Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

shockorshot skrev (12 minutter siden):

Se på bildet under og overbevis meg at han ikke visste. Spesielt siden de har meldinger der han har bedt om betalingsmord.

ikke bare ett, påtalemyndigheten påstod han var skyldig i 5 bestillingsmord, men kunne ikke bevise at disse mordene i heletatt hadde funnet sted

leser jeg her;

Sitat

Meanwhile, the Justice Department pursued charges against Ulbricht's compatriots who claimed to have committed five murders on his behalf, though the government could never prove those murders actually took place.

https://www.npr.org/2025/01/21/nx-s1-5270051/trump-pardons-dark-web-marketplace-creator-ross-ulbricht

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Mr.M said:

ikke bare ett, påtalemyndigheten påstod han var skyldig i 5 bestillingsmord, men kunne ikke bevise at disse mordene i heletatt hadde funnet sted

leser jeg her;

https://www.npr.org/2025/01/21/nx-s1-5270051/trump-pardons-dark-web-marketplace-creator-ross-ulbricht

Yup, problemet med anonymitet er at det er vanskelig å finne ut identiteten til den som har fått bestilling på seg.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
2 hours ago, Tussi said:

Noen som vet hvorfor Trump var opptatt av Lumbee-stammen?

Egentlig ikke noe spesiell grunn utover at det er et løfte han kom med i valgkampen etter å ha blitt oppfordret til det av NC kongressmedlemmer.
https://redstate.com/wardclark/2024/09/21/speaking-in-north-carolina-trump-promises-federal-recognition-of-lumbee-native-americans-n2179617

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Yup, problemet med anonymitet er at det er vanskelig å finne ut hvem som eventuelt har fått bestilling på seg.

men de som tilstod til myndighetene å ha utført mordene på vegne av Ross, må vel vite hvem de skulle drepe og hvor likene lå?

høres oppdiktet ut spør dere meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mr.M said:

men de som tilstod til myndighetene å ha utført mordene på vegne av Ross, må vel vite hvem de skulle drepe og hvor likene lå?

høres oppdiktet ut spør dere meg.

Ja det høres jo helt usannsynlig ut. Spesielt siden silk road hadde en helt egen tråd for sånne kontrakter.

Men, du er enig i at han visste hva som skjedde på nettsiden nå som du blant annet har sett screenshot av silk road og lest deg mer opp på dommen?

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Men, du er enig i at han visste hva som skjedde på nettsiden nå som du blant annet har sett screenshot av silk road og lest deg mer opp på dommen?

ja, det er jo ganske åpenbart hva det handler om.

dog, hele fenomenet favner vel bredere enn at det bare er "dop", jeg mener, 600.000 underskrifter for å løslate mannen, bitcoin frihet, internet-frihet, ytringsfrihet osv. støtte av kjente politikere bl.a. senator Rand Paul, etc.

dl7yoby.png

https://freeross.org/

folk som bruker dop får gjerne tak i det uansett, og ingen bestillings-mord ble begått på vegne av denne Ross, så mitt inntrykk er at 2 livtidsfommer + 40 år var sykt strengt. De skulle vel liksom statuere et eksempel muligens.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ross Ulbricht ville allerede vært ferdig sonet nå dersom han hadde tatt avtalen han ble tilbud fra staten. I stedet ble han dømt til 2 livstidsdommer pluss 40 år. Han virker å være ekte vare drevet av libertarianske tankegods og ikke kun fortjeneste eller underverdnenfiosofi slik som mange av dagens markedsplasser. Alle som har vært innvolvert i saken mener straffen er helt vannvittig.

Den største selgeren av knark på Silk Road fikk bare 7 år. Ulbricht har ikke solgt noe. Han laget en markedplass for salg av varer staten ikke liker (med diverse restriksjoner som ikke finnes på dagens markedsplasser).

Han har også en viktig kampesak for alle med libertariansk dna i flere år, men de har aldri hatt nok politisk tyngde til å slå gjennom. Libertarianske politikere i kongressen typ Paul, Massie og Amash har flere ganger gjort han til tema både i kongressen og på podcaster.

I fjor arrangerte Ric Grenell et møte mellom LP chair og Trump på Mar-a-lago. Hun ble spurt hva som var deres viktigste sak og da kom Ulbricht på banen. Så ble Trump under valgkampen invitert til å tale hos Libertarian Party, der han først ble møtt med buing, men hvor han kom en lovand om å benåde Ulbricht. Til gjengjeld lovte hun å bare backe deres egen Potus kandidat Chase Oliver i ikke-vippestater.

Man kan sikkert mene mye forskjellig om det, men det faktum at han allerede ville vært en fri mann dersom han hadde tatt i mot avtalen fra staten gjør vel kanskje litt enklere å forstå benådingen for folk flest...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...