Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, Joeal88 said:

Man skal aldri tro 100% på rykter som dette før det eventuelt er bekreftet fra offisielt hold. 

Har også sett bilder av "den døde skyteren". Og etter hva jeg har lest, så er dette bildet hentet fra nettstedet Documenting Reality, og er i realiteten et bilde fra en skyting i Sacramento, CA  i 2022.

Men ingen av oss vet.

T-skjorta og blodet i ansiktet er likt mannen som ligger skutt på taket. Når bilde av ham kommer ut, blir det lett å gjenkjenne ham på den fremskutte haken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fryktet noe sånt som dette lenge. Heldigvis kan det se ut til å ha vært en dårlig skytter. Det siste i amerikanske medier er at Trump trolig ikke ble truffet av en kule, men glass-splinter fra teleprompteren.

Det ser ut til å ha vært mange vitner som observerte skytteren før skuddene falt og som varslet om dette, men at det oppstod forvirring. Noe som kan tyde på at Secret Service og politiet kan ha feilet noe så ekstremt. Feilet har de uansett når en presidentkandidat blir skutt mot.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Har fryktet noe sånt som dette lenge. Heldigvis kan det se ut til å ha vært en dårlig skytter. Det siste i amerikanske medier er at Trump ikke ble truffet av en kule, men glass-splinter fra teleprompteren.

Det ser ut til å ha vært mange vitner som observerte skytteren før skuddene falt og som varslet om dette, men at det oppstod forvirring. Noe som kan tyde på at Secret Service og politiet kan ha feilet noe så ekstremt. Feilet har de uansett når en presidentkandidat blir skutt mot.

Kulen traff faktisk øret.

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har nå lest en rekke "kilder" som hevder at skyteren var 37 år gamle Maxwell Yearick.

Yearick var 1 av 3 som ble arrestert etter et rally mot Trump i Pittsburgh 2016, må innrømme at det utvilsmot er likheter mellom Yearick og bildene av det som mange hevder er av gjerningsmannen: https://www.digitaljournal.com/world/trump-protesters-arrested-for-assaulting-police-in-pittsburgh/article/462798

EDIT: Men det er MANGE "teorier" der ute om hvem skyteren var.

Endret av Joeal88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump vinner nå. Han kommer til å utnytte denne hendelsen til det fulle, og hente fram demonene i velgerskaren sin. «Se hvordan landet vårt har blitt», «Vi må stå sammen om å bekjempe venstreradikale», «Biden har skylden for at vi har så mye vold i dette landet». Ser for meg at han kommer til å være rasende i de neste debattene. Hytte med neven, rope og hyle om at nå må noe gjøres osv.

Det er trist med attentatforsøk, men i dette tilfellet tror jeg hendelsen kommer til å føre til noe enda verre. En gal mann som går helt av skaftene, roper blod - og som til slutt blir President.

Endret av iMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
iMarius skrev (20 minutter siden):

Trump vinner nå. Han kommer til å utnytte denne hendelsen til det fulle, og hente fram demonene i velgerskaren sin. «Se hvordan landet vårt har blitt», «Vi må stå sammen om å bekjempe venstreradikale». Ser for meg at han kommer til å være rasende i de neste debattene. Hytte med neven, rope og hyle om at nå må noe gjøres osv.

Det er trist med attentatforsøk, men i dette tilfellet tror jeg hendelsen kommer til å føre til noe enda verre. En gal mann som går helt av skaftene, roper blod - og som til slutt blir President.

Trump hadde mer eller mindre allerede sikret valgseieren. Den seneste målingen til Gallup som kom ut i forrige uke viste at Trump ledet over Biden i 6 av 7 vippestater. I tillegg så viste målingen som kom ut i går (Lørdag) at Trump`s ledelse over Biden hadde økt.

Den nasjonale målingen har svingt kraftig i Trump`s favør siden deblactet til Biden i den første debatten.

