jjkoggan Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember jallajall skrev (15 minutter siden): Hva mener du? Jeg mener det er åpenbart at Trump tror justisdepartementet jobber for Trump og det er åpenbart at hevn står sentralt i Trumps karakter. Det gjør Bidens situasjon ulik alle andre eksempler og det blir usaklig å sammenligne. Det blir helt fornuftig for Biden til å tro at Hunter blir brukt i lang tid til å angripe Biden og demokratene foran kongressen med hva som helst tvilsomme anklagelser. Det er forståelig at Biden gjorde det selv om det er noe han ikke burde gjort det Uansett er dette noe som folk glemmer ganske snart når Trump begynner sin revenge tour og klarer å arrestere journalister han og hans tilhengere ikke liker 2 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Hedonism skrev (5 timer siden): Hunter Biden story is Russian disinfo, dozens of former intel officials say - POLITICO Hunter Biden story ja, det er åpenbar russisk desinformasjon. Det ble sagt laptopen i innlegget jeg besvarte. 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember (endret) Mars2029 skrev (4 timer siden): Jeg skal ikke si at det var et kupp i Ukraina for det har jeg ikke noen bevis for. Men det vi vet via lekkede samtaler er at USA var med å diktere hvem som skulle delta i den nye regjeringen hvertfall. Syns ikke det er helt virkelighetsfjernt å tro at USA var deltager i maktovertagelsen, det ville jo ikke akkurat vært første gang de har gjennomført et kupp rundt omkring. At Maidan-revolusjonen og det påfølgende demokratiske valget er noe som i det hele tatt lignet på et kupp eller noe regissert av USA eller andre utenlandske aktører er og blir russisk desinformasjon. Skremmende hvor mange som fremdeles tror på disse tingene Endret 5. desember av Snikpellik 5 1 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Snikpellik skrev (28 minutter siden): Hunter Biden story ja, det er åpenbar russisk desinformasjon. Det ble sagt laptopen i innlegget jeg besvarte. Om du leser saken og lenkene til brevet fra etterretningsfolkene så kaller de det en «laptop op», altså en potensiell russisk laptop-operasjon. Så lenken er relevant og de snakker om laptopen og e-poster angivelig hentet fra denne. For the Russians at this point, with Trump down in the polls, there is incentive for Moscow to pull out the stops to do anything possible to help Trump win and/or to weaken Biden should he win. A “laptop op” fits the bill, as the publication of the emails are clearly designed to discredit Biden 1 1 Lenke til kommentar
Antonym Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember jjkoggan skrev (2 timer siden): Jeg mener det er åpenbart at Trump tror justisdepartementet jobber for Trump og det er åpenbart at hevn står sentralt i Trumps karakter. Det gjør Bidens situasjon ulik alle andre eksempler og det blir usaklig å sammenligne. Det blir helt fornuftig for Biden til å tro at Hunter blir brukt i lang tid til å angripe Biden og demokratene foran kongressen med hva som helst tvilsomme anklagelser. Det er forståelig at Biden gjorde det selv om det er noe han ikke burde gjort det Uansett er dette noe som folk glemmer ganske snart når Trump begynner sin revenge tour og klarer å arrestere journalister han og hans tilhengere ikke liker Tror dette er blåst opp. Jeg tror ikke han kommer til å bruke energien på dette. Det meste av politi og militær må vel benyttes til å forsvare den sørlige grensa, ta kartellene i tillegg til arrestasjon og deportering av 8 mill. ulovlige migranter. Det er ikke små valgløfter dette her. Blir spennende å følge med på fra januar🍿🎬 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember (endret) Antonym skrev (1 time siden): Tror dette er blåst opp. Jeg tror ikke han kommer