Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Snikpellik said:

Kvikkere da han ikke var en veldig gammel mann som har levd en meget usunn livsstil - jøss. Overraskende!

Mannen er nok ikke mye dement. Han er dog ekstremt egoistisk, manipulativ og narsissistisk.

Du sa at han var ved sine fulle fem. Hvis han har opplevet kognitiv nedgang og er mindre kvikk så er han ikke ved sine fulle fem. Han kan også ikke bli mindre kvikk uten at noe har skjedd med hjernen hans.

Hva er det som gjør deg så sikker på at det ikke er demens?

The group of psychiatrists and doctors that first warned about the “unmistakable” signs of Donald Trump’s mental instability in the first year of his presidency has continued its effort to sound the alarm right up to the last day before the momentous election that could return him to office. This time, they are also warning signs that Trump has dementia.

https://mindsitenews.org/2024/11/04/mental-health-experts-continue-their-duty-to-warn-about-trumps-mental-unfitness-up-to-11th-hour/

“Trump has shown evidence of dementia for the past year as indicated by his strange gait, phonemic paraphasia—when he begins a word and can’t finish it—and decline in the complexity of his words and concepts. This limited capacity explains his poor debate performance, but there are two more disturbing signs of his decline.

https://as.cornell.edu/news/trumps-abrupt-decision-play-dj-sign-accelerating-cognitive-decline-says-cornell-expert

Lenke til kommentar
Camlon skrev (5 minutter siden):

Du sa at han var ved sine fulle fem. Hvis han har opplevet kognitiv nedgang og er mindre kvikk så er han ikke ved sine fulle fem.

Når man sier at noen ikke er «ved sine fulle fem» referer man gjerne til at de har en sykdom eller diagnose. Ikke at folk blir eldre og ikke så kvikke som før.

Jeg kan selvsagt ikke vite om han har demens eller ikke, men jeg tror ikke det. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Smule8o said:

Han der har kontroll ja. Very stable genius tross alt.

Ikke for å ødelegge den gode stemningen, men den spanske reporteren oppfattet svaret som noe sarkastisk, derav også det første svaret.

"Spania bruker så lite på forsvar, er de en BRICS nasjon?"

Kanskje det har noe med at spanias statsministerens til dels har erklært seg selv selv som lederen av den internasjonale motstandebevegelsen motstamd mot Trump [iflg div spanjoler]? Virker også som er en og annen spanjol som mener de har blitt en bananrepublikk i det siste, hvem vet kanskje Trump er bedre informert enn det vi leser i norske medier..

Samme journalisten spurte et oppfølgingsspørsmål senere i seansen, om hva Trump mente når han sa at Spania var med i BRICS. Tror nok Trump vet ganske godt at Spania ikke er BRICS medlem..

Endret av jallajall
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Snikpellik said:

Når man sier at noen ikke er «ved sine fulle fem» referer man gjerne til at de har en sykdom eller diagnose. Ikke at folk blir eldre og ikke så kvikke som før.

Jeg kan selvsagt ikke vite om han har demens eller ikke, men jeg tror ikke det. 

Det er mange eldre som er like kvikke som de er før. Grunnen til at noen eldre blir mindre kvikke er fordi de får en sykdom. Over tid så blir sykdommen verre og de får en diagnose.

Demens passer godt med symptomene vi ser fra Trump og hans far hadde det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Camlon said:

Du presenterer det som om det det er fakta, når det bare er meningene til en autoritær venstreekstremist.

Det var en godt skrevet og vel begrunnet meningsytring og ble på ingen måte presentert som fakta. Om du er uenig i ytringen til Trædal bør du adressere det, ikke komme med nedsettende, usaklige kommentarer om ham.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Camlon said:

Du bestemmer ikke hva som hjelper saken min og det er ikke relevant til tema.

Å gjøre en observasjon er ikke hersketeknikk. Kommenteringen av at du ikke hjelper saken din, når du kaller noen fra MDG for venstreekstremister og samtidig argumenterer for at det ikke var en ekte nazi hilsen, men bare en blanding mellom to typer nazi hilsen, er absolutt relevant til tema.

Å avfeie kritikk fordi det er en påstått hersketeknikk uten at det er det, er derimot det.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, rabler said:

Det var en godt skrevet og vel begrunnet meningsytring og ble på ingen måte presentert som fakta. Om du er uenig i ytringen til Trædal bør du adressere det, ikke komme med nedsettende, usaklige kommentarer om ham.

Han presenterer ingen sammenhengende argumenter, og det meste er bare hat mot den amerikanske høyresiden og har ingenting med saken å gjøre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
6 minutes ago, shockorshot said:

Å gjøre en observasjon er ikke hersketeknikk. Kommenteringen av at du ikke hjelper saken din, når du kaller noen fra MDG for venstreekstremister og samtidig argumenterer for at det ikke var en ekte nazi hilsen, men bare en blanding mellom to typer nazi hilsen, er heller ikke en hersketeknikk.

Å avfeie kritikk fordi det er en påstått hersketeknikk, uten at det er det, er derimot det.

Du gjorde ikke en obervasjon, du utrykket en mening.

Og jeg kalte han en autoritær venstreekstremist. Jeg er helt sikker på at han er autoritær siden han bruker et autoritært språk, men det er mulig at han ikke har venstreekstreme meninger.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Camlon said:

Du gjorde ikke en obervasjon, du utrykket en mening

Meninger er hersketeknikker nå?

2 minutes ago, Camlon said:

Og jeg kalte han en autoritær venstreekstremist. Jeg er helt sikker på at han er autoritær siden han bruker et autoritært språk, men det er mulig at han ikke har venstreekstreme meninger.

Du må gjerne vise til sitater når du kommer med så alvorlige beskyldninger mot en bystyrerepresentant for å totalt avfeie en kronikk.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...