Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Brother Ursus said:


Det er jo forståelig at dere støtter Trump hvis dere ikke sitter på faktainformasjon om hvem han er og hva han har gjort og hva han er kapabel til å gjøre.

Vi får se. Han blir trolig president nå etter dette, hvis ingen fullfører forsøket på å ta han før den tid.

Og ingenting farlig kommer til å skje med USA. Akkurat som sist. Jeg tipper han sitter 4 år og har lært at han ikke skal tweete noe som helst når det gjelder å gi fra seg makta fordi folk tolker det helt feil.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
aklla skrev (6 minutter siden):

De har jo også det fine ordtaket "guns dont kill people, people do".
Lurer på hvor langt skytteren hadde kommet med en kniv..

Hindret ikke Breivik å få tak i skytevåpen. Det var bra skytteren ble nøytralisert før han fikk gjort mer skade. Ikke gjør dette til en diskusjon om våpenpolitikken i USA. 

Lenke til kommentar
Camlon skrev (1 minutt siden):

Det ville redusert Bidens sjanser enda mer, så hvordan kan det være positivt hvis du er redd for republikanerne.

Eller er du bare redd for Trump?


Jeg er bare redd for Trump, fordi jeg mener han er fullstendig gal og kun opptatt av seg selv, ikke folk flest.

Hadde glatt tatt Nikki Haley over Biden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):

Støtter man derimot Trump, så er det litt annerledes, da er det siste alternativet tidenes gavepakke, og man burde feire med kake og champagne.

Kanskje fansen lærer at det støtter valgkampen hans om de skyter på han?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Homba said:

Støtter ikke Trump. Er bare uenig med deg når du skriver at du skulle ønske at kula tok livet av han. 


Fair enough.

Men ja, jeg mener altså at man i blant må knuse noen egg for å lage en omelett. Rettsstater vokser ikke ut av intet.

Eller som en annen person én gang sa, "the tree of liberty must sometimes with watered with the blood of tyrants and patriots."

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kron skrev (1 minutt siden):

Hindret ikke Breivik å få tak i skytevåpen. Det var bra skytteren ble nøytralisert før han fikk gjort mer skade. Ikke gjør dette til en diskusjon om våpenpolitikken i USA. 

Hadde alle på rallyet hatt våpen. Da ville samtlige endt opp som sveitserost. 

En rekke idioter ville skutt den de trodde var attentatmannen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, 0laf said:


Jeg er bare redd for Trump, fordi jeg mener han er fullstendig gal og kun opptatt av seg selv, ikke folk flest.

Hadde glatt tatt Nikki Haley over Biden.

Men det hadde trolig ikke blitt Nikki Haley, men en pro-Trump republikaner Trump vurderte som visepresident som J.D. Vance.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er spent på å se hva slags fyr dette var, om det bare var en mentalt syk galning i stil med de fleste skoleskyterne, en politisk Trump-motstander eller noe sånt. Og sikkerhets-styrkene har litt å forklare når en skytter kunne stå på et hustak så nære. Wn ting er sikkert : hadde Trump stått og sett rett frem, ville han sanynligvis fått skuddet gjennom hodet.

Nå får vi bare se i hvilken grad dette blir utnyttet av Trump's kampanhe, men dette økte nok sjansene hans for valgseier. Liten vits i å slå fast hva slags president han eventuelt blir, men det fins visse tegn (Agenda 47 og Project 2025). Om et par års tid er det nok mer aktuelt å diskutere akkurat dette.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har stor forståelse og respekt for at folk mener annerledes, og på sett og vis beundrer jeg dere som kan være SÅ optimistiske, selv med tanke på hva Trump gjorde forrige gang han var president (statskupp og forræderi) og hva han har gjort og sagt i tiden etter (mer forræderi). Jeg er imidlertid mer bekymret for ve og vel til millioner og milliarder av mennesker verden over enn jeg er for Trump. Det er fint å ha prinsipper, men alt har sin pris. Selv lover skrevet i sten er ikke uforanderlige eller evige. Når demokrati og rettsstat feiler kan det hende det beste kanskje er at gode menn gjør vanskelige valg.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Camlon skrev (7 minutter siden):

Men det hadde trolig ikke blitt Nikki Haley, men en pro-Trump republikaner Trump vurderte som visepresident som J.D. Vance.


Ikke nødvendigvis. Trump er ikke bekreftet av GOP enda, og har ikke valgt visepresidentkandidat.

Det vanlige ville være at de kjørte en runde med hurtigvalg innad i partiet, og sist var det helt klart Haley som kom best ut, etter Trump.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (2 minutter siden):

Er spent på å se hva slags fyr dette var, om det bare var en mentalt syk galning i stil med de fleste skoleskyterne, en politisk Trump-motstander eller noe sånt. Og sikkerhets-styrkene har litt å forklare når en skytter kunne stå på et hustak så nære. Wn ting er sikkert : hadde Trump stått og sett rett frem, ville han sanynligvis fått skuddet gjennom hodet.

Nå får vi bare se i hvilken grad dette blir utnyttet av Trump's kampanhe, men dette økte nok sjansene hans for valgseier. Liten vits i å slå fast hva slags president han eventuelt blir, men det fins visse tegn (Agenda 47 og Project 2025). Om et par års tid er det nok mer aktuelt å diskutere akkurat dette.

Ryktene på twitter er at det var en kineser. Kina vil ikke ha Trump med toll på alle handelsvarer fra Kina.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (Akkurat nå):

Året er 2025.

  • President Trump trekker USAs støtte til Ukraina.
  • Senere samme år trekker Trump støtten til NATO.
  • Russland invanderer Latvia gjennom Souvlakikorridoren.
  • Europa mobiliserer, men USA forholder seg rolig.
  • NATO-pakten blir brutt.
  • Europa står nå uten atomvåpenparaplyen til USA.
  • Europa har drøyt 500 atomvåpen mot Russlands 5800.
  • Putin taper krigen på bakken, men benytter seg av atomvåpen for å forsøke å vinne.

Det vil være et skrekkscenario som gjør at Europa måtte kapitulere fremfor risikere atomkrig, og store deler av det amerikanske folket vil da realisere at de hadde ødelagt et langvarig forhold med det europeiske folket samt mistet alle sine allierte - de vil oppdaget at de har blitt alene. Demokratene og patriotiske republikanerne vil hente fram opprørsbanneret og gjort det klart at Trump har vanæret USA for resten av verden. Trump vil da besvart dette ved å gjøre bruk av hans makt for å fengsle og myrde uten konsekvenser, selv hvis høyesterettsdommer Roberts skulle prøve å stanse dette. Mange amerikanerne vil bli helt fra seg når de ser bilder av massedød, enorme lidelser, hvite europeerne med hatet i øynene stirrer på dem og innse at de hadde sviktet sine venner.

Ett er sikkert, når amerikanerne endelig innser at de hadde blitt svindlet til å gi avkall på alt inkludert verdighet og vennskap, vil det bli et meget blodig og trist oppgjør som det kommer til å ta meget lang tid å komme seg over. Hvordan kunne amerikanerne ser seg selv i speilet når de forstå hva de hadde gjort? Europeerne vil aldri glemme sviktet. Likedan alle andre over hele verden som vil deretter bare ha forakt mot et så lettsindig folk. Republikanerne vil forsvinne i vanærens dal samtidig som Vesten måtte begynne på nytt, men denne gangen som en svak part mot resten av verden. 

Mange forstår ikke! Altfor mange!!! Hva er det som fikk så mange amerikanerne og andre verden rundt til å risikere enhver?!! 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Brother Ursus said:

Trump gjorde forrige gang han var president (statskupp og forræderi)

Du kan gjenta løgnen om statskupp til du blir grønn. For det første så har det har aldri skjedd et statskupp og for det andre så er ikke Trump dømt for å være skyldig i et statskupp, for da hadde han ikke kunne stilt som presidentkandidat.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
overhodet skrev (3 minutter siden):

Ryktene på twitter er at det var en kineser. Kina vil ikke ha Trump med toll på alle handelsvarer fra Kina.

Interessant, i så fall. Og da blir det ihvertfall ikke like lett å skylde på "radikale demokrater". Ikke bra for Xi hvis Kina er involvert.

Endret av SilverShaded
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Tåkefyrste said:

Du kan gjenta løgnen om statskupp til du blir grønn. For det første så har det har aldri skjedd et statskupp og for det andre så er ikke Trump dømt for å være skyldig i et statskupp, for da hadde han ikke kunne stilt som presidentkandidat.


Jeg tenker ikke på 6 januar.

Jeg tenker på det faktum at Trump faktisk forsøkte å få med seg deler av statsapparatet og militæret på et kupp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...