Ellers så må jeg få poengtere at det er temmelig radikalt av deg å påstå at det er tristere hvis Trump blir POTUS enn at han ble forsøkt drept.

Endret av Joeal88
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Konservative New York Post er det første store mediet som mener å ha identiteten til gjerningsmannen.

Mannen skal ha vært registrert republikaner siden 2021 ifølge flere journalister.

Ingenting av dette er bekreftet.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Joeal88 said:

Ellers så må jeg få poengtere at det er temmelig radikalt av deg å påstå at det er tristere hvis Trump blir POTUS enn at han ble forsøkt drept.

Jeg står for den. Vi skal ikke være redde for å kalle en spade for en spade. Verden trenger ikke Trump nå. Vi trenger en leder som greier å forene folk, ikke splitte dem. Alt Trump kan, er å hente frem det verste i folks sinne, og spille på det. Vi har flere eksempler i historien på hva det fører til..

Endret av iMarius
  • Liker 2
Lenke til kommentar
iMarius skrev (15 minutter siden):

Jeg står for den. Vi skal ikke være redde for å kalle en spade for en spade. Verden trenger ikke Trump nå. Vi trenger en leder som greier å forene folk, ikke splitte dem. Alt Trump kan, er å hente frem det verste i folks sinne, og spille på det. Vi har flere eksempler i historien på hva det fører til..

Så du mener at Biden har klart og forene amerikanerne, eller gjort USAs forhold til verden forøvrig bedre under de siste 3 åra? I realiteten så er Biden en like splittende president som det Trump var.

Ellers så er det åpenbart at Trump hadde vunnet presidentvalget 2020 hvis det ikke var for covid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Mye desinformasjon fra de faste gjengangerne ute og går.

 

Jeg stoler på ingen av kildene som hevder at Thomas Matthew Crooks (eller julenissen) var skyteren - før det ev bekreftes av FBI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Joeal88 said:

Så du mener at Biden har klart og forene amerikanerne, eller gjort USAs forhold til verden forøvrig bedre under de siste 3 åra? I realiteten så er Biden en like splittende president som det Trump var.

Ellers så er det åpenbart at Trump hadde vunnet presidentvalget 2020 hvis det ikke var for covid.

Nei, Biden er alt for gammel. Verken Trump eller Biden er egnet til å være President. Jeg lar det imidlertid skinne igjennom at jeg ønsker at en demokrat skal vinne valget.

Det er for meg helt uforståelig at folk ikke skjønner at det er farlig å stemme på sinte menn som maner til vold, ønsker ekstremt udemokratiske forandringer og som åpenbart tyr til alle mulige midler for å kjempe seg til en seier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Snikpellik said:

Konservative New York Post er det første store mediet som mener å ha identiteten til gjerningsmannen.

Mannen skal ha vært registrert republikaner siden 2021 ifølge flere journalister.

Ingenting av dette er bekreftet.

Det står her at han var medlem av Antifa, så da kan det være at han byttet til republikaner fordi han har planlagt dette i flere år.

Og det sto Anti-facist på hans Instagram bilde.

https://www.caclubindia.com/assets/thomas-crooks/

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
iMarius skrev (1 minutt siden):

Nei, Biden er alt for gammel. Verken Trump eller Biden er egnet til å være President. Jeg lar det imidlertid skinne igjennom at jeg ønsker at en demokrat skal vinne valget.

Det er for meg helt uforståelig at folk ikke skjønner at det er farlig å stemme på sinte menn som maner til vold, ønsker ekstremt udemokratiske forandringer og som åpenbart tyr til alle mulige midler for å kjempe seg til en seier.

Er forsåvidt enig i at både Biden (82) og Trump (78) er for gamle til å bli POTUS, men Trump er nå ihvertfall langt mer oppegående enn det Biden er.

Hva var det egentlig som Trump gjorde under hans første periode som USAs president som var så farlig?

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...