Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, MrL said:

Jeg kan fint mene at det motsatte, at disse sakene er urimelige beskyldninger tatt ut av kontekst og samlet opp av et korrupt motstander parti for å starte en plagsom etterforskning kun med all hensikt å felle Trump før valget.

Nei du kan ikke det mene det motsatte, uten å juge så det renner for å beskytte o'store.

Det er ikke MIN MENING at han hadde masse bokser med hemmeligstemplede dokumenter hjemme hos seg. Han er jo ikke uenig i det selv. Han mener at han hadde lov til å ha de.
Der er ikke MIN MENING at Caroll påstår at han forgrep seg på henne. DT er også 100% enig i at hun påstår det.
Det er ikke MIN MENING at DT ringte og ville ha de til å finne 11 tusen et eller annet stemmer. DT er enig i at det er han som er tatt opp på tape.
Det er ikke MIN MENING at han oppildnet supporterne sine. Talen hans ble filmet, twitter meldingene eksisterer fremdeles. 

Det er 100% sikkert at det er grunnlag for etterforskning i de sakene for å finne ut om det var ting som burde prøves for retten, så det er overhode ingen heksejakt.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, MrL said:

Dette er masse kritikkverdig med alle disse sakene, jeg gidder ikke å utrede en lang diskusjon på det men til syvende og sist så dette er bare din mening om hva man mener hva er urimelig.

Jeg kan fint mene at det motsatte, at disse sakene er urimelige beskyldninger tatt ut av kontekst og samlet opp av et korrupt motstander parti for å starte en plagsom etterforskning kun med all hensikt å felle Trump før valget.

Fakta driter i hva du mener. Beskyldningene mot Trump er godt dokumentert og de som går rund og påstår eller innbiller seg at dette er sammenlignbare saker er greneseløst naive, stokk dum eller rett og slett uærlige.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Kamala Harris er uten tvil den dårligste presidentkandidaten i moderne amerikansk historie, hun er ikke en gang kvalifisert til å være VP, er bare kunnskapsløse og totalt naive nordmenn som trodde at hun ville ha noen som helst sjanse mot Trump.

• Liker 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (På 2.12.2024 den 9:19 AM):

Så demokratene og rettsystemet har stemplet DT som kriminell og latterliggjort hans motgang mot rettsystemet, som DT selv sier er korrupt.

Nå benåder Biden sønnen med egentlig samme begrunnelse: Jeg kaster en lovlig dom i søpla, rettsystemet fungerer ikke, sønnen har blitt urettferdig straffeforfulgt. Og på toppen av det ber om forståelse for at han delegitimerer rettsystemet fordi hans egen fornuft er riktig.

Demokratene viser igjen sin sanne side, loven gjelder når vi selv ønsker det. Systemet er korrupt når vi sier det. De er ikke noe bedre. 

Alle og enhver som klarer og tenke rasjonelt og som er noenlunde satt inn i systemet vet at "sakene" mot Trump er ikke noe annet enn en ren heksejakt fra Demokratene sin side, men hele DNC viser for Amerika (og resten av verden) at de er eksperter på og drite ut seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (8 minutter siden):

Kamala Harris er uten tvil den dårligste presidentkandidaten i moderne amerikansk historie

Det sier i så fall veldig mye mer om Trump. Hun var svært nære å vinne over ham, og årets presidentvalg ble blant de jevneste i amerikansk historie. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (27 minutter siden):

Det sier i så fall veldig mye mer om Trump. Hun var svært nære å vinne over ham, og årets presidentvalg ble blant de jevneste i amerikansk historie. 

Haha. Trump var betydelig nærmere til å bli gjenvalgt i 2020 enn hva Kamala var til å vinne årets valg, hun var ikke i nærheten.

Og hvis du innbiller deg at 2024 ble blant de jevneste presidentvalgene amerikansk historie, så må du ta og fullføre historietimene.

Endret av Joeal88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (30 minutter siden):

Kamala Harris er uten tvil den dårligste presidentkandidaten i moderne amerikansk historie, hun er ikke en gang kvalifisert til å være VP, er bare kunnskapsløse og totalt naive nordmenn som trodde at hun ville ha noen som helst sjanse mot Trump.

Noen som helst sjanse?  Forskjellene var bare 2-3% mellom tap og seier.

• Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Joeal88 said:

Haha. Trump var betydelig nærmere til å bli gjenvalgt i 2020 enn hva Kamala var til å vinne årets valg, hun var ikke i nærheten.

Og hvis du innbiller deg at 2024 ble blant de jevneste presidentvalgene amerikansk historie, så må du ta og fullføre historietimene.

Fakta driter nok i din manglende virkelighetsforståelse. 2024 var et av de jevneste valgene i USAs historie. Han fikk ikke en gang over 50% av stemmene, men det er det jo ingen republikaner som har klart de siste tyve årene…

• Liker 1
Lenke til kommentar

Populär vote var jämn (men sämsta % sen 2004 och ovanligt dåligt), elektorate rösterna var också ganska jämnt historiskt sätt (men 2000, 2004, 2016, 2020 var jämnare så om man ser på de senaste 25 åren så var de jämnare) men samtidigt var det ikke speciellt jämt i en enda av vippestaterna så speciellt spännande var det ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (52 minutter siden):

Hvorfor sier det mer om Trump når det var han som vant? 

Men ja, Trump er ingen populær mann blant folk flest. Så det at han vant selv på popular vote sier jævlig mye om Harris og resten av den demokratiske ledelsen. 

Endret av Mars2029
  • Liker 3
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (På 2.12.2024 den 9:31 PM):

Nei du kan ikke det mene det motsatte, uten å juge så det renner for å beskytte o'store.

Det er ikke MIN MENING at han hadde masse bokser med hemmeligstemplede dokumenter hjemme hos seg. Han er jo ikke uenig i det selv. Han mener at han hadde lov til å ha de.
Der er ikke MIN MENING at Caroll påstår at han forgrep seg på henne. DT er også 100% enig i at hun påstår det.
Det er ikke MIN MENING at DT ringte og ville ha de til å finne 11 tusen et eller annet stemmer. DT er enig i at det er han som er tatt opp på tape.
Det er ikke MIN MENING at han oppildnet supporterne sine. Talen hans ble filmet, twitter meldingene eksisterer fremdeles. 

Det er 100% sikkert at det er grunnlag for etterforskning i de sakene for å finne ut om det var ting som burde prøves for retten, så det er overhode ingen heksejakt.

Du glemmer en viktig ting som må legges til listen, da det var det konkrete førsøket på å begå kupp som ble iverksatt frem mot 6. januar, og er spydspissen som faktisk kunne gitt Trump 'seieren' på papiret og kastet USA inn i konstitusjonell krise, om det hadde lykkes:

https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot

Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (9 timer siden):

Blitt litt mye internett i det siste eller?

Dersom ca. 175.000 velgere i de tre blue wall-statene hadde stemt annerledes ville Harris vunnet med en god margin valgmenn. Altså en differanse på bare ca. 1.1%.

Da er det selvfølgelig jevnt, selv om Trumps seier ser solid ut til slutt når han tar valgmennene. Hans popular vote