mike Tyson bet jo som kjent en bit av Holyfield sitt øre. Jeg aner ikke hvor lenge Holyfield gikk med bandasje, men jeg tipper Trump kommer til å gå med en større, mer synlig bandasje, helt ut valgkampen, for å gjøre maksimalt poeng av øret.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Tja.. det skumle er at jeg er usikker på hvor det gled over i en usannsynlig parodi..

Det amerikanske presidenvalget har jo nesten alltid vært en parodi?

Leser at Elon Musk, med sin lønn på 56 milliarder dollar pr. år skal sponse Donald med 45 millioner dollar i måneden.

Hvis ikke det er galskap i seg selv... 😉

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 minutter siden):

Gitt de siste dagers hendelser burde vel Evander Holyfield vært en mer passende bokser å lime den orange slaskens hode på. Mike Tyson bet jo som kjent en bit av Holyfield sitt øre. Jeg aner ikke hvor lenge Holyfield gikk med bandasje, men jeg tipper Trump kommer til å gå med en større, mer synlig bandasje, helt ut valgkampen, for å gjøre maksimalt poeng av øret.

Han beholder nok den en stund, vil jeg tro.. 😋

Clipboard01.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 minutter siden):

oh,selv Frank Luntz!
image.png.7cab5a51b61dd8e972de470ede177a57.png

Tragi-komisk at de ikke husker/vet at Trump var en av de mest corporate America-vennlige presidentene i manns minne, med blant annet et skattekutt på 35 til 21% på selskapsskatten og andre skattekutt for de aller rikeste.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (22 minutter siden):
Letterboxd skrev (1 time siden):

Hvis Biden vinner kommer han til å gå av en månde etterpå? Prøver Demokratene å holde ham i live bare til valget er vunnet?

Valget er vunnet? 🤣

Selv om det ser skummelt ut så må vi huske at valget ikke er avgjort ennå. Det kan ennå skje en hel del de neste 3 månedene.

@Letterboxd Det er historisk høy sannsynlighet for at visepresidenten må ta over for presidenten i løpet av neste periode, uansett hvem som vinner. Ikke bare på grunn av alder og helse, men også den sterke polariseringen som vi har sett provoserer enkelte til suicidale angrep. Et av de mest spennende scenariene er om vi ender opp med Harris versus Vance.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Selv om det ser skummelt ut så må vi huske at valget ikke er avgjort ennå. Det kan ennå skje en hel del de neste 3 månedene.

@Letterboxd Det er historisk høy sannsynlighet for at visepresidenten må ta over for presidenten i løpet av neste periode, uansett hvem som vinner. Ikke bare på grunn av alder og helse, men også den sterke polariseringen som vi har sett provoserer enkelte til suicidale angrep. Et av de mest spennende scenariene er om vi ender opp med Harris versus Vance.

Vi kan jo bare krysse fingrene for det, men resulatet er på en måte gitt. Verdens antatt mektigste nasjon blir enten styrt av en fullstendig gal mann eller en senil pleiepasient de neste årene, valgt inn av av velgere i verdens mest demokratiske nasjon...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...