Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, Gargantua said:

Musk virker å ha mista plottet totalt. Han jukser i dataspillene Path of Exile 2 og Diablo 4 også. Jeg hadde litt sansen for ham før, men dette er over alle støvleskaft. Null respekt igjen for mannen nå. Som flere sier, kan man gjøre en blemme og hive armen forkjært opp én gang, men ikke to og tre ganger. Det virker som om det har tippet over for ham de siste par årene.

Han har alltid vært en kynisk løgner. Dette er bare masken som faller.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OddZen skrev (9 minutter siden):

"My heart goes out to you" sier jo Musk. Han tar hånda på hjertet og kaster det ut til tilskuerne.

Tatt ut av kontekst ser det straks verre ut, men det gjelder mange ting her i livet. 

Idiot. Når du legge hånden på hjertet og vil kaste det ut, må du ikke løfte armen over brysthøyden. Definitivt ikke over brysthøyden, langt mindre skulderhøyden. Musk ser ikke ut til å fatte at denne gesten er en hilsen som er forbudt i flere land, deriblant Tyskland, hvor det ikke finnes formildende omstendigheter. Han har helt mista det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar

Han forklarte jo hilsenen, my heart goes out to all of you eller hva det var. Men i kjent Elon stil var det nok planlagt for å skape mediestorm. Det er jo dette han lever av.

At han leder noe nazi nettverk og dette er svaret er bare sølvhatt som vanlig tenker jeg😅

Og jeg støtter det ikke på noen måte. Slik gjør en ikke og om en klarer å bomme på det beklager en så fort en får summet seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
JK22 skrev (5 minutter siden):

Idiot. Når du legge hånden på hjertet og vil kaste det ut, må du ikke løfte armen over brysthøyden. Definitivt ikke over brysthøyden, langt mindre skulderhøyden. Musk ser ikke ut til å fatte at denne gesten er en hilsen som er forbudt i flere land, deriblant Tyskland, hvor det ikke finnes formildende omstendigheter. Han har helt mista det. 

Hvorfor kaller du meg idiot? Jeg er verken Musk fan, Trump fan eller Maga fan.  Rapportert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne sakt meg enig om han ikke veldig nylig gikk ut offentlig med sin støtte til det særdeles brune Tyske partier AfD, det begynner nå virkelig å bli litt for mange tilfeldigheter til å forklare bort denne oppførselen som at han er en quirky oppmerksomhetssøkende klein fyr lenger, han er nå en av om ikke verdens mektigste mann, og det han driver med nå er særdeles skummelt. 

Joda for all del det kan jo ligge mer bak her og at det var planlagt med å dekke det opp med hjerte greiene. 

Men ingen tvil om at han driver med mye greier som ikke er bra for særlig mange inkludert ham selv og selskapene hans.

Kjenner ikke nok til politikken til det partiet for å uttale meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
JK22 skrev (20 minutter siden):

Mannen har jo Asperger's syndrom, som kan medføre uvanlig og dårlig kontrollert kroppsspråk, særlig i en oppkavet sinnsstemning. Jeg syns Musk er en usmaklig og ekkel type med klart brune tendenser, men tror ikke akkurat denne armen var noen sieg heil. Var nok bare et lite gjennomtenkt forsøk på å dele sine følelser.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ganske interessant å lese ymse saker for fire år siden om hvordan stemningen var rundt dette med at Trump kanskje kunne komme til å benåde egen familie - selv om de ikke hadde gjort noe galt.

Ikke bare lovforslag fra demokratene for å discourage det, men til og kronikker fra jusprofessorer (DNC members, ofc) som sådde tvil rundt om det i hele tatt var konstitusjonelt lovlig fordi de de drev business sammen og det i prinsippet nesten ville være det samme som å benåde seg selv.

Good ol' days.

Lenke til kommentar

Elon Musk er verdens rikeste mann og svært mektig. Dere er det ikke.

Jeg hadde sjekket først om jeg var den kuleste mannen i gata jeg bor i før jeg kritiserte verdensenere. Det blir litt som fotballsupportere som er irritert over innsatsen til spillere når de selv ikke hadde greid å sparke ballen mot riktig mål.

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Elon Musk er verdens rikeste mann og svært mektig. Dere er det ikke.

Jeg hadde sjekket først om jeg var den kuleste mannen i gata jeg bor i før jeg kritiserte verdensenere. Det blir litt som fotballsupportere som er irritert over innsatsen til spillere når de selv ikke hadde greid å sparke ballen mot riktig mål.

Man kan fint ha meninger om noe selv om man ikke er i profesjonen selv. Jeg forventer selvsagt mer av en fotballspiller med ukelønn på tre millioner en av meg selv, som ikke er en lønnet spiller. Jeg er ikke bedre enn Norges utenriksminister i diplomati, men har større forventninger til en som er ansatt/valgt i en så viktig posisjon enn både meg selv og mannen i gata, og har selvsagt rett til å mene noe om norsk utenrikspolitikk uten å besitte diplomatiske ferdigheter.

