Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Quakecry skrev (2 minutter siden):

Fyren fortjener ikke å dø, og er ganske sykt å ønske det om en politisk motstander. 


Er det noen her som har ønsket det?

Igjen, jeg er motstander av all vold, men har en viss forståelse for at noen ønsker å skyte Trump, selv om jeg ikke støtter det eller ønsker han død.

Det eneste angrepet på demokratiet etter min mening, er Donald Trumps presidentkampanje.

Endret av 0laf
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tigerdyr skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er litt barnslig å slenge slike merkelapper...


If the shoe fits...

Fyren er totalt og fullstendig kokko, og burde ikke en gang fått styre en lokal Wendy's.

Det betyr ikke at jeg mener det er riktig å skyte fyren, men det er ikke særlig overraskende, har ofte lurt på hvorfor han ikke har blitt skutt tidligere.

Endret av 0laf
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lemongrass skrev (8 minutter siden):

Da er det bare å vente på at Trump og GOP skylder på Biden og sier det er han som forsøker å ta ut en politisk rival. Dette kan eskalere.

Nå tviler jeg på at det var hans egne som skjøt Trump, det blir for konspiratorisk. Ja, dette vil selvfølgelig Trump bruke videre i valgkampen, men samme hadde skjedd om Biden hadde blitt skutt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En talsmann for Trump hevder til CNN at Trump ikke er alvorlig skadet, og at alt er bra.

Tidligere agenter hevder at alle som kommer inn blir sjekket, med metalldetektorer osv. og at det vil være nærmest umulig å få med seg våpen inn, og at det trolig dreier seg om rifleskudd fra lengre hold, utenfor sikkerhetssonen?

Endret av 0laf
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (8 minutter siden):

Ville anbefalt å unngå å spekulere for mye i motiv og hvem som gjorde det før fakta foreligger.  

Vel, i et landskap som flommer over av konspirasjonsteorier (som politikere på begge sider, men spesielt GOP bygger opp under) vil det nok komme mange forskjellige typer "fakta" om hva som skjedde.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, 0laf said:


Motstander av all vold, men i dette tilfellet er det vel mer for å redde demokratiet, uten at det forsvarer slikt.

Hva er det du er redd for med demokratiet egentlig? Usa er ikke et demokrati, og det er vel akkurat det republikanerne vil bevare. Mens demokratene vil ha demokrati, slik de store byene og statene kan overkjøre de små. Grei gjerne ut hva trump kan eventuelt gjøre for å fjerne rettigheter til folk i usa, og hvordan(prosedyren). Viss du ser hvor lite man får gjort på 4 år, hvorfor skulle det være annerledes med trump? Og hva er det som gjør deg redd nå han styrte sist gang? Hold deg til politikken er du grei.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Everket skrev (3 minutter siden):

Grei gjerne ut hva trump kan eventuelt gjøre for å fjerne rettigheter til folk i usa, og hvordan(prosedyren).


Tja, Project 2025 er jo godt på vei.

All makt til Trump, sette Høyesterett til side, fylle staten med Trump-lojalister, så er man godt på vei til å bli diktator.

Forrige gang han var president var han ikke forberedt på samme måte, og havnet midt i Covid, som gjorde at han fikk gjort fint lite.

Denne gangen ser det ut til at planene er lagt, og av det som har lekket ut, ser det ikke særlig bra ut.

Endret av 0laf
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, 0laf said:


Tja, Project 2025 er jo godt på vei.

All makt til Trump, sette Høyesterett til side, fylle staten med Trump-lojalister, så er man godt på vei til å bli diktator.

 

Og det kommer fra trump? Og fylle statlige roller med lojale folk skal være noe nytt? Dette var tynn suppe, du vet jo ikke hvordan staten fungerer en gang.

 

Jeg kan komme med samme argument for obama, eller biden. Det er flust med eksempler på å stacke domstoler osv, eller og utvide antallet. Og da hadde jeg blitt kalt konspirasjonsteoretiker. Det er artig hvordan det ofte bare går en vei.

Endret av Everket
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Everket skrev (3 minutter siden):

Og det kommer fra trump? Og fylle statlige roller med lojale folk skal være noe nytt? Dette var tynn suppe, du vet jo ikke hvordan staten fungerer en gang.


Noe av det kommer fra Trump, andre ting fra flere av hans nærmeste, som Project 2025.

Jeg vet ikke om du bare er dårlig informert, eller ikke forstår hva planen er?

Trump ønsker å endre loven, slik at han kan bytte ut rundt 54 000 statsansatte med lojalister som gjør det han ber de om.
Dersom du tror det er helt vanlig, så tar du feil.

Endret av 0laf
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg finner ingen kilder som sier at det ble skutt MOT Trump.

Han tar seg på øret før han dukker men en forklaring kan være at noen roper høyt på en ørepropp at han må legge seg ned?

Så hopper det 4-5 menn oppå Trump mens han ligger nede på et scenegulv. Da vil nok ganske grove skraper og skrammer kunne forekomme. Spesielt hos en gammel mann.

Tror folk hopper til konklusjoner her.

Lenke til kommentar

Tenk å gå igjennom alt det styret for å få et skudd og så treffe øret. Det her vil jo bare hjelpe Trump noe enormt, samme med senile Biden. Hadde det vært en fulltreffer så hadde det kanskje vært noe positivt ut av det, men nå blir det kaos.

USA er fucked. Game over. Eneste håpet mitt er at de ikke påvirker den oppegående delen av verden så veldig mye negativt.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kote skrev (2 minutter siden):

Jeg finner ingen kilder som sier at det ble skutt MOT Trump.

Han tar seg på øret før han dukker men en forklaring kan være at noen roper høyt på en ørepropp at han må legge seg ned?

Så hopper det 4-5 menn oppå Trump mens han ligger nede på et scenegulv. Da vil nok ganske grove skraper og skrammer kunne forekomme. Spesielt hos en gammel mann.

Tror folk hopper til konklusjoner her.

Tenker noe i de samme baner, Trump er såpass narsisist at om situasjonen var uplanlagt så hadde han ikke fistpumpa som han gjorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...