Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

1. Trump leverer til sine kjernevelgerne, Biden gjør absolutt ikke det. 

2. Spinndoktorene i det demokratiske partiet jobber overtid i mediene med å bortforklare Bidens  åpenbart reduserte allmenntilstand, samt å latterliggjøre bekymrede velgere, og partifeller. Dette er med på å skade Biden og partiets omdømme, det nytter ikke å anklage motparten for løgner når en selv driver på med det.

3. Biden har på ingen måte greid å hente seg inn igjen. Samtlige opptredener etter den famøse debatten, har vært "med støttehjul" I form av: forhåndsgodkjente spørmål, ihjelklippede intervjuer, øre-monitor og telepromter. Hver gang han har Måttet snakke på egen hånd har det gått galt.

4. Hadde det ikke vært for Covid så ville presidentvalget i 2020 kunne vært veldig annerledes, Covid berget ironisk nok Biden`s 2020 Kampanje. 

Hvis Biden mot formodning skulle vinne, så vil det antageligvis ha en høy pris for demokratene. Partiet vil stå svekket tilbake, med en kandidat som mest sannsynlig må kaste inn hanskene kort tid etter valget. 

Hvis Trump om formodning vinner, vil det trekke USA ytterligere til høyre med proteksjonisme/konservatisme og en utenrikspolitikk fra 30-åra.

Rent teknisk vil Biden være et bedre valg for resten av verden, praktisk sett vil Biden (eller Harris) mest sannsynlig ha liten mulighet til å utføre politikken de har vedtatt, hvis de mister setene i senatet til republikanerne (huset har de allerede mistet).

Endret av Rebel-Rider
Div skrivefeil, lange mellomrom
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Blir interessant å se hva som skjedde, hvorfor, og hva. 


Jeg tror hvorfor er ganske åpenbart, og det virker rimelig klart at han ble skutt, men noe usikkert enda.

Skal også bli interessant å se hvordan noen kom såpass nærme med våpen, og hva som skjer med Trump, det er ingen oppdateringer foreløpig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, 0laf said:

Motstander av all vold, men i dette tilfellet er det vel mer for å redde demokratiet, uten at det forsvarer slikt.

Ganske absurd påstand.  Jeg ønsker ikke Trump som president igjen primært pga hans motstand mot NATO og Ukraina, selv om jeg syns han gjorde det bra første gangen - men å komme å påstå at likvidering av motkandidaten til et presidentvalg er å "forsvare demokratiet", altså et fritt valg, er ganske hårreisende. 

Endret av tigerdyr
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, 0laf said:


Jeg tror hvorfor er ganske åpenbart, og det virker rimelig klart at han ble skutt, men noe usikkert enda.

Skal også bli interessant å se hvordan noen kom såpass nærme med våpen, og hva som skjer med Trump, det er ingen oppdateringer foreløpig.

Synes ikke det er så åpenbart, kan være ulike motiver. Var jo flere skudd som ble hørt, men ingen så ut til å treffe akkurat heller. Fyren fortjener ikke å dø, og er ganske sykt å ønske det om en politisk motstander. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (Akkurat nå):

...men å komme å påstå at likvidering av motkandidaten til et presidentvalg er å "forsvare demokratiet", altså et fritt valg, er ganske hårreisende. 


Igjen, jeg støtter ikke vold, heller ikke når noen forsøker å skyte en mentalpasient som Trump, men jeg oppfatter dette mer som et noe forvaklet forsøk på å redde demokratiet, ettersom det ikke er sikkert det blir så mye mer demokrati dersom Trump kommer til makten igjen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...