Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (8 minutter siden):

Synes det har vært stille fra den løgnaktige rotta RFK, jeg.

Bare vent, Trump ville nedsette noe greier for å avklare årsaker og sette i verk tiltak mot autisme. Basert på hva den idioten der tror om ting kommer MMR-vaksinen til å bli forbudt og amerikanske ufødte og fødte barn vil dø eller skades for livet 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele dette "sjette generasjon"-fjaset er bare en storstilt nabokrangel a la "min TV er større enn din" og "min bil er nå finere enn din".

Det som er viktig er flyenes komplette krigsevner og samfunksjon med andre våpen. Det kan ikke kokes ned til en simpel lineær heltalls-skala 1-2-3-4-5-6-..

Lenke til kommentar
2 hours ago, JK22 said:

Tyler Rogoway liker ikke faktumet om at kineserne er fremst ved å introdusere ikke ett, men to 6. generasjons fly som i seg selv er en fortsettelse av kinesisk doktrinetenkning, for fra gammelt av delt de jagerfly i to kategori - mellomstore jagerfly og store avskjæringsfly, som med J-10 og J-11/16, deretter J-35 og J-20. J-35 er for lengst i serieproduksjon for marinen og som erstatningsfly for eldre fly. Dermed har kineserne to stealth fly i serieproduksjon og to 6. generasjons fly under utprøvning. Dette er mer enn hva USA kunne oppvise for tiden. Det går raskere og raskere, Tyrkia og Sør-Korea har deres egne stealth fly, og Japan har begynte å ta seg sammen med sitt prosjekt.

Kina er en mye større stålprodusent enn hele Vesten til sammen. Kina er den største skipsbygger i verden. Kina er blitt den største bilkjøretøysprodusent i verden. Kinesiske varer er så god, at hele 70 til 80 % av forbrukervarer i amerikanske Walmart-butikker er fra Kina, i norske butikker er kinesiske varer overalt. Amerikanske og europeiske firmaer utkonkurreres og går konkurs. Dessuten har Kina nå mesteparten av oljetilgang i verden etter gulfaraberne skiftet om fra vest til øst.

Kinesisk teknologi er snart på det samme nivået som det vestlige, det må bli slutt på rasistiske hets om dette - det er som med Japan i 1941, de vant til seg Øst-Asia fordi de hvite maktene nektet å realisere at japansk våpen var bedre. Langt bedre. 

Denne hetsen mot kinesernes kvalitetsarbeid som improviseres år for år, for tjue år siden var en kinesisk bil søppel, nå i Tesla-liga, må stanses fordi det gjør oss sårbar og kortsiktig. 

Mange av de kinesiske flyene du nevner over er etterligninger av andre lands fly.
Noen av disse flyene er laget raskt da de er basert på stjålet etternetting fra USA/Russland.

The man who STOLE the F-22 and F-35 for China

Stolen stealth fighter: Why China’s J-20 has both US and Russian DNA

Kina har vært et produsent land som produserer setter sammen varer som selges over hele verden.
De har også vært flinke til å stjele og kopiere andre sine varer.
Mesteparten av høyteknologi i varene de setter sammen kommer fra andre land.
Det er en grunn til at alle tror at Kina kommer til i invadere Taiwan i løpet av de nærmeste årene.
Det er tross alt ingen som er mer høyteknologiske enn Taiwan med blant annet TSMC.

Det er også slik i et globalt marked at varene bli laget der det er billigst og dette kan være en grunn til at andre land nå blir mer attraktive til å lage disse varene da Kinesiske lønninger ikke er like konkurransedyktige mer.

Why China Couldn’t Make a Ballpoint Pen Until 2017

Endret av LuxFerre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (1 time siden):

Mange av de kinesiske flyene du nevner over er etterligninger av andre lands fly.
Noen av disse flyene er laget raskt da de er basert på stjålet etternetting fra USA/Russland.

The man who STOLE the F-22 and F-35 for China

Stolen stealth fighter: Why China’s J-20 has both US and Russian DNA

Kina har vært et produsent land som produserer setter sammen varer som selges over hele verden.
De har også vært flinke til å stjele og kopiere andre sine varer.
Mesteparten av høyteknologi i varene de setter sammen kommer fra andre land.
Det er en grunn til at alle tror at Kina kommer til i invadere Taiwan i løpet av de nærmeste årene.
Det er tross alt ingen som er mer høyteknologiske enn Taiwan med blant annet TSMC.

