Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, Kron said:

De som stemmer på Trump er nok uenige med deg, men du får ha dine konspiratoriske meninger. Men fint å se at du skjønner det er slik demokratiet fungerer 👍

Jeg sa hvis det blir statskupp.

Er du uenig i hvilken reaksjon et statskupp bør ha?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (5 minutter siden):

Ifølge CNN skal Burgum også nå ha fått ha fått beskjed om at det ikke er ham som blir Trumps VP-kandidat.

Ikke overraskende det. Burgums ekstreme abortforbud i Nord-Dakota er for sprøtt selv for Trump, som kalte det for «et problem».

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er snakk om å respektere den amerikanske befolkningens valg om president. Selve valgsystemet i seg selv respekterer ikke folks valg. Da snakker vi om Gerrymandering, the electoral college, lobbyfinansiering, strategisk plassering og åpningstider av valglokale, osv...

Og ikke minst dette, som jeg postet i forrige innlegg.

https://www.democracydocket.com/news-alerts/federal-court-rejects-rnc-lawsuit-over-nevadas-voter-rolls/

Så har vi selvfølgelig propagandamaskineriet til republikanerne som går for fullt og har i lang tid hatt monopol på politisk sjeleføde for en betydelig del av befolkningen. Godt hjulpet av milliardærer i bytte for skattelette. Det er ikke demokrati, men oligarki.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
AtterEnBruker skrev (7 minutter siden):

Det er snakk om å respektere den amerikanske befolkningens valg om president. Selve valgsystemet i seg selv respekterer ikke folks valg. Da snakker vi om Gerrymandering, the electoral college, lobbyfinansiering, strategisk plassering og åpningstider av valglokale, osv...

Og ikke minst dette, som jeg postet i forrige innlegg.

https://www.democracydocket.com/news-alerts/federal-court-rejects-rnc-lawsuit-over-nevadas-voter-rolls/

Så har vi selvfølgelig propagandamaskineriet til republikanerne som går for fullt og har i lang tid hatt monopol på politisk sjeleføde for en betydelig del av befolkningen. Godt hjulpet av milliardærer i bytte for skattelette. Det er ikke demokrati, men oligarki.

Ok ja. Så hva mener du må gjøres da? En væpnet revolusjon? 😂 Eller kanskje du ønsker å invadere USA, så vi kan få satt opp ett skikkelig demokratisk system der, for disse stakkars amerikanerne som lever i ett oligarki!

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Kron skrev (1 minutt siden):

Så hva mener du må gjøres da? En væpnet revolusjon? 😂 Eller kanskje du ønsker å invadere USA, så vi kan få satt opp ett skikkelig demokratisk system der, for disse stakkars amerikanerne som lever i ett oligarki!

Hvorfor er Russland et diktatur, og hva hindrer konservative i å innse at de lever i et diktatur der?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er Russland et diktatur, og hva hindrer konservative i å innse at de lever i et diktatur der?

Jeg skal ikke hevde at jeg er en ekspert på Russland. Men det er i praksis ikke ett valg der, eller Kina for den saks skyld. Dette er land med bare ett alternativ. Ett-parti styre. I Russland er det satt opp på en litt annen måte, men i praksis kontrollert av ett dominerende parti uten frie valg.

Jeg tror de konservative i Russland er veldig klar over hva de lever under. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Man kan jo spørre seg hvorfor Trump ikke valgte sin forrige VP som VP i 2025 og hvorfor alle som jobbet for han i det hus vil ikke at han skal bli president igjen med unntak av den nepotistiske familien hans og crooked rudy.

Eller vent, vi trenger jo egentlig ikke å lure. Alle med bittelitt vett forstår hvorfor.

Endret av shockorshot
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...