Musk har blitt rik på løgner, innsidehandel og bedrag. Hvis målet er å bli rik for en hver pris, så ja, han er en vinner, men er et tegn på et sykt samfunn når han egentlig hører hjemme bak murene. Sammen med Trump.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det ser ut at det er "bad blood" om en vil det, i Elon Musk. For en slektning av ham, Errol Musk, påsto at Egons besteforfedre hadde støttet et "naziparti" i Canada før de flyttet til Sør-Afrika. Da man gikk kunne nærmere på saken vist det seg at det er en fascinerende historie om en sterk familiær besettelse på det som het futurisme med fokus på teknologi, hans bestefar Joshua Haldeman var en teknokrat som var medlem av en bisarre bevegelse kalt "Technocracy Incorporated" som ønsket seg et totalitært teknokratregime hvor ingeniører og vitenskapsmenn skulle ha all makt.

Elon Musk's Grandfather Held Technocratic, Antisemitic Beliefs: Report - Business Insider

Denne teknokratismen hadde meget sterke røtter og endog fant vei til uskyldige barneunderholdning som "Det var en gang..." TV-serier fra Frankrike om en futuristisk post-Jorden fremtid og Superman-tegneserien, hvor Supermans hjemplanet Krypton regjeres av et teknokrati, som ifølge historien (pre-1990) regelrett fusket til seg makten under en "guddommelig test", siden 1990 hadde teknokratistyret fått mer usympatiske preg over seg, spesielt fremstilt i Superman-filmene i 2010-årene. Meget mange liker ideen om teknokrati, men i samspill med demokratisk maktutøvelse. Den var meget populært i USA i mellomkrigstiden, som var preget av en futuristisk fascinasjon om teknologi, vitenskap og fremtidige muligheter - som fasciststyret og naziststyret i 1930-tallet var helt oppslukt av. Et viktig kjennetegn over teknokratismen er bruk av X som symbol og tilhørighet - og som var svært hyppig brukt av vitenskaps- og ingeniørmiljø med nær tilknytning til militæret i USA, hvor våpen- og flyprosjekter ofte begynte på "X". 

Haldeman var dessuten i tillegg en konspirasjonstroende.

" - The organization also referred to people as numbers (apparently, Musk's grandfather was 10450-1) and sometimes added Xs to their names. Followers donned identical gray clothing and cars and greeted each other with special salutes, the Atlantic found. A newspaper cited by the magazine said the group gave off "the tone of an incipient Fascist movement." - "

Canada forbyr bevegelsen som hadde blitt en partiorganisasjon, for dens motstand mot krigsdeltagelse mot Nazi-Tyskland. Haldeman var arrestert og dømt. Men det bare var en avbrytelse i hans politiske karriere, for han gikk over til et lik uvanlig parti, "Social Credit Party" som vist seg å være dypt antisemittisk - hvor han fremmet absurde erklæringer som minner sterkt om det Musk av og til hadde kommet med. Socreds var et meget merkelig sosialkonservativ-populistisk protestparti fram til 1988, som av og til kom i vippeposisjon.

" - He has also named his three children with Grimes — X Æ A-Xii Musk, or X, Exa Dark Sideræl Musk, and Techno Mechanicus — although it isn't clear whether the names of his children had anything to do with the strange, number-filled nicknames Technocrats identified themselves with - "

Dette minner meget sterkt om det amerikansk-kanadiske teknokratiske miljøet fra mellomkrigstiden. Haldeman flyttet til Sør-Afrika og var en meget iherdig apartheidstilhenger fram til hans død i 1974. " - The natives are very primitive and must not be taken seriously... Some are quite clever in a routine job, but the best of them cannot assume responsibility and will abuse authority. The present government of South Africa knows how to handle the native question. - " Det var hva han hadde sagt, han var helt til slutten en meget sterk overbevist konspirasjonstroende, som bodd sammen med hans familie, inkludert svigerslektninger etter hans datter Maye giftet seg med Errol Musk og fikk sønnen Elon Musk i 1971.

Til tross for at Elon var altfor ung da Haldeman døde, er det rett og slett for mange likhetstegn mellom de to personlighetene til dette kunne være tilfeldig. Errol er en voldelig og usympatisk mann med notoriske tendens for troløshet, og det er velkjent at Elon svært tidlig mislikte hans far, men hindres fra å være med moren - som ikke hadde økonomi for barneoppdragelse. Erroll er en forretningsmann med sans for rikdom og luksus, men hans ferdigheter som entreprenør tyder ikke på noe som helst interesse for teknologi. Så det som lå i Elon kom ikke fra hans far. 

Etter min mening er det mulig at Elon hadde blitt oppslukt av hans avdøde bestefar på morsiden som reaksjon på den dårlige barndommen han hadde gjennomgått, spesielt da det var realisert at han var betydelig intelligent, mer enn hans foreldrene. Dette kan ha gått over i en besettelse i senere tid. 

Så denne gesten... er denne hentet fra Haldemans tid? 

Endret av JK22
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (35 minutter siden):

Mannen har jo Asperger's syndrom, som kan medføre uvanlig og dårlig kontrollert kroppsspråk, særlig i en oppkavet sinnsstemning. Jeg syns Musk er en usmaklig og ekkel type med klart brune tendenser, men tror ikke akkurat denne armen var noen sieg heil. Var nok bare et lite gjennomtenkt forsøk på å dele sine følelser.

Han var svært oppspilt både før og etter, at tilskuere fant dette litt pinlig. Det er en voksende mulighet at Musk som etterapet hans bestefar Haldeman, kan ha vært kjent med spesielle gest som de amerikansk-kanadiske teknokratene brukt seg mellom og kan ha valgt å gjøre bruk av en slik gest som fort kunne mistolkes som en nazihilsen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...