Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (3 minutter siden):

Hvilken relevans har det noen andre skriver for det jeg skriver? Skal du si noe om det andre jeg skriver?

Det var derfor han nevnte Hitler. Du spurte spesifikt om det, så jeg svarte siden jeg har fulgt tråden i kveld.  
Det andre du skriver er irrelevant for meg, som hvorvidt det var glass eller kula som traff han. 

Endret av Homba
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Homba skrev (Akkurat nå):

Det var derfor han nevnte Hitler. Du spurte spesifikt om det, så jeg svarte. 
Det andre du skriver er irrelevant for meg, som hvorvidt det var glass eller kula som traff han. 

Hvorfor nevnte han det overfor meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, KalleKlovn said:

Dette skal være et rettferdig valg. Allikevel sitter folk (idioter) her på forumet å skulle ønske skuddene traff bedre. Samtidige inntar de samme personene en moralsk overlegenhet. Fraværet av selvinnsikt er total.


Det er nok ikke mangel på selvinnsikt. Jeg er fullt klar over hvor moralsk problematisk det er.

Det er en erkjennelse av at systemene som regjererer landene våre ikke er perfekte, og at demagoger som Trump, Putin og Hitler og mange andre slipper til, bare de klarer å forføre massene.

Jeg ønsker ingen vondt her i verden. Foruten rævhøl som Trump og Putin og andre som vil frata millioner av mennesker livene deres.

Jeg skulle selvsagt helst sett at slike massemordere ble eliminert via demokratiske prosesser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (Akkurat nå):

Har nemlig sett 3 forholdvis sikre kilder som bekrefter at Violets var gjerningsmannen. Og hvordan har det seg at både Youtube kontoen og Twitter kontoen til Violets er blitt slettet?

Hvilke kilder er dette?

Hvordan vet du at kontoene ble slettet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den avdøde gjerningsmannen er som sagt en ung mann, meget slank, med langt brunt hår og et skraglete dårlig skjegg.

Han ligner overhodet ikke på bildene som er fremkommet så langt av "Mark Violets", om han overhodet eksisterer.

Det er slik disse russiske og kinesiske bot-farmene funker også. De propogerer og gamer' algoritmene for å pushe narrativ og konspirasjonsteorier for å skape tvil og forvirring og forsøke å høyne konfliktnivået.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (18 minutter siden):

Hvilke kilder er dette?

Hvordan vet du at kontoene ble slettet?

Det er uavgengige kilder. Men likevel så synes jeg at de fremstår som troverdige, samtlige av de tre kildene kom med svært detaljert informasjon - som jeg tviler på ville vært ute dersom det ikke var han.

Jeg vet ikke annet enn at jeg så deler av det skal ha vært den nevnte Youtube-videoen, samt bilder av av Violets Youtube-kanal og Twitter-konto.

Brother Ursus skrev (15 minutter siden):

Den avdøde gjerningsmannen er som sagt en ung mann, meget slank, med langt brunt hår og et skraglete dårlig skjegg.

Han ligner overhodet ikke på bildene som er fremkommet så langt av "Mark Violets", om han overhodet eksisterer.

Det er slik disse russiske og kinesiske bot-farmene funker også. De propogerer og gamer' algoritmene for å pushe narrativ og konspirasjonsteorier for å skape tvil og forvirring og forsøke å høyne konfliktnivået.

Har også sett flere kilder som hevder at gjerningsmannen var slik som du beskriver. Men jeg synes nå at de tre kildene som jeg så om Mark Violets som GM virker langt mer troverdige. (Ellers så har jeg også sett flere andre kilder som hevder at Violets var gjerningsmannen)

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):

I følge Twitter er det kinesere, antifa og nå jøder som står bak. What's next 😄

Biden, Ukraina, NATO, forkjempere for grønn energi er vel noe man kan forvent..
Og så klart "eliten" :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (6 minutter siden):

Det er uavgengige kilder. Men likevel så synes jeg at de fremstår som troverdige, samtlige av de tre kildene kom med svært detaljert informasjon - som jeg tviler på ville vært ute dersom det ikke var han.

Jeg vet ikke annet enn at jeg så deler av det skal ha vært den nevnte Youtube-videoen, samt bilder av av Violets Youtube-kanal og Twitter-konto.

Har også sett flere kilder som hevder at gjerningsmannen var slik som du beskriver. Men jeg synes nå at de tre kildene som jeg så om Mark Violets som GM virker langt mer troverdige. (Ellers så har jeg også sett flere andre kilder som hevder at Violets var gjerningsmannen)

Hvilke uavhengige kilder, konkret?

La meg gjette, kontoer som Wall Street Silver på Twitter?

