Red Frostraven Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) ...samtidig: Realtimelønn for gjennomsnittlige amerikanere: Det kan tydes at mange jobber mer enn 40 timer i om de har høyere lønn med samme realtimelønn: "On the face of it, these should be heady times for American workers. U.S. unemployment is as low as it’s been in nearly two decades (3.9% as of July) and the nation’s private-sector employers have been adding jobs for 101 straight months – 19.5 million since the Great Recession-related cuts finally abated in early 2010, and 1.5 million just since the beginning of the year. But despite the strong labor market, wage growth has lagged economists’ expectations. In fact, despite some ups and downs over the past several decades, today’s real average wage (that is, the wage after accounting for inflation) has about the same purchasing power it did 40 years ago. And what wage gains there have been have mostly flowed to the highest-paid tier of workers." https://www.pewresearch.org/short-reads/2018/08/07/for-most-us-workers-real-wages-have-barely-budged-for-decades/ De samme tallene går igjen i en rapport i kongressen sine tall: De siste 6 årene har vært betydelige, men ikke sykt betydelige. https://crsreports.congress.gov/product/pdf/R/R45090/12 Endret 2 timer siden av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Noen som vet hvorfor Trump var opptatt av Lumbee-stammen? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Tussi skrev (22 minutter siden): Noen som vet hvorfor Trump var opptatt av Lumbee-stammen? var vel for å sanke stemmer? jeg har aldri hørt om de folka, men ifølge wikipedia var Trump den første sittende president som har besøkt området deres. og det ga utslag; Sitat October 21, 2020, President Donald Trump also announced his support for federal recognition of the tribe via the same legislation.[69] The following weekend, Trump held a rally in Robeson County to shore up support among Native Americans.[70] During the rally, Trump stated that "[The] Lumbee Nation is forgotten no more!"[71] Trump's rally was significant in that it was the first official visit to Robeson County by a sitting US President in history.[72] Historically most of Robeson County had trended Democratic, voting for Barack Obama by an 18 point margin in 2012. However, Donald Trump carried the county narrowly in 2016, winning by a 5 point margin over Hillary Clinton. In 2020, his margin of victory increased dramatically to an 18 point victory over Biden.[73][74] Many attribute this swing in Trump's favor to his visit and explicit support for recognition of the tribe by the federal government.[75][76] https://en.wikipedia.org/wiki/Lumbee men kan godt hende de fins en annen anledning for alt jeg vet. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Mr.M skrev (7 minutter siden): var vel for å sanke stemmer? jeg har aldri hørt om de folka, men ifølge wikipedia var Trump den første sittende president som har besøkt området deres. og det ga utslag; https://en.wikipedia.org/wiki/Lumbee men kan godt hende de fins en annen anledning for alt jeg vet. Ok, for han signerte en ordre som anerkjente dem ikveld... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Tussi skrev (3 minutter siden): Ok, for han signerte en ordre som anerkjente dem ikveld... ok, da holdt han ord på det i alle fall. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Jeg mener å huske at Trump skulle gå etter de som importerte fentanyl og andre opoidoer ulovlig. Han skulle slå hardt ned på dem. Kan noen av de vanlige Trump forsvarerne forklare meg hvorfor Trump har gitt en av pionerene av å legge til rette for import av ulovlig fentanyl og lagd et av verdens største handelsmarkeder for opioder, en pardon? Er det fordi han ikke er meksikansk? Jeg sliter helt ærlig med å forstå hvorfor, det eneste jeg kan se er at det er fordi han er en hvit fyr fra suburbia. Gjerne forsvar dette sånn at jeg kan forstå. @jallajall @Joeal88 @Tåkefyrste Endret 1 time siden av shockorshot 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden shockorshot skrev (1 minutt siden): Kan noen av de vanlige Trump forsvarerne forklare meg hvorfor Trump har gitt en av pionerene av å legge til rette for import av ulovlig fentanyl og lagd et av verdens største handelsmarkeder for opioder, en pardon? navn? Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Just now, Mr.M said: navn? Ross Ulbricht Lenke til kommentar