Det er også slik i et globalt marked at varene bli laget der det er billigst og dette kan være en grunn til at andre land nå blir mer attraktive til å lage disse varene da Kinesiske lønninger ikke er like konkurransedyktige mer.

Why China Couldn’t Make a Ballpoint Pen Until 2017

Vi kopiere hverandre. Disse flyene - J-10, J-20 - er IKKE etterligninger, disse er originale ved at kineserne bygge disse uansett hvilken opphav ideer har, det finnes ikke i virkeligheten en eneste farkost skapt ut av ingenting, evolusjonslæren er veldig sterk der man inspirere hverandre og videreutvikle som fullføre og starte på det andre hadde gjort. Dette innlegget ville ha gitt sin mening så sent som i 2019, men nå er det veldig annerledes.

Når du ser en kinesisk bil i dag - ser du ikke annet enn den særnasjonale karakteren som gjør den kinesisk, kopieringens ære er for lengst overstått. Vi kan se forskjell på biler hvorfra de kom. Det er fordi kinesernes innovasjonsevnen har endelig brutt løst; det må ikke glemmes at kineserne fram til 1200-tallet hadde den meste innovative sivilisasjonen i hele verden. Når du kan gjenkjenne en farkost - et fly, et skip, en bil - for å være kinesisk fremfor en kopi, betyr det at du kan ikke ignorere kinesernes kapasitet, da dette vil være for farlig. Dette lærte de hvite kolonisatorene i Asia i 1941-42, da de opplevd et stort sjokk i møte med japansk teknologi som var langt mer avansert enn ventet. Og dette var bare det første av mange sjokk; vi håne de japanske bilene i 1960-tallet, nå er de blant de beste i verden - vi lo av de sørkoreanske biler i 1990-årene, nå er det meget mange som kjøres rundt i Norge. En gang lo andre av svenskenes biler. Det sluttet de med da Amazon, Volvo 140 og Saab 99 kom. 

Militære hadde fram til nylig lidd av mindreverdighetskomplekser når det gjelder deres våpen, men i de siste tre årene merkes det at de har fått en voksende selvstendighet og voksende glød for å være først ut, som sett med de to 6. generasjons jagerflyene som vises fram i mindre enn 36 timer, de har omsider fått en militærindustri som nå utkonkurrerte både Vesten og Russland over hele verden, med en voksende kvalitetsbevissthet. 

De. har. blitt. voksne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, JK22 said:

Vi kopiere hverandre. Disse flyene - J-10, J-20 - er IKKE etterligninger, disse er originale ved at kineserne bygge disse uansett hvilken opphav ideer har, det finnes ikke i virkeligheten en eneste farkost skapt ut av ingenting, evolusjonslæren er veldig sterk der man inspirere hverandre og videreutvikle som fullføre og starte på det andre hadde gjort. Dette innlegget ville ha gitt sin mening så sent som i 2019, men nå er det veldig annerledes.

Når du ser en kinesisk bil i dag - ser du ikke annet enn den særnasjonale karakteren som gjør den kinesisk, kopieringens ære er for lengst overstått. Vi kan se forskjell på biler hvorfra de kom. Det er fordi kinesernes innovasjonsevnen har endelig brutt løst; det må ikke glemmes at kineserne fram til 1200-tallet hadde den meste innovative sivilisasjonen i hele verden. Når du kan gjenkjenne en farkost - et fly, et skip, en bil - for å være kinesisk fremfor en kopi, betyr det at du kan ikke ignorere kinesernes kapasitet, da dette vil være for farlig. Dette lærte de hvite kolonisatorene i Asia i 1941-42, da de opplevd et stort sjokk i møte med japansk teknologi som var langt mer avansert enn ventet. Og dette var bare det første av mange sjokk; vi håne de japanske bilene i 1960-tallet, nå er de blant de beste i verden - vi lo av de sørkoreanske biler i 1990-årene, nå er det meget mange som kjøres rundt i Norge. En gang lo andre av svenskenes biler. Det sluttet de med da Amazon, Volvo 140 og Saab 99 kom. 

Militære hadde fram til nylig lidd av mindreverdighetskomplekser når det gjelder deres våpen, men i de siste tre årene merkes det at de har fått en voksende selvstendighet og voksende glød for å være først ut, som sett med de to 6. generasjons jagerflyene som vises fram i mindre enn 36 timer, de har omsider fått en militærindustri som nå utkonkurrerte både Vesten og Russland over hele verden, med en voksende kvalitetsbevissthet. 

De. har. blitt. voksne. 

Kina er kjent for å ulovlig kopiere fra andre slik at de sparer utviklingskostnader og tid.
Det er derfor hverken Russere, USA eller andre flyprodusenter ønsker å selge dem fly.
Shenyang J-15 er reverse-engineered kopiert fra et Su-33 som Kina kjøpte av Ukraina.
J-10 og J-20 vil jeg si ikke er originalt utviklet, se video under.

Did China steal its first stealth fighter J-20?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
JK22 skrev (1 time siden):

Vi kopiere hverandre. Disse flyene - J-10, J-20 - er IKKE etterligninger, disse er originale ved at kineserne bygge disse uansett hvilken opphav ideer har, det finnes ikke i virkeligheten en eneste farkost skapt ut av ingenting, evolusjonslæren er veldig sterk der man inspirere hverandre og videreutvikle som fullføre og starte på det andre hadde gjort. Dette innlegget ville ha gitt sin mening så sent som i 2019, men nå er det veldig annerledes.

Når du ser en kinesisk bil i dag - ser du ikke annet enn den særnasjonale karakteren som gjør den kinesisk, kopieringens ære er for lengst overstått. Vi kan se forskjell på biler hvorfra de kom. Det er fordi kinesernes innovasjonsevnen har endelig brutt løst; det må ikke glemmes at kineserne fram til 1200-tallet hadde den meste innovative sivilisasjonen i hele verden. Når du kan gjenkjenne en farkost - et fly, et skip, en bil - for å være kinesisk fremfor en kopi, betyr det at du kan ikke ignorere kinesernes kapasitet, da dette vil være for farlig. Dette lærte de hvite kolonisatorene i Asia i 1941-42, da de opplevd et stort sjokk i møte med japansk teknologi som var langt mer avansert enn ventet. Og dette var bare det første av mange sjokk; vi håne de japanske bilene i 1960-tallet, nå er de blant de beste i verden - vi lo av de sørkoreanske biler i 1990-årene, nå er det meget mange som kjøres rundt i Norge. En gang lo andre av svenskenes biler. Det sluttet de med da Amazon, Volvo 140 og Saab 99 kom. 

Militære hadde fram til nylig lidd av mindreverdighetskomplekser når det gjelder deres våpen, men i de siste tre årene merkes det at de har fått en voksende selvstendighet og voksende glød for å være først ut, som sett med de to 6. generasjons jagerflyene som vises fram i mindre enn 36 timer, de har omsider fått en militærindustri som nå utkonkurrerte både Vesten og Russland over hele verden, med en voksende kvalitetsbevissthet. 

De. har. blitt. voksne. 

 

01m5CVY_mhNJV_Dm0oX61wY5w2JUk69yY80g-Pezpfs.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (23 minutter siden):

Kina er kjent for å ulovlig kopiere fra andre slik at de sparer utviklingskostnader og tid.
Det er derfor hverken Russere, USA eller andre flyprodusenter ønsker å selge dem fly.
Shenyang J-15 er reverse-engineered kopiert fra et Su-33 som Kina kjøpte av Ukraina.
J-10 og J-20 vil jeg si ikke er originalt utviklet, se video under.

Did China steal its first stealth fighter J-20?

Du forstår ikke, gjør du? Dette er rasistiske hets. Kineserne er i ferd med å bli voksne, de har gått meget langt i det siste og mange ser fremdeles på dem som med kolonimaktene som undervurderte Japan inntil det var for sent. Kruttet kom for eksempel fra Kina, vi videreutvikle dette og dermed kom foran kineserne. 

Det er fremdeles mange som ikke vet at da man fikk trøbbel med elbussene i Oslo, var de kinesiskbygde BYD-bussene de eneste som klarer seg i kontrast til europeiskproduserte elbusser. Kinesernes droner er så langt overlegent, at vestlige klarer ikke å konkurrere med de kinesiske i spørsmål om kvalitet, kapasitet og pris. Mange som kjøper kinesiske biler, oppdaget at de er mye bedre enn før og visse endog overgikk vestlige biler. Mange skipsrederier i EU kjøper skip fra Kina fordi byggekvaliteten var meget god i tillegg til billig stål. Så god, i fakta, at norske skipsdesignene kunne produsere meget gode resultater med kinesiske båtsverft omkring hurtigbåter. 

Og; spionasjesakene som blir flere og flere, viser at kineserne blir smartere og bedre enn hva vestlige forvente, hvis de er i stand til å spionere der andre mente er umulig, bevist det at disse utpønsket oss raskere og raskere. Dette viser at det blir mer og mer farligere å undervurdere kineserne. 

For tiden foregår en økonomisk orgie i rovmord og overlevelse etter alle regler i det kinesiske markedet pga. overkapasitet og reflasjon hvor alt blir billigere som gjør at selskapene kappet med hverandre i en av de meste grufulle konkurransemiljøene på lenge - de smarteste og sterkere vil overleve. Samtidig har de flere millioner nye universitetsutdannede ingeniører og eksperter - flere enn i hele Vesten - som hadde brukt ti-tjue år på seg for å opparbeide seg verdifull ekspertise. 

Europeeren er ikke smartere enn andre. Vi bare hadde vært mest heldig med hensyn til kultur, økonomi, historie og statsutvikling. Men dette fortrinnet spises opp stykke for stykke av kineserne. Og fra et evolusjonsmessig perspektiv er østasiatene foran europeerne, ikke minst fordi østasiatiske sivilisasjonsutvikling var langt foran europeiske fram til 1200-tallet selv om disse merkelig nok aldri behersket diagonal konstruksjon. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JK22 skrev (2 timer siden):

Når du ser en kinesisk bil i dag - ser du ikke annet enn den særnasjonale karakteren som gjør den kinesisk, kopieringens ære er for lengst overstått.

Hahaha... de har lært av Tesla. De aper etter Tesla. Og har sikkert stjålet bedriftshemmeligheter fra dem også.

Lenke til kommentar

Så hvorfor er MAGA kommet ut i en borgerkrig for tiden? Det er fordi dyktige politikere og erfarne tech-konsernledere har sagt rett ut at de må hyre fremmedarbeidere fra andre land fordi de er mer kompetent og disiplinert enn de amerikanske, de sier rett ut at USA ikke kan produsere nok utdannede arbeidsfolk med den nødvendige kompetanse som trenges. 

https://www.msn.com/en-us/news/politics/republican-brawl-on-immigration-erupts-as-maga-and-tech-world-clash/ar-AA1wADRT?ocid=BingNewsVerp&cvid=0766e5f101b04fc39196c46cd81d0229&ei=35

Dette ville ikke MAGA høre snakk om, og kom med rasistiske språkbruk som da Vivek Ramaswamy, en republikaner, utsettes for rasistiske hets av den groveste sorten. Det utdannes nemlig ikke nok ingeniører, elektroniker/elektriker og forskere i de amerikanske universitetene som sliter med at mange er utenlandske studenter som kom tilbake til deres hjemland, samtidig som utdanningsnivået i de amerikanske collegene er sterkt fallende. Et voksende og stort problem er disiplin; flere og flere bare drakk, ruset seg, ljuget og blitt gaddløst akkurat som på tegneserien "Zits" om den selvopptatte, virkelighetsfjerne og drømmende femtenåringen Jeremy Duncan. Flere og flere besteforeldre og foreldre har blitt meget dypt urolig over sine barnebarn og barns tenåringsatferd. Så meget at det er blitt politisk. 

I Kina hadde ettbarnstillatelsen fulgt til mange "små keisere", men selv hvis minst et par hundre millioner vokser opp, betyr det allikevel at enda flere enn i USA og EU kan bli ingeniører, elektronikere og forskere. Musk var rett og slett avhengig av kinesiske arbeidsstokk for produksjon av Tesla. 

" - Mr Ramaswamy, who is set to lead a federal cost-cutting drive alongside Elon Musk when Mr Trump takes office, suggested on Thursday that top US tech firms preferred to hire foreigners because they had a better work ethic.

He said an America that “celebrates the prom queen over the math olympiad champ, or the jock over the valedictorian, will not produce the best engineers”.

Mr Ramaswamy, an entrepreneur-turned-politician urged for “more tutoring, fewer sleepovers. More weekend science competitions, fewer Saturday morning cartoons. More books, less TV. More creating, less ‘chillin’. More extracurriculars, less hanging out at the mall” - "

Her må det sies at Ramaswamy har et poeng. 

" - He continued on X: “A culture that venerates Cory from Boy Meets World or Zach & Slater over Screech in Saved by the Bell, or Stefan over Steve Urkel in Family Matters will not produce the best engineers” - "

Denne kom ganske provoserende på mange, men han har rett i det med at disse som ønsker å være ingeniører, elektronikere/elektrikere, forskere og entreprenører trenger å ha fokus når disse skal utdannes og burde ikke utsettes for uønskede distraheringer, når de må slite seg gjennom et utdanningssystem som er dels gått ut på dato. Vi har samme problem i Norge, det er for få ingeniører og elektrikere. Disse i pensjonsalderen måtte fortsette og fortsette. 

Og dette er oppskriften bak Kinas suksess; de har flere millioner menn og kvinner som er ingeniører, elektronikere, elektrikere, forskere etc. vitalt for en industriell realøkonomi. 

https://www.msn.com/en-us/tv/news/us-culture-breeds-laziness-and-mediocrity-says-vivek-ramaswamy-as-he-backs-migrant-hiring/ar-AA1wzQCh?ocid=BingNewsVerp&cvid=1a317690d2454cf9b17a606138629600&ei=56

" - “It comes down to this: do you want America to WIN or do you want America to LOSE,” Mr Musk posted on X. “If you force the world’s best talent to play for the other side, America will LOSE. End of story.” - "

" - “Are people really dumb enough to think they can convince Elon Musk, an immigrant to the United States who has generated untold wealth and national security advantage for our economy and nation out of thin air, that high skilled immigration is bad for Americans? Like, seriously?” Mr Nelson wrote - "

Mange som reagert, hadde tydelig ikke forstått at hard arbeid, sterk satsing på utdanning på statlig hold og oppbygging av kompetanse var det som hadde sørget for USAs "gullalderen" i 1935-1980, spesielt i 1950-1970 - industriarbeid var upopulært, brutalt og hardt - så meget at industriarbeiderne slitt seg i hjel, og måtte spise meget fetende og næringsrik mat som har utløst fedmeepidemien i dag fordi tungarbeidet har forsvunnet. Det var ingen spøk å arbeide den gang, forholdene var ikke bedre enn i Kina i 1990-2020. 

Dessuten er USAs fremgang ikke et resultat av det amerikanske folket, det er derimot et resultat av USAs karakter som immigrasjonsnasjon. Einstein er et meget godt eksempel. Han var nemlig en INNVANDRER da han dro til USA fra Tyskland. Nesten alle entreprenører som hadde spilt en viktig rolle i USAs teknologiutvikling var immigranter eller av immigrasjonsslekt, dvs. i de første tre generasjoner. Egon Musk er selv et resultat, han var en illegal migrant i en periode før han fikk statsborgerskap. USA hadde tatt fordel av "hjerneflukten" fra Europa i 1850-1970. Siden 1970 kom "hjerneflukten" fra resten av verden. 

Vesten trenger å forstå det; vi kan ikke undervurdere andre fordi sterke krefter i vår midte er for selvopptatt og for ignorant, vi er ikke lenge på toppen, de siste tre årene har vært en ufattelig vekkelse pga. inflasjonen, økonomisk nedgang, krig og sosial uro som avslørt at man hadde hvilt for lenge på lærbærene. 

En rasist som sier en kineser ikke kan gjøre en ting, vil endt opp med å bli den store taperen. Akkurat som i desember 1941.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...