Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

 

11 minutes ago, Tåkefyrste said:

Helt utrolig disse dommedagsprofetiene enkelte kommer med. Tror dere virkelig på dette selv, eller er det bare for å prøve å skremme andre?

Det var mange som mente at Lenin, Mussolini og Hitler var ufarlige også. Folk trykker på den store, røde knappen fordi de ser en fare.

For min del er den absolutte inkompetansen og selvsentreringen nok. Trump er en katastrofe for USA, ikke nødvendigvis for hva han mener, men for hva han er.

Det holder å se på klippet der han driver gjøn med Pelosi etter attentatet på hennes mann. At velgere stemmer på en slik fyr er en skam og ødeleggende for et land.

 

Endret av Rhabagatz
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Markiii skrev (3 timer siden):

Selvsagt fordømmer man Trump når enkelte her prøver å forherlige og glorifisere ham. Mener du at man skulle latt være å kritisere og fordømme Hitler bare fordi han ble utsatt for drapsforsøk?

Sammenligningen Trump og Hitler er bare respektløst fjolleri, å påpeke dette er forresten ikke glorifisering. Det er selvsagt greit å kritisere han, men når den første reaksjonen etter et drapsforsøk på en legit presidentkandidat er 'jammen Trump er dum han" vitner det om TDS helt ute av proposjoner, samt et avslappet forhold til demokrati og fred. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (3 timer siden):

Vet at det er nytteløst og føre en saklig diskusjon med en faktaresistens person, men jeg gjør uansett et forsøk.

1. Ja, jeg hadde feil i mine tidlige påstander om hvem som var gjerningsmannen. Men jeg skrev bare hva som skrevs på samtlige sosiale medier, forums og enkelte nyhetskilder på daværende tidspunkt.

Det var ikke bare det, men du påstod hardnakket at kildene dine var såpass troverdige at det ikke var noen grunn til å stole på dem. Dette til tross for at jeg mistenker at kildene dine er blant de verste sprederne av falsk informasjon som finnes.

Som f.eks. Wall Street Silver, som er en av de som ledet an i spredningen av nettopp feilinformasjonen du falt for.

Poenget er at du må prøve å utvise et minimum av kildekritikk, for i dag tror du blindt på de mest løgnaktige grifters.

Joeal88 skrev (3 timer siden):

2. Poenget er, at Trump ville ha tatt en klar seier over Biden i presidentvalget 2020 om det ikke var covid. Valgresultatene i 2020 viser nemlig dette, det ble svært jevnt mellom Biden og Trump, og Trump mistet mange viktige stemmer i vippestatene pga hans håndtering av covid - uten pandemien så ville Trump ha vunnet vippestater som Arizona, Georgia, Pennsylvania, Wisconsin og muligens også Michigan (dersom Michigan hadde vært på 8 prosent eller lavere).

Ja, poenget er at Trump kunne ha vunnet hvis han ikke var udugelig. Men han var udugelig, og tapte. Hva så?

Joeal88 skrev (3 timer siden):

Trumps håndtering av covid kunne alltids ha vært bedre. Men det ville ha skadet enhver sittende president, og i realiteten så er det lite en president kan gjøre. Spredningen av covid i USA var sannsynligvis på avveie i flere uker/måneder før man visste hva det faktisk handlet om. Og det er ikke presidenten som bestemmer om hvorvidt statene skal stenges under en pandemi eller ei, det er det guvernørene i hver enkelt delstat som avgjør.

Man kunne ikke bare gjort det bedre, men man kunne unnlatt å være en katastrofe slik Trump var.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (4 minutter siden):

når den første reaksjonen etter et drapsforsøk på en legit presidentkandidat er 'jammen Trump er dum han" vitner det om TDS helt ute av proposjoner, samt et avslappet forhold til demokrati og fred

Nå har akkurat @Rhabagatz og flere andre nevnt Trumps reaksjon på angrepet mot Pelosi. Hvor mye respekt synes du Trumpt fortjener etter det?

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rebel-Rider skrev (3 timer siden):

Han startet såvidt jeg vet så starte han ingen nye kriger, eller utvidet de eksisterende. Så basert på det han allerede har gjort sist han var president, så er det ikke grunnlag nok for å påstå at han har slike ambisjoner for en ev. neste periode.

Kjære vene. Han økte droneangrep med over 400%, og disse droneangrepene dreper i hovedsak sivile.

Han bombet Syria.

Han drepte en iransk general.

Han sendte våpen til Saudi-Arabia.

Han prøvde å gjennomføre et kupp i Venezuela.

Og så videre.

Så jo, det er mer enn nok grunnlag for å påpeke at han er en krigshauk.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (9 minutter siden):

Sammenligningen Trump og Hitler er bare respektløst fjolleri, å påpeke dette er forresten ikke glorifisering. Det er selvsagt greit å kritisere han, men når den første reaksjonen etter et drapsforsøk på en legit presidentkandidat er 'jammen Trump er dum han" vitner det om TDS helt ute av proposjoner, samt et avslappet forhold til demokrati og fred. 

Nei, sammenligningen er å sette det på spissen for å illustrere et poeng.

Men det som faktisk er relevant er at Hitler kom til makten gjennom nettopp demokratiet. Og vi vet at Trump ønsker å fjerne demokratiet for å gjøre seg selv til diktator på livstid.

Endret av Markiii
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, AtterEnBruker said:

Nettopp. Som jeg skrev i et tidligere innlegg:

Hver gang noen fremmer ideen om at opphevelsen av Roe & Wade tilførte mer demokrati til USA, så vet man at man likegjerne kunne innført en samtale med en vegg.

 

Jeg er enig at Trump har angrepet demokratiet ved å ikke akseptere valgresultatet 2020.

Men når dere begynner å bruke opphevelsen av Roe & Wade som et eksempel for at demokratiet blir angrepet, så mister jeg all respekt for deres anklager om at Trump vil ødelegge demokratiet.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (Akkurat nå):

Nå har akkurat @Rhabagatz og flere andre nevnt Trumps reaksjon på angrepet mot Pelosi. Hvor mye respekt synes du Trumpt fortjener etter det?

 

Så dermed skal vi bare gå fra verbal drittslenging til attentatforsøk liksom, hvor fordreid er det mulig å bli.

Det er forøvrig ikke snakk om respekt for Trump, men hele det demokratiske prinsippet som mer enn halve forumet her forkaster pga hatsk føleri, skammelig.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Kron said:

ønsker han død, viser skadefryd over dette attentatforsøket, og synes det var dumt at drapsmannen ikke klarte å drepe Trump

For meg har det vært en veldig lærerik dag. Jeg har skrevet ned en god del brukere her på forumet. Hvis disse brukerne er, eller blir politisk uenig med meg. Og ikke liker meg. Og kanskje har blitt fortalt av andre at jeg kan være farlig. Så vil de synes det er greit om jeg blir kverket. Og tilogmed bli skuffet hvis noen prøver, og ikke får det til.

Dette er viktig informasjon videre i relasjon med disse brukerne. Eller rettere sagt videre meget begrenset eller ingen relasjon.

Jeg trodde ikke noe slikt skulle være mulig i stort sett fredelige vestlige land. Spesielt ikke fra borgere i Norge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (3 minutter siden):

Det er forøvrig ikke snakk om respekt for Trump, men hele det demokratiske prinsippet som mer enn halve forumet her forkaster pga hatsk føleri, skammelig.

Nå er det altså Trump selv som ikke respekterer dette prinsippet når han gjør narr av angrepet mot Pelosi.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 minutt siden):

Nei, sammenligningen er å sette det på spissen for å illustrere et poeng.

Som er heller respektløst ovenfor alle som strøk med i WW2.

Markiii skrev (1 minutt siden):

Men det som faktisk er relevant er at Hitler kom til makten gjennom nettopp demokratiet.

Så da skal vi fjerne demokratiet for sikkerhets skyld, er ikke det litt kokologikk egentlig?

Markiii skrev (1 minutt siden):

 

Og vi vet at Trump ønsker å fjerne demokratiet for å gjøre seg selv til diktator på livstid.

Jada, og sist han var president så 'visste' vi at han skulle blir diktator og starte WW3 også..

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (5 minutter siden):

Nå er det altså Trump selv som ikke respekterer dette prinsippet når han gjør narr av angrepet mot Pelosi.

Du begriper vel likevel at eskalering fra drittslenging til mordforsøk ikke er fordelaktig for noen?

Dessuten må jeg gjenta, det dreier seg ikke om Trump som person men et alvorlig angrep på demokratiet, som er litt viktigere enn trynefaktor.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (1 minutt siden):

Du begriper vel likevel at eskalering fra drittslenging til mordforsøk ikke er fordelaktig for noen?

Trump gjorde narr av angrepet mot Pelosi til applaus fra hans fans her på forumet og ellers. Biden fordømmer angrepet øyeblikkelig. Ser du forskjellen?

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (21 minutter siden):

Men når dere begynner å bruke opphevelsen av Roe & Wade som et eksempel for at demokratiet blir angrepet, så mister jeg all respekt for deres anklager om at Trump vil ødelegge demokratiet.

Har du kjæreste? Søster? Venninne? o.l? Du trenger ikke svare på akkurat det, ettersom det er et såpass personlig spørsmål, men i tilfelle svaret er ja, håper jeg du iallefall har noe respekt for hennes selvbestemmelse over egen kropp...

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (4 minutter siden):

Trump gjorde narr av angrepet mot Pelosi til applaus fra hans fans her på forumet og ellers. Biden fordømmer angrepet øyeblikkelig. Ser du forskjellen?

Greit, så vi skal reagere på politiske attentater alt ettersom hvor sympatiske vi synes politikere er, ingen vits å være prinsipiell motstander av voldsbruk for all del. Om du tygger litt på det, kan du se at en slik konklusjon kan bokstavelig talt backfire?

Skal alle de som har gjort narr av eller ønsket Trump død og fordervelse også være legitime mål nå?

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (10 minutter siden):

Greit, så vi skal reagere på politiske attentater alt ettersom hvor sympatiske vi synes politikere er, ingen vits å være prinsipiell motstander av voldsbruk for all del.

Joda, alle attentater burde fordømmes. Det er bare gøyalt å se hvordan Trump sine fans har applaudert når det har gått mot motparten. Demokratene i USA har fordømt alle angrep.

edit: Ett attentat, flere attentat. Jaja, jeg lar det stå.

Endret av frohmage
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Crooked Cracker said:

Så dermed skal vi bare gå fra verbal drittslenging til attentatforsøk liksom, hvor fordreid er det mulig å bli.

Det er forøvrig ikke snakk om respekt for Trump, men hele det demokratiske prinsippet som mer enn halve forumet her forkaster pga hatsk føleri, skammelig.

Dette ser ut som en stråmann du har laget deg.

Mulig jeg tar feil, men i så fall, hva prøver du å si?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...