xRun Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden shockorshot skrev (7 minutter siden): Ross Ulbricht Det er han Silk Road fyren det. Kan det være fordi arresten hans i 2013 og nedstenging av Silk Road ble kunngjort av Obama? Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 2 minutes ago, xRun said: Det er han Silk Road fyren det. Kan det være fordi arresten hans i 2013 og nedstenging av Silk Road ble kunngjort av Obama? Skal vi slippe løs alle andre som var involvert av ulovlig salg av fentanyl, andre opioder, betalingsmord, og hvitvasking, fordi de ble dømt samtidig som Obama var president? Hvorfor er det ingen med litt mørkere farge enn hvit som blir sluppet fri i så fall? Endret 1 time siden av shockorshot Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden virker som benådningen er på grunn av "ytringsfrihet"? for å forenkle det litt. i alle fall det innrykket jeg får ved å brålese gjennom wiki-artikkelen om fyr'n. Var en egen Free Ross bevegelse med 600.000 underskrifter, bl.a. https://en.wikipedia.org/wiki/Ross_Ulbricht det virker som det er litt mer nyansert enn bare narkotika. Får forresten si at straffen var hard da, to livtids dommer + 40 år på toppen. https://en.wikipedia.org/wiki/Ross_Ulbricht Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 1 minute ago, Mr.M said: virker som benådningen er på grunn av "ytringsfrihet"? for å forenkle det litt. i alle fall det innrykket jeg får ved å brålese gjennom wiki-artikkelen om fyr'n. Var en egen Free Ross bevegelse med 600.000 underskrifter, bl.a. https://en.wikipedia.org/wiki/Ross_Ulbricht det virker som det er litt mer nyansert enn bare narkotika. Får forresten si at straffen var hard da, to livtids dommer + 40 år på toppen. https://en.wikipedia.org/wiki/Ross_Ulbricht Så, vil du si at dette er å slå hardt ned på de som er involvert i salg for fentanyl og opioder? For å ikke minst snakke om hvitvasking og forsøk på seks betalingsmord. Eller er det nyansert fordi han ikke er meksikansk? Er det vanlig å slippe ut etter 14 år for dette i USA? Endret 1 time siden av shockorshot 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden shockorshot skrev (1 minutt siden): Skal vi slippe løs alle andre som var involvert av ulovlig salg av fentanyl, andre opioder, betalingsmord, og hvitvasking, hadde han egentlig full innsikt i alt som foregikk? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden shockorshot skrev (Akkurat nå): Skal vi slippe løs alle andre som var involvert av ulovlig salg av fentanyl, andre opioder, betalingsmord, og hvitvasking, fordi det skjedde under Obama? Nei, kun de som får en offentlig kunngjøring som en prestisjefyllt seier i kampen mot ulovlig narkotika av en tidligere president Trump knapt kunne mislikt sterkere. Omtrent som når portrettet av Gen. Millie ble fjernet fra Pentagon nå nylig, kort tid etter at det ble hengt opp. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Just now, Mr.M said: hadde han egentlig full innsikt i alt som foregikk? Eh, ja? Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 1 minute ago, xRun said: Nei, kun de som får en offentlig kunngjøring som en prestisjefyllt seier i kampen mot ulovlig narkotika av en tidligere president Trump knapt kunne mislikt sterkere. Omtrent som når portrettet av Gen. Millie ble fjernet fra Pentagon nå nylig, kort tid etter at det ble hengt opp. Så med andre ord så er det viktigere å omgjøre profilerte narkotikadommer under Obama, enn å slå ned på fentanyl og dopsalg, for trump Endret 1 time siden av shockorshot Lenke til kommentar
xRun Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden shockorshot skrev (Akkurat nå): Så med andre ord så er det viktigere å omgjøre profilerte narkotikadommer under Obama, enn å slå ned på fentanyl og dopsalg, for trump Trump har vært tydelig på at hevn er ganske viktig for ham, og godfølelsen av å ødelegge for folk en misliker er kanskje det også. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 2 minutes ago, xRun said: Trump har vært tydelig på at hevn er ganske viktig for ham, og godfølelsen av å ødelegge for folk en misliker er kanskje det også. Yup. Det er derfor jeg gjerne vil ha de tre til å forsvare dette, hvis de mener at han faktisk er hard mot kriminalitet og da spesielt ulovlig importering av fentanyl samt andre opioder. Synes likevel det er rart at han ikke frigjorde noen andre som ble dømt i profilerte narkotikadommer under obama. Lurer på hva som var forskjellen Endret 1 time siden av shockorshot Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden shockorshot skrev (4 minutter siden): Eh, ja? jeg satt meg aldri inn i dette Thor.server og Darknet greiene, men fikk med meg dengang at "alt er skjult" med andre ord, da var det vel skjult for denne Ross fyr'n også? Vi kommer selvsagt ikke fra at han "la til rette for det" rent teknologisk, jeg bare spør hvor mye han viste? Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 20 minutes ago, Mr.M said: jeg satt meg aldri inn i dette Thor.server og Darknet greiene, men fikk med meg dengang at "alt er skjult" med andre ord, da var det vel skjult for denne Ross fyr'n også? Vi kommer selvsagt ikke fra at han "la til rette for det" rent teknologisk, jeg bare spør hvor mye han viste? Nei det er ikke slik det fungerte, selve markedsplassen var åpen. Darknet er ikke noe spesielt bortsett fra at det ikke kan bli indeksert av web crawlers og du trenger å vite adressen selv. Han visste veldig godt hva som foregikk, la til rette for det, og det var formålet med websiden. Dette er en av tingene han ble dømt for. Se på bildet under og overbevis meg at han ikke visste. Spesielt siden de har meldinger der han prøver å hyre betalingsmord mot fem personer. Endret 1 time siden av shockorshot 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå