Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Anbefalte innlegg

11 minutes ago, Kron said:

Fantastisk å følge med på katastrofen Biden. Demokratene får som fortjent! TRUMP2024 ✌️


I fullt alvor, hvordan mener du egentlig at Trump vil være bedre for USA eller verden?

Personlig tar jeg heller en senil president over en gal en når som helst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):


I fullt alvor, hvordan mener du egentlig at Trump vil være bedre for USA eller verden?

Personlig tar jeg heller en senil president over en gal en når som helst.

Av samme grunn som majoriteten av USAs befolkning! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (4 minutter siden):

Ja det var jo en bra forklaring. /sigh

Hadde jeg vært overbevist om at det hadde blitt en saklig diskusjon så skulle jeg ha bitt på. Men observasjoner av diskusjoner her hvor Trump er involvert tilsier at det blir hyl og ramaskrik. Og det er jeg ikke interessert i.

Endret av Kron
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, SilverShaded said:

Huffda...Biden skulle introdusere Zelensky på Nato-toppmøtet, og kallte ham Putin i stedet...

Det jeg ikke skjønner er hvorfor norske media later som om Bidens surring nå kommer som lyn fra klar himmel. Jeg har sett i minst et par år at mannen er kognitivt og fysisk svekket av høy alder. Men norske medier later som om dette er veldig nytt og overraskende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gargantua said:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor norske media later som om Bidens surring nå kommer som lyn fra klar himmel. Jeg har sett i minst et par år at mannen er kognitivt og fysisk svekket av høy alder. Men norske medier later som om dette er veldig nytt og overraskende.

De, og store deler av den vestlige befolkningen som er til venstre for Rebublikanerne har levd i fornektelse fordi de/vi trenger all mulig ammunisjon for å stoppe Trump fra å få 4 nye år.

Noen av oss mente Biden var en for gammel og surrete kandidat for 4 år siden. Heldigvis har Bidens regjeringsapparat gjort en kjempegod jobb med å styre landet alt tatt i betraktning.

Det er så synd at USA har et system der alt fokuset er på presidenten, om enn Biden er en senil mann som ikke helt klarer å orientere seg i verden så er han og hans regjering uendelig mye bedre enn Trump og hans udugelige yes-men.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (3 timer siden):

Det jeg ikke skjønner er hvorfor norske media later som om Bidens surring nå kommer som lyn fra klar himmel. Jeg har sett i minst et par år at mannen er kognitivt og fysisk svekket av høy alder. Men norske medier later som om dette er veldig nytt og overraskende.

En del amerikanske medier later fortsatt. Jon Stewart viser noen gode eksempler. Det er ganske ubegripelig at det er mulig i et land som er meningen at skal være oppgående. Nord-Korea tendenser i mediene. Jeg tror ikke Biden kan vinne sånn situasjonen er nå. Men hva i alle dager er det de tenker de som prøver å få det til å skje? Det er så hylende åpenbart at Biden ikke er i stand til å fungere som verdensleder i 4,5 år til. Hva tenker de skal skje når det etterhvert skjærer seg helt. Skal han bare være en surrete gallionsfigur som av og til klarer å lese høyt noen setninger fra en teleprompter? Er det ikke meningen at presidenten faktisk skal gjøre presidentjobben? Det er veldig mye som må være galt for å havne der USA er havnet nå. Biden har selv sagt at det er mange kandidater i partiet som kan slå Trump. Så hvorfor får galskapen fortsette? Det som foregår nå og fortsettelsen som kommer er en torpedering av både troverdighet og anseelse og tillit.

 

Endret av bo1e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, bo1e said:

 Er det ikke meningen at presidenten faktisk skal gjøre presidentjobben? 

Og hva er det? 

Presidentens hovedoppgave er å omgi seg med personer som kan gjøre jobben, og presidenten skal være et ansikt utad. 
Det er ikke sånn at en president skal kunne alle detaljer om alle temaer ned til fingerspissen, eller ta alle avgjørelser. Presidenten delegerer alt dette videre.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (4 minutter siden):

Og hva er det? 

Presidentens hovedoppgave er å omgi seg med personer som kan gjøre jobben, og presidenten skal være et ansikt utad. 
Det er ikke sånn at en president skal kunne alle detaljer om alle temaer ned til fingerspissen, eller ta alle avgjørelser. Presidenten delegerer alt dette videre.

Han er øverste leder, han skal ta avgjørelser når det er nødvendig.
Når USA velger å gå til krig mot andre, så er det presidenten som tar den avgjørelsen.
Han er også den som tar avgjørelsen om bruk av atomvåpen.
En sånn person kan ikke surre med hvem som er visepresidenten sin, eller hvem om er president i Ukraina.
Det er skremmende for resten av oss, og man kan være sikker på at USA sine fiender også er klare til å utnytte denne svakheten dersom de får muligheten.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (20 minutter siden):

Nemlig! Da er det mye bedre å ha en rablende gal diktatorspire som surrer like mye med navn som Biden, men som i tillegg er en dømt kriminell og potensiellt en pedofil overgriper. Han er i det minste ikke så gammel som Biden.

Tror du må legge til en /s der. 😶‍🌫️🙂

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, sk0yern said:

Han er øverste leder, han skal ta avgjørelser når det er nødvendig.
Når USA velger å gå til krig mot andre, så er det presidenten som tar den avgjørelsen.
Han er også den som tar avgjørelsen om bruk av atomvåpen.
En sånn person kan ikke surre med hvem som er visepresidenten sin, eller hvem om er president i Ukraina.
Det er skremmende for resten av oss, og man kan være sikker på at USA sine fiender også er klare til å utnytte denne svakheten dersom de får muligheten.

Han tar avgjørelsen basert på andre sitt arbeid og andre sine vurderinger, det er hovedsakelig kun en enkel oppgave dersom du har tillit til folkene under deg. 
Det er ikke sånn at presidenten finner ut konsekvensene av atomvåpen bruk, både politisk og humanitært. Det er heller ikke slik at presidenten sender av gårde raketter. Presidenten gir kun grønt lys.

Det er derfor DT kunne spille mer golf som president enn som ledere av Trump Org. Presidenten trenger ikke å gjøre så mange faktiske oppgaver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Argumentet fra de som fortsatt støtter Biden burde jo være at presidentrollen er så symbolsk at det ikke gjør noe at Biden er alvorlig svekket av alderdom da. Istedenfor å fortsette å lyge om at han ikke er svekket, sånn som de gjør. Jeg tror enkelte her undervurderer hva det vil si i en ustabil verden å ha troverdige ledere å samles bak. Spørsmålet er hvorfor det MÅ være Biden når situasjonen er som den er. Selv om det er laget som gjør jobben så må det være bedre med et fungerende menneske som glansbilde på toppen. Om vi skal være med på den nedvurderingen av presidentrollen for diskusjonens skyld. Det er det amerikanske folket som skal velge og jeg tror ikke de ønsker seg en gammel svak mer og mer surrete president. Det er pinlig for folket og det kommer ikke til å bli bedre. Kan sies så enkelt som det. Imho.

Endret av bo1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...