jallajall Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 30 minutes ago, Tussi said: Merkelig hvor lite kvinners rettigheter betyr når det ikke handler om abort... Abort har jo ingenting med kvinnerettigheter å gjøre, har du ikke fått med deg at også menn kan bli gravid eller? Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) jallajall skrev (28 minutter siden): Abort har jo ingenting med kvinnerettigheter å gjøre, har du ikke fått med deg at også menn kan bli gravid eller? Abort er ikke en rett i det hele tatt i mine øyne, men av en eller annen grunn er alle de "kvinnestøttende" aborttilhengerne tause i veldig mange andre saker som gjelder sårbare kvinner, f eks voldtatte kvinners rett til kjønnsdelte krisesentre, jenters ( som kanskje har vært utsatt for seksuelle overgrep)rett til å dusje i garderoben uten en med penis der etc og uten å bli kalt transhater. Eller f eks retten til å lykkes i idrett uten å måtte spille mot transkvinner med mannlig pubertet. Da er det, hva skal jeg si, hult. Åha. For ikke å glemme, kvinners rett til å ikke bli voldtatt og demonstrere for ofre for voldtekt hvis de er jøder Endret 5 timer siden av Tussi 1 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Red Frostraven skrev (3 timer siden): Det er et jeg gjorde. Fra seriøse kilder til og med. "Silk Road’s mastermind allegedly paid $80,000 for a hitman. The hitman was a cop." https://www.washingtonpost.com/news/the-switch/wp/2013/10/02/silk-roads-mastermind-allegedly-paid-80000-for-a-hitman-the-hitman-was-a-cop/ Hva er dine kilder..? Men han ble aldri dømt for dette. Riktignok kan det ha vært fordi det ikke virket nødvendig. Men det var også innvendinger som gikk på manipulasjon og politifelle. 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Tussi skrev (22 minutter siden): Abort er ikke en rett i det hele tatt i mine øyne, men av en eller annen grunn er alle de "kvinnestøttende" aborttilhengerne tause i veldig mange andre saker som gjelder sårbare kvinner, f eks voldtatte kvinners rett til kjønnsdelte krisesentre, jenters ( som kanskje har vært utsatt for seksuelle overgrep)rett til å dusje i garderoben uten en penis der etc og uten å bli kalt transhater. Eller f eks retten til å lykkes i idrett uten å måtte spille mot transkvinner med mannlig pubertet. Da er det, hva skal jeg si, hult. Åha. For ikke å glemme, kvinners rett til å ikke bli voldtatt og demonstrere for ofre for voldtekt hvis de er jøder Hele verden har avlagt hypocrites ed. uff, den hørtes bedre ut i hodet mitt før jeg skrev den.. 😏 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Tussi skrev (27 minutter siden): Abort er ikke en rett i det hele tatt i mine øyne, men av en eller annen grunn er alle de kvinneelskende avorttilhengerne tause i veldig mange andre saker som gjelder sårbare kvinner, f eks voldtatte kvinners rett til kjønnsdelte krisesentre, jenters rett til å dusje i garderoben uten en penis der etc. Eller f eks retten til å lykkes i idrett uten å måtte spille mot transkvinner med mannlig pubertet. Da er det, hva skal jeg si, hult. Åha. For ikke å glemme, kvinners rett til å ikke bli voldtatt og demonstrere for ofre for voldtekt hvis de er jøder Hvilken menneskerett er det som sier at individer får bestemme hvem som er rundt dem på offentlige steder? 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Ytre venstre har blitt radikalisert, og de har blitt så vant til ekkokammer og sensur av meningsmotstandere at de ikke takler å bli motsagt. Arbeidernes rettigheter, kvinnekamp og homofiles rettigheter er glemt, det er ikke radikalt nok. Nå er all fokus på trans, islamisme og ikke-vestlige innvandrere. Gjerne på bekostning av arbeidernes rettigheter, kvinner og homofile. De er nemlig transfobe og rasister. Interessant hvor mange republikanere som er eks-Democrats som konverterte til høyresiden fordi venstresiden ble for radikal. Folk har ikke nødvendigvis flyttet seg til høyre. Venstresiden har flyttet seg vekk fra sentrum. Nå kan Trump gjøre hva han vil, og fortsatt være et bedre alternativ enn Harris for de fleste velgere. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Mannen med ljåen skrev (7 minutter siden): Ytre venstre har blitt radikalisert, og de har blitt så vant til ekkokammer og sensur av meningsmotstandere at de ikke takler å bli motsagt. Arbeidernes rettigheter, kvinnekamp og homofiles rettigheter er glemt, det er ikke radikalt nok. Nå er all fokus på trans, islamisme og ikke-vestlige innvandrere. Gjerne på bekostning av arbeidernes rettigheter, kvinner og homofile. De er nemlig transfobe og rasister. Interessant hvor mange republikanere som er eks-Democrats som konverterte til høyresiden fordi venstresiden ble for radikal. Folk har ikke nødvendigvis flyttet seg til høyre. Venstresiden har flyttet seg vekk fra sentrum. Nå kan Trump gjøre hva han vil, og fortsatt være et bedre alternativ enn Harris for de fleste velgere. Dette skjer 2 2 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Mannen med ljåen skrev (8 minutter siden): Ytre venstre har blitt radikalisert, og de har blitt så vant til ekkokammer og sensur av meningsmotstandere at de ikke takler å bli motsagt. Arbeidernes rettigheter, kvinnekamp og homofiles rettigheter er glemt, det er ikke radikalt nok. Nå er all fokus på trans, islamisme og ikke-vestlige innvandrere. Gjerne på bekostning av arbeidernes rettigheter, kvinner og homofile. De er nemlig transfobe og rasister. Interessant hvor mange republikanere som er eks-Democrats som konverterte til høyresiden fordi venstresiden ble for radikal. Folk har ikke nødvendigvis flyttet seg til høyre. Venstresiden har flyttet seg vekk fra sentrum. Nå kan Trump gjøre hva han vil, og fortsatt være et bedre alternativ enn Harris for de fleste velgere. Ytterkanter vil vell alltid være ytterkanter. Fint at ytre venstre har lagt igjen 'Arbeidernes rettigheter, kvinnekamp og homofiles rettigheter' til sentrum i så tilfelle. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Vil du stemme på et sentrumsnært parti i USA? Hvilket? Det nærmere man kommer sentrum er republikanerne. Velgere flyktet fra Biden/Harris-sirkuset, mer enn at de nødvendigvis ønsket mer privatisering. Manglende grensekontroll, økende kriminalitet, DEI-ansettelser og ensidig fokus på trans, jaget bort flere velgere og partimedlemmer enn de tiltrakk. Endret 5 timer siden av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 1 hour ago, Tussi said: Merkelig hvor lite kvinners rettigheter betyr når det ikke handler om abort... Om du ikke er opptatt av transkvinners rettigheter er du heller ikke opptatt av kvinners rettigheter. 2 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden): Vil du stemme på et sentrumsnært parti i USA? Hvilket? Det nærmere man kommer sentrum er republikanerne. Velgere flyktet fra Biden/Harris-sirkuset, mer enn at de nødvendigvis ønsket mer privatisering. Grensekontroll, økende kriminalitet, DEI-ansettelser og ensidig fokus på trans, jaget bort flere velgere og partimedlemmer enn de tiltrakk. Republikanerne hadde litt mer sukksess i å misinformere folk om demokratenes syn på disse saker, forskning viser at det ikke var slik at demokratene beveget seg mer fra midtpunktet. Trumps radikale handlinger truer det neste valget dersom han går for langt. 5 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Mannen med ljåen skrev (5 minutter siden): Vil du stemme på et sentrumsnært parti i USA? Hvilket? Det nærmere man kommer sentrum er republikanerne. Velgere flyktet fra Biden/Harris-sirkuset, mer enn at de nødvendigvis ønsket mer privatisering. Manglende grensekontroll, økende kriminalitet, DEI-ansettelser og ensidig fokus på trans, jaget bort flere velgere og partimedlemmer enn de tiltrakk. Nei, Demokratene er nærmest det politiske sentrum i USA. Men folk i USA ønsker en forandring i status quo, og er såpass opprørte at de velger en som Trump som i det minste lover dem endring, så er det opp til historien om det var en god endring eller ikke. Venstresiden i USA er møkkalei Demokratene. De ønsket Bernie Sanders i 2016 og følte seg ignorert og Demokratene gjør ikke nok for å samle venstresiden igjen. Demokratene har vært naive og arrogante og trodde at venstresiden var med de, men den ytre venstresiden er ikke det. En stemme på Demokratene var en stemme på status quo, normal sentrumspolitikk, men ikke nødvendigvis noe radikalt som ville gjort livet til Amerikanere noe bedre. Hvis folket opplever en krise så er status quo det de ikke vil ha. 2 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Just now, jjkoggan said: Republikanerne hadde litt mer sukksess i å misinformere folk om demokratenes syn på disse saker, forskning viser at det ikke var slik at demokratene beveget seg mer fra midtpunktet. Trumps radikale handlinger truer det neste valget dersom han går for langt. Du er optimist om du tror det blir flere valg i USA. Jeg håper selvsagt at du har rett… 2 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Mannen med ljåen skrev (14 minutter siden): Velgere flyktet fra Biden/Harris-sirkuset, mer enn at de nødvendigvis ønsket mer privatisering. Manglende grensekontroll, økende kriminalitet, DEI-ansettelser og ensidig fokus på trans, jaget bort flere velgere og partimedlemmer enn de tiltrakk. Hvor mange ganger snakket Harris om trans under valgkampen? 