til å bruke energien på dette. Det meste av politi og militær må vel benyttes til å forsvare den sørlige grensa, ta kartellene i tillegg til arrestasjon og deportering av 8 mill. ulovlige migranter. Det er ikke små valgløfter dette her. Blir spennende å følge med på fra januar🍿🎬 Det blir mer interessant når MAGA folk merker at prisene øker fordi så mye er avhengig av billige ulovilige arbeidere, særlig i service industrien og de kjønner at en president har begrenset innflytelse på økonomien Endret 5. desember av jjkoggan 5 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember 1 hour ago, jjkoggan said: Det blir mer interessant når MAGA folk merker at prisene øker fordi så mye er avhengig av billige ulovilige arbeidere, særlig i service industrien og de kjønner at en president har begrenset innflytelse på økonomien De skjønner aldri det - uansett hvor ille det blir så dikter de seg opp en virkelighet der det ikke er trump og maga som har skylden. Det er Obama, Soros og den gjengen som har skylden uansett hva som skjer. 4 2 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet fredag kl 00:56 Del Skrevet fredag kl 00:56 I USA synast det som om alle som sitter høgt oppe i systemet eller er rike nok kan gjere som di vil når di har makt til det. Amerikanere flest bryr seg ikkje da di har nok med å overleve... 1 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet fredag kl 07:45 Del Skrevet fredag kl 07:45 Snikpellik skrev (15 timer siden): Hunter Biden story ja, det er åpenbar russisk desinformasjon. Det ble sagt laptopen i innlegget jeg besvarte. Joe Bidens presidentkampanje fikk tidligere fungerende CIA-direktør Mike Morell til å «hjelpe Biden» ved å organisere 50 kolleger til å signere et brev i oktober 2020 som feilaktig hevdet at avslørende e-poster fra Hunter Bidens bærbare datamaskin som ble publisert av The Post var russisk desinformasjon. I et edsvorent vitnemål fortalte Morell justiskomitéen i Representantenes hus at Antony Blinken, nå utenriksminister, var den øverste kampanjefunksjonæren som tok kontakt med ham «på eller før» 17. oktober 2020, tre dager etter at The Post publiserte en e-post fra den bærbare datamaskinen som antydet at Hunter hadde introdusert sin ukrainske forretningspartner for sin far, daværende visepresident Biden. Morell, som en potensiell CIA-direktør under Biden, sa at han organiserte brevet for å «hjelpe visepresident Biden … fordi jeg ville at han skulle vinne valget.» Før samtalen med Blinken hadde han ingen intensjon om å skrive noen uttalelse som frikjenner Biden, sa Morell til etterforskerne, Men han var enig i at samtalen med Blinken «utløste … den intensjonen» hos ham. Klokken 22:53 natten til samtalen, sendte Blinken en e-post til Morell en USA Today-artikkel som hevdet at FBI undersøkte om Hunters bærbare datamaskin var en del av en «desinformasjonskampanje». Jeg antar det er vanlig å la prinsipper fare og skitne seg til under press og spesielt når man tenker at hensikten helliger middelet. Stadig vekk så skinner det igjennom at folk debatterer uærlig fordi de tenker at hensikten helliger middelet. Jeg antar at det er derfor du tilsynelatende spilte dum her også? 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet fredag kl 08:05 Del Skrevet fredag kl 08:05 Ove38 skrev (På 4.12.2024 den 1:06 PM): Hvor smart er det her ? Tucker mener at vi står nærmere en atomkrig nå enn vi gjorde ved Cuba-krisen. Jeg håper han overdriver her... Ellers så har han mange gode poenger. Amerika har hatt en katastrofalt dårlig ledelse de siste 4 årene, heldigvis er denne presidentperioden snart over. 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet fredag kl 08:10 Del Skrevet fredag kl 08:10 Mars2029 skrev (20 timer siden): Jeg skal ikke si at det var et kupp i Ukraina for det har jeg ikke noen bevis for. Men det vi vet via lekkede samtaler er at USA var med å diktere hvem som skulle delta i den nye regjeringen hvertfall. Syns ikke det er helt virkelighetsfjernt å tro at USA var deltager i maktovertagelsen, det ville jo ikke akkurat vært første gang de har gjennomført et kupp rundt omkring. Det er virkelighetsfjernt å tro at USA ikke hadde noe med det å gjøre. Denne form for fornektelse er fremdeles vanlig, da folk ikke vil innrømme at de har tatt feil, og heller "doubler down" inn i evigheten. 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet fredag kl 08:12 Del Skrevet fredag kl 08:12 Snikpellik skrev (16 timer siden): At Maidan-revolusjonen og det påfølgende demokratiske valget er noe som i det hele tatt lignet på et kupp eller noe regissert av USA eller andre utenlandske aktører er og blir russisk desinformasjon. Skremmende hvor mange som fremdeles tror på disse tingene Jeg nekter å tro at du faktisk tror på det du skriver. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg WiiBoy Skrevet fredag kl 08:28 Populært innlegg Del Skrevet fredag kl 08:28 Ahhh.. så det er USA som står bak en maktovertagelse i Ukraina. Dumme meg trodde det var Russland som krenket et annet land sin grense og bomber det sønder og sammen som drev med maktovertagelse. Der ser man hvor lett man lar seg lure av fakta og virkelighet 😮💨 9 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet fredag kl 08:29 Del Skrevet fredag kl 08:29 WiiBoy skrev (Akkurat nå): Ahhh.. så det er USA som står bak en maktovertagelse i Ukraina. Dumme meg trodde det var Russland som krenket et annet land sin grense og bomber det sønder og sammen som drev med maktovertagelse. Der ser man hvor lett man lar seg lure av fakta og virkelighet 😮💨 Ja sånn blir det når du ikke ser bakenforliggende faktorer. (Nekter å se er vel mer korrekt)... I en tidsalder hvor folk tror fisken kommer fra butikkene, så er jeg ikke så overrasket 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet fredag kl 08:52 Populært innlegg Del Skrevet fredag kl 08:52 Stian Bjøntegaard skrev (34 minutter siden): Det er virkelighetsfjernt å tro at USA ikke hadde noe med det å gjøre. Denne form for fornektelse er fremdeles vanlig, da folk ikke vil innrømme at de har tatt feil, og heller "doubler down" inn i evigheten. Stian Bjøntegaard skrev (32 minutter siden): Jeg nekter å tro at du faktisk tror på det du skriver. Jeg synes - og dette sier jeg i beste mening - oppriktig synd på deg og alle andre som så til de grader har svelget det russiske narrativet om at USA stod bak et "kupp" i Ukraina. Hvilke andre russiske desinformasjonstroper tror du på, historien om amerikanske biolabs, at Ukraina styres av nazister og at det var "borgerkrig i Donbass"? 4 5 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet fredag kl 12:39 Del Skrevet fredag kl 12:39 Biden sovna visstnok under eit møte i Angola nyleg: https://tv.vg.no/video/315995/reagerer-paa-biden?utm_source=overlay-share 1 1 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet fredag kl 17:32 Del Skrevet fredag kl 17:32 Sitat Trump er ikke et kult, maskulint forbilde Hva vi nordmenn mener om det amerikanske valget er isolert sett av minimal betydning. Men hvilke holdninger vi fremelsker i verdensledere bør ha mye å si. https://www.vg.no/nyheter/i/kwK3aa/hoeyres-peter-froelich-trump-er-ikke-et-kult-maskulint-forbilde 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet lørdag kl 07:59 Del Skrevet lørdag kl 07:59 (endret) Snikpellik skrev (23 timer siden): Jeg synes - og dette sier jeg i beste mening - oppriktig synd på deg og alle andre som så til de grader har svelget det russiske narrativet om at USA stod bak et "kupp" i Ukraina. Hvilke andre russiske desinformasjonstroper tror du på, historien om amerikanske biolabs, at Ukraina styres av nazister og at det var "borgerkrig i Donbass"? Jeg tar til etterretning at du sier det i beste mening. Så håper jeg at du er oppriktig og ikke bare har funnet en smart måte å kunne være nedlatende på uten å bli tatt for det. Og på en måte er det kanskje synd på de som forstår mer enn andre. For det kan ofte være enklere å leve i uvitenhet. At USA var innblandet i forløpet til Maidan og maktovertakelsen er ikke russisk desinformasjon. Men jeg forstår at du ikke vil la deg overbevise uansett. Når benektelse har blitt så manifest som det virker å være i ditt tilfelle så vil en oppvåkning kunne medføre et såpass stort traume at det anbefales medisinsk oppsyn i den hardeste perioden. Ingen enkelthendelse kan ses på som den eneste årsaken, men det mest dramatiske vendepunktet i historien var «verdighetsrevolusjonen» i Ukraina fra november 2013 til februar 2014, særlig den forferdelige massakren på demonstranter og politi på Maidan-plassen (Uavhengighetsplassen) 20. februar 2014. Uten å underslå at store deler av det ukrainske samfunnet hadde legitim misnøye med korrupsjon og stagnasjon, var dette et blodig statskupp, i stor grad iscenesatt av USA over flere år, med innslag av NATO-marionetter og lokale stedfortredere. Viktor Janukovitsj ble valgt i et internasjonalt anerkjent rettferdig valg, og nyvalg skulle etter planen finne sted i løpet av et år. Men mektige interesser og en stor del av befolkningen mente at det ikke kunne vente, ettersom han ikke var til å stole på. Og han ble jaget ut av landet som et jaget dyr. Og som alle «fargerevolusjoner» var det, til tross for de underliggende legitime klagemålene, ikke snakk om noen virkelig omveltning eller revolusjon i det hele tatt, det var ganske enkelt lokale eliter av samme klasse som byttet lojalitet til en annen ekstern makt. Som den ukrainske politiske forskeren Volodymyr Ishchenko beskriver, var det fire grupper som fikk makten etter det voldelige kuppet i 2014: Den oligarkiske opposisjonen, NGO-ene, ytre høyre og Washington-Bruxelles. Men det var snikskytterangrepet 20. februar 2014 som var den avgjørende hendelsen som fikk det hele til å gå over styr og førte til en voldelig omveltning av regjeringen, konsolidering av fascistiske maktelementer i regjeringen, og som utviklet seg til annekteringen av Krim, en borgerkrig (og stedfortrederkrig) i Donbas og den russiske «invasjonen» eller «spesialoperasjon Z» i 2022, avhengig av hvilken side av prismet man befinner seg på. Det offisielle og vestlig impliserte synet er at det var Janukovitsj, eller kanskje russiskstøttede snikskyttere, som sto bak massakren, men disse hendelsene fikk knapt noen dekning, og ingen avgjørende etterforskning eller rettssak har funnet sted. Hvem var snikskytterne? Hvem trente dem? Hvem betalte dem? Hvem planla det? Hvem beordret det? Hvem tjente på det? Hvem dekket over det og hvorfor? Det er i lys Amerikas historie generelt, og CIAs historie med innblandinger som gjør det vanskelig å se bort ifra at mye av dette lukter veldig likt operasjoner vi har sett utallige ganger før. Ellers så ser jeg at det har blitt mye posting off-topic her, tenkte ikke på at det er presidentvalg-tråd og ikke Ukraina-tråd, det bare ble sånn. Beklager det.. Endret lørdag kl 08:32 av Stian Bjøntegaard 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet lørdag kl 08:06 Del Skrevet lørdag kl 08:06 torbjornen skrev (19 timer siden): Biden sovna visstnok under eit møte i Angola nyleg: https://tv.vg.no/video/315995/reagerer-paa-biden?utm_source=overlay-share Lurer på hvor lenge Joe Biden hadde klart seg i podcasting til Joe Rogan. Jeg tipper maks 10 minutter. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå