Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Kron said:

Fy faen å stygge enkelte av dere inne på denne diskusjonen er. Ett attentat mot en amerikansk presidentkandidat, og viser en fullstendig mangel på medmenneskelighet og empati. 

Trump er en narsissist av de sjeldne, og er derfor ute av stand til å kjenne på nettopp medmenneskelighet og empati. Det synes nokså ironisk å ha empati for noen mat vet at ikke kjenner på slike følelser i det hele tatt. Personer med cluster B-diagnoser tilfører ikke verden noe godt, da de mangler det viktigste som skiller mennesker fra dyr.

11 hours ago, FrihetensRegn said:

Noen av det dummeste jeg har lest på lenge. Typisk venstrevridd antifa bullshit. Jeg er glad Trump vinner dette valget, er på tide at de får en president med mot, hjerte og energi for landet og folket sitt.

Trump får jo nesten Sophie Elise til å fremstå som lite selvopptatt. Pga. hans mangel på empati mangler han nettopp "hjerte", og det er utenkelig at han på noen som helst måte bryr seg om eget folk. Om man tror han bryr seg om andre enn seg selv har man virkelig null evne til å lese mennesker.

5 hours ago, Femtekolonne said:

Regner med han får heltestatus og større oppslutning nå.

Helt sikkert. Man vet jo at tilhengerne i utgangspunktet er irrasjonelle, men her kan jo mannen uten empati utnytte nettopp andres empati til egen fordel. Narsissister og psykopaters sterkeste kort er nettopp andres empati.

Endret av Dellers
Bitteliten Leif
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joeal88 skrev (5 minutter siden):

Så du sidestiller det at Biden tok feil av Zelensky og Putin mot at Trump tok feil av Biden og Obama?

Biden`s mentale helse er blitt veldig mye verre under de siste 6-7 årene. Det samme kan ikke sies om Trump.

Ellers så er det vanlig at man begynner og tuste litt når blikker 65-70 år. Men dette som vi ser fra Biden er langt verre enn bare tusting.

Det er nettopp det jeg sier. Trump har alltid vært sprø, så det er vanskeligere å legge merke til det mentale forfallet. Mens Biden har alltid vært frisk, så når forfallet først begynte å skje så fremstår fallet mye større. 

For å bruke en analogi: det er lettere å se at en tynn fyr legger på seg tjue kilo enn at en overvektig fyr legger på seg tjue kilo. Men begge har likevel lagt på seg tjue kilo.

Endret av VifteKopp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (15 minutter siden):

“It’s time to put Trump in the bullseye”.

                                   - Joe Biden, 8. juli 2024 (Kilde)

 

Jeg er motstander av vold, uansett hvem det utøves for/mot.

Men ingen nevner at Trump har sagt det blir et blodbad hvis han ikke blir valgt, og det samme antyder lederen for Project 2025. Og før han ble ført til bilen etter skuddene pumpet han neven med "Fight ! Fight ! Fight!".

Skytteren skal ha hatt på seg en Demolition Ranch t-skjorte fra Bunker Branding. Demolition Ranch er en populær våpen-relatert kanal på YT. Det vil ikke komme som en overraskelse om Crooks er en kjenning fra tidligere sammenstøt med politiet, uansett politisk "tilhørighet".

 

Crook.jpg

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår. Men det endrer uansett ikke på faktum at Biden er en 1942 modell og det at han blir 82 i november.

Det virker ikke som du forstår at det først og fremst er manipulerende å framskrive alderen for å fremstille Biden som litt eldre enn det han er. Jeg er veldig fan av å være saklig og korrekt. Biden er 81 og det er alderen han skal refereres med helt fram til hans neste bursdag. Akkurat som Trump skal refereres med alderen 78, helt fram til neste hans neste bursdag. Rett skal være rett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (3 minutter siden):

Synes at du bør ta en titt på dette klippet fra Sky News Australia som kom ut for 10 dager siden: https://www.youtube.com/watch?v=IzG7vVLAKqQ&t=102s&ab_channel=SkyNewsAustralia

Skynews Australia er mindre kredibel enn Fox. Samme søpla.

I et søkt alternativt univers der Biden ville drepe Trump. Da hadde han ikke bommet for å si det sånn. Han ville hvertfall ikke gjort det foran tusenvis av mennesker og media. Så den konspirasjonen kan du hive i søpla.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (6 minutter siden):

Synes at du bør ta en titt på dette klippet fra Sky News Australia som kom ut for 10 dager siden: https://www.youtube.com/watch?v=IzG7vVLAKqQ&t=102s&ab_channel=SkyNewsAustralia

Husk at Sky News Australia ikke er en god kilde, og på ingen måte er det samme som britiske og mer kredible Sky News.

https://mediabiasfactcheck.com/sky-news-australia/

Overall, we rate Sky News Australia Right-Biased based on story selection and editorial positions that mostly favor the right. We also rate them borderline Questionable and Mixed for factual reporting due to several failed fact checks, unproven claims, and the promotion of conspiracy theories and misinformation.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sky_News_Australia#Misinformation_and_conspiracy_theories

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (48 minutter siden):

Synes det er ufattelig drøyt at en 20 åring blir drept for å skutt Trump såvidt i øret.

Ja. Vanskelig å si hvordan situasjonen spesifikt var akkurat der og da, om de så seg nødt til å stoppe han på den måten. Flere ble truffet og døde og da. Men tenkte også det at de burde prøvd å få arrestert han levende. Nå får de jo ikke forhørt han heller.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (49 minutter siden):

Tror de fleste vil si seg enig i at Trump er skyld i mye, om ikke det meste av den politiske økende polariseringen, hatet og voldsretorikken (ref f.eks. Pelosi og angrepet på kongressen og etterspillet), men det er likevel absolutt ingenting positivt ved at dette skjedde. USA og verden for øvrig ville ikke vært tjent med at Trump ble skutt og drept, og vi er ikke tjent med et sånt attentatforsøk heller. Ingen bør synke så lavt at de ønsker eller godtar forsøk på å få politikere drept.

Det at det skjedde er en påminner om hvor viktig det er å ikke stemme inn en person som Trump som forverrer situasjonen.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (9 minutter siden):

Og hvis du ser et klipp av Biden fra f.eks 2014, så er det i dag nesten vanskelig og tro at det dreier seg om samme person. Det samme kan derimot ikke sies om Trump.

https://nasjonalforeningen.no/demens/symptomer-og-tidlige-tegn/

Nå er psykiske diagnoser aldri binære (sort/hvitt, ja/nei), men jeg vurderer det sånn at Bidens kognitive tilstand har falt raskere enn Trump sin, men at Trump sitt utgangspunkt var lavere enn det Biden hadde. Siden psykiske diagnoser er skjønnsmessige vurderinger vil du få en drøss med ulike svar på hvem som er dårligst stilt til POTUS akkurat nå. Men nå handler ikke dette valget bare om kognitiv funksjon, men også politikken de fører. Det gjør det hele mer komplekst. Men aller mest synes jeg det er tragisk at USA har to så dårlige kandidater å velge mellom.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Snikpellik said:

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg korrigerte bare ditt svada om at antifa er en organisasjon, som er en feil påstand. Antifa er ikke en organisasjon og ikke noe man kan være medlem i. Det er en bevegelse.

Du kan definitivt være medlem av underorganisasjonene til Antifa. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Snikpellik said:

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg korrigerte bare ditt svada om at antifa er en organisasjon, som er en feil påstand. Antifa er ikke en organisasjon og ikke noe man kan være medlem i. Det er en bevegelse.

Hvorfor fjernet du resten av setningen fra Wikipedia? Her er hele:

Antifa is a left-wing anti-fascist and anti-racist political movement in the United States. It consists of a highly decentralized array of autonomous groups that use nonviolent direct action, incivility, or violence to achieve their aims.

Det finnes både voldelige og ikke-voldelige grupperinger og individer innenfor antifa-bevegelsen.

Ouch

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (1 time siden):

Vel, han blir nå 82 i november mnd.

Da kan du skrive "Biden (81), som fyller 82 i november" i stedet for "Biden (82)".

Men selv det virker rart. Hadde jeg fylt 82 i november så ville jeg aldri gått rundt og presentert meg som "Simen, 82 år i november". Da ville jeg presentert meg som Simen, 81. Kanskje helt fram til samme uke som bursdagen hvis jeg ville poengtere eller påminne folk om at nå har jeg snart bursdag. "Jeg heter Simen og fyller 82 i neste uke", med et tydelig narsissistisk hint om "husk å gratuler meg på onsdag" eller noe sånt.

Nei, hold deg til faktisk alder i nåtid. Det er det eneste helt korrekte og ikke-manipulerende! Og referer alderen i antall år, ikke år + antall dager eller noe sånt, det blir bare sært. "Biden (81 år og 237 dager)" høres bare rart ut. "Biden (81)" er korrekt og høres ikke rart ut.

 

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...