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden rabler skrev (5 minutter siden): Du er optimist om du tror det blir flere valg i USA. Jeg håper selvsagt at du har rett… Jeg tror jeg kjenner mitt folk godt nok til å ikke frykte et Trump diktatur. 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 2 minutes ago, jjkoggan said: Jeg tror jeg kjenner mitt folk godt nok til å ikke frykte et Trump diktatur. På gode dager har jeg troen på dere jeg også 🥰 Det bor tross alt flest helt ålreite mennesker også i USA. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Mannen med ljåen skrev (54 minutter siden): Ytre venstre har blitt radikalisert, og de har blitt så vant til ekkokammer og sensur av meningsmotstandere at de ikke takler å bli motsagt. Arbeidernes rettigheter, kvinnekamp og homofiles rettigheter er glemt, det er ikke radikalt nok. Nå er all fokus på trans, islamisme og ikke-vestlige innvandrere. Gjerne på bekostning av arbeidernes rettigheter, kvinner og homofile. De er nemlig transfobe og rasister. Hvem påstår dette egentlig, og fundert på hvilke beviser..? Det er jo motsatt. Vi ville nesten ikke snakket om lgbt i Norge lengre om ikke folk påvirket av amerikansk ytre høyre stadig tok det opp, hver gang noen nek sprer misinformasjon som vekker følelser i sosiale medier. --- Se på praktisk talt hver eneste tråd om temaet på forumet de siste 5 år. Jeg kan lage en liste om du har tregt for det å forstå at jeg har rett. --- Og folkene du er frekk nok til å kalle ytre venstre inkluderer majoriteten av Høyre. List gjerne opp konkrete meninger du kaller radikale, som faktisk er en betydelig del av debatten. Så skal vi se hva Høyre mener. Endret 4 timer siden av Red Frostraven 5 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Det er nyttig å skille mellom økonomisk politikk og identitetspolitikk. Mange partier kombinerer begge deler. Både privatisering, økt innvandring og økt trans. Den økonomiske politikken hadde ikke så mye betydning i dette valget. Og Trump gav arbeiderklassen håp om arbeid med skikkelig lønn, mens Demokratene lovet mer innvandring som er villig til å jobbe for slavelønn og utkonkurrerer amerikanske arbeidere. Og selvsagt flere trygdede og avkriminalisering av nasking. De fleste arbeidere ønsker stabile arbeidsforhold, ikke trygd og rett til å stjele. 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) 1 minute ago, Mannen med ljåen said: Det er nyttig å skille mellom økonomisk politikk og identitetspolitikk. Det er derfor republikanere stort sett har fokusert på identitetspolitikk og løgner om økonomisk politikk. De vet (og alle andre også om de tenker seg om) at republikanernes økonomiske politikk ikke ganger andre enn de rike. Endret 4 timer siden av rabler 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Arbeiderklassen og velgerne viste ved valget at de har mer tro på Trumps politikk. Han lovet flere arbeidsplasser for amerikanere i privat industri, og mindre klimapolitikk, utflagging og import. Han lovet å borre etter olje, ("drill baby drill") og satse på bilindustrien. De har blitt det nye Arbeiderpartiet, riktignok med private arbeidsplasser. Men det er bedre enn ingen arbeidsplasser, økt kriminalitet og slum. Demokratene lover mer av det samme som før. Flere innvandrere som undergraver lønnsbetingelser for amerikanere ved å jobbe for slavelønn eller begår kriminalitet, mer klimapolitikk, skatter og avgifter og utflagging av industri. Mer DEI-politikk som gjør at du ikke får jobb fordi du er hvit mann og de må ansette en transseksuell afro-amerikaner for å fylle kvoten. Jeg vet ikke hvor mange løfter Trump vil holde, men mange tror Trump er bedre enn Harris. Valget var ikke tvetydig denne gangen. De rike kan nok bli rikere uansett parti og politikk. Bedriftseiere sparer mye på å ansette "slaver" fra Haiti, de trenger ikke mye lønn. Da får ikke amerikanere jobb i det hele tatt, eller må matche "slavene" på ansettelsesvilkår. Endret 3 timer siden av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå