Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

0laf skrev (1 time siden):


Motstander av all vold, men i dette tilfellet er det vel mer for å redde demokratiet, uten at det forsvarer slikt.

Noen av det dummeste jeg har lest på lenge. Typisk venstrevridd antifa bullshit. Jeg er glad Trump vinner dette valget, er på tide at de får en president med mot, hjerte og energi for landet og folket sitt.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FrihetensRegn skrev (7 minutter siden):

Jeg er glad Trump vinner dette valget, er på tide at de får en president med mot, hjerte og energi for landet og folket sitt.


Jeg håper virkelig du får rett, og at Trump blir tidenes president.
Ingenting hadde vært bedre.

Alt tyder dog på at det ikke er tilfelle, og at han er en ustabil narcissist som ønsker å berike seg selv og sine mest mulig, og ser ut til å legge opp til en presidentperiode som kan bli en katastrofe, ikke bare for USA, men for hele verden dersom USA ikke overholder sine forpliktelser til mikroland som Norge.

Sist gang Trump tapte et valg, så forsøkte han å beholde makten ved å hevde valget var stjålet.
Det ser ut til at han denne gangen, dersom han vinner, vil legge ting opp annerledes, slik at han ikke avsettes selv om han taper neste gang, i 2028.

Endret av 0laf
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (2 minutter siden):

dersom USA ikke overholder sine forpliktelser til mikroland som Norge.

Til helvete med "forpliktelser", USA skylder ikke Norge eller andre land en dritt, det er på tide at USA fokuserer på seg selv og sine egne problemer, ikke resten av verden. Jeg skjønner godt om USA trekker seg ut av NATO og andre internasjonale organisasjoner etc og fokuserer på seg selv. Trump er rett mann til den jobben. Norge hadde hatt godt av å ha noen slike politikere selv, der vi kan bygge landet vårt og bruke noe av oljepengene på oss selv. Globalister og krigshissere har fått herjet nok nå.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (17 minutter siden):

Skytteren står jo nødvendigvis til venstre i bildet og veldig langt fremme for å treffe øret når trump ser den veien han ser.
Skal egentlig godt gjøres å treffe publikum bak når det nesten blir skutt 90 grader til venstre for trump.

Ja, skytteren stod tydeligvis på et hustak til vemstre utenfor rally-området. Man kan se at en del mennesker på den siden står og ser mot noe i den retningen.

Endret av SilverShaded
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 minutt siden):

Norge hadde hatt godt av å ha noen slike politikere selv, der vi kan bygge landet vårt og bruke noe av oljepengene på oss selv. Globalister og krigshissere har fått herjet nok nå.


Spørs om du synes det er like flott når russerne kommer for å ta oljefondet, og du ligger på torget med en russisk batong opp i arslet.

Endret av 0laf
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Dessverre kommer Trump til å høste et tonn med sympati på denne øreblødningen og spasere inn til valgseier. USA er fucked.

Enig med Olaf og Simen1 her, attentatet på Trump er av samme type som kuppforsøket mot Erdogan, det bare gjør alt vondt verre. Attentat på presidentkandidater er gammelt nytt i USA, og det er mulig at skytteren valgt å angripe en mann som tilsynelatende slippe unna enhver og alt og ser ut til å gli mot seier og makt, i fortvilelse og oppgivelse. Skytteren hadde kommet på et tak og deretter skjøt ned på scenen hvor Trump holdt tale, helt synlig for enhver og alle, som tyder på en selvmordhandling. Secret Service-agenter var svært raskt med å eliminere skytteren. 

Men skaden skytterne rakk å gjøre, har blitt total. Biden hadde blitt grundig avkledt etter presidentdebatten, og hans trass som oppfattes av mange å være barnslig, hadde fulgt til konflikt blant demokratene som i tillegg måtte takle de mange avsløringer mediene fant fram omkring Biden. Trump kunne ikke ha vært mer lykkelig, Biden har blitt hans drømmemotstander - en selvopptatt og trassig mann med stor ego og større arroganse enn forstand. Trump hadde nesten blitt drept og var egentlig meget heldig ved at han bare fikk streifskudd. For mange som hadde forstått hvilken trussel han representere mot det amerikanske demokratiet og det vestlige samholdet, er hans overlevelse en meget stor skuffelse - og selve attentatet en total katastrofe. 

Nå kan Trump bare vinne meget glatt. Biden er nå helt uten alle mulige sjanser, demokratene kunne ikke annet enn å gispe etter luften når de innse hva hendelsene i de siste ukene mellom presidentdebatten og attentatet på Trump hadde vært for dem. Det er blitt for mange katastrofale tilbakeskritt for dem. Skytteren er atomeksplosjonen som sprengte alt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det tok ca. 45 min. før Biden la ut melding på Twitter. Så kanskje han tok seg en ettermiddagslur.

I have been briefed on the shooting at Donald Trump’s rally in Pennsylvania.  I’m grateful to hear that he’s safe and doing well. I’m praying for him and his family and for all those who were at the rally, as we await further information. Jill and I are grateful to the Secret Service for getting him to safety. There’s no place for this kind of violence in America. We must unite as one nation to condemn it.

0laf skrev (Akkurat nå):

President Biden skal tale nå

Ok, han har fulgt med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (1 minutt siden):

Ok, han har fulgt med.


Fordømmer volden, har ikke snakket med Trump, og har ikke noe mer informasjon akkurat nå.
Ikke særlig opplysende fra Biden, men han måtte vel ut og si noe.

Tipper det er krise i hans stab angående valgkampen, og at de innser at dette er hendelsen som gjør Trump til USAs neste president.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vet ærlig talt ikke helt hva jeg synes om dette. Politikk skal tradisjonelt ikke løses med vold i et demokrati, men så er USA i ferd med å bli et demagogi, og så har man "ville du ikke ha myrdet Hitler om du hadde sjansen" -argumentet. Dersom Trump tar over er sjansene store for at mange fler ukrainere vil dø f.eks.

Jeg er også veldig stygt redd for at Trumps vinnersjanser nettopp økte massivt.

Jeg vet det er stygt å si det, men det beste hadde nesten vært om skytteren hadde bedre sikte.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...