Den svært detaljerte informasjonen var jo ren løgn.

Videoen du så ble lagt ut av en italiensk youtuber i 2023. Hvor er bildene av Youtube-kanalen og Twitter-kontoen? For jeg har sett YouTube-kanalen til denne italienske mannen, og den er fortsatt der.

Du må jo skjønne at når personen du har sett i realiteten er en italiener, så er du blitt fullstendig ført bak lyset?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (49 minutter siden):

Trump fortsatte krigen i Afghanistan, han blandet seg inn i Midtøsten, han la ned veto mot å stanse våpenleveranser til Saudi-Arabias folkemord i Jemen, han bombet Syria, han henrettet en iransk general som var på bakken og kjempet mot ISIS, han ønsker å angripe Mexico, han forsøkte å gjennomføre et kupp i Venezuela, osv.

Isolasjonistisk utenrikkspolitikk 🤣

Så isolasjonistisk er han at han ønsker å bestemme hvordan krigen mellom Ukraina og Russland skal ende! Hahaha...

Din påstand om at han ikke har startet noen nye kriger er bare uærlig retorikk fra din side. Vi kan ikke se bort ifra krigene han fortsatte å føre, og ikke minst angrepene og andre ting han gjorde rundt i verden.

Og nei, Trump er ikke Hitler fordi en demokrati-avis skriver det, men nå vet jeg ikke hvilken avis du sikter til. Faktum er at Trump ønsker å bli diktator og kutte ut grunnloven.

Ikke skjønner jeg hvorfor du begynner å snakke om Hitler heller. Går det bra med deg?

Det er forsåvidt ikke så dårlige motargumenter til deg å være, dog ut ifra det jeg har lest forsøkte Trump å trekke tilbake troppene fra Syria, men ble motarbeidet av administrasjonen.

Men folk tror jo tydeligvis at Trump vil la Russland ta over Europa. Mye tyder på at vi vil få se at det ikke er tilfellet når Trump vinner valget - og at Putin kun ønsker et nøytralt Ukraina, slik han har sagt hele tida.

Jeg må begynne å lagre sprø spådommer og minne folk på dem om et par års tid. Hvis ikke panikk-angsten mot Russland har framprovosert 3. verdenskrig innen da.

Endret av Aiven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (1 minutt siden):

Men folk tror jo tydeligvis at Trump vil la Russland ta over Europa. Mye tyder på at vi vil få se at det ikke er tilfellet når Trump vinner valget - og at Putin kun ønsker et nøytralt Ukraina, slik han har sagt hele tida.


Jepp, Trump ønsker egentlig bare å støtte andre land, selv om han sier det motsatte, og Putin ønsker seg bare perestroika og fred i Ukraina, selv om han sender raketter mot barnesykehus i Kiev.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
JK22 skrev (41 minutter siden):

Fact Check: Butler Police Did NOT Confirm Arrest Or Identity Of Gunman In Trump Shooting As 'Mark Violets' In Pennsylvania | Lead Stories

Har sett bildet av den døde skytteren, han fikk en kule gjennom venstre ansiktsområde og den blåst ut lillehjernen på ham, drepte ham momentant. Det er definitivt ikke ham på det som er bildet av Mark Violets. 

Man skal aldri tro 100% på rykter som dette før det eventuelt er bekreftet fra offisielt hold. 

Har også sett bilder av "den døde skyteren". Og etter hva jeg har lest, så er dette bildet hentet fra nettstedet Documenting Reality, og er i realiteten et bilde fra en skyting i Sacramento, CA  i 2022.

Men ingen av oss vet.

Endret av Joeal88
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (11 minutter siden):


Jepp, Trump ønsker egentlig bare å støtte andre land, selv om han sier det motsatte, og Putin ønsker seg bare perestroika og fred i Ukraina, selv om han sender raketter mot barnesykehus i Kiev.

Jeg skulle ønske at Trump ville legge ned NATO slik enkelte frykter, da jeg anser organisasjonen som et verktøy for amerikansk imperialisme. Men jeg er ikke overbevist om at Trump ønsker dette og han har neppe makt til å gjøre det, selv om han er president. Presidenten har ikke makt til å endre såpass grunnleggende ting i imperiet - og forsøker man får man en kule i hodet.

Det jeg forventer fra Trump er at han tross alt har nok vett til å samtale med Putin, som vil skape fred i Ukraina og i Europa.

Ja, jeg mener Putin ønsker seg fred i Ukraina, som jeg startet en tråd om her. Det er mange overgrep på begge sider nå og også vanskelig å vite hvilken informasjon fra krigen man kan stole på og ikke. Sannheten er krigens første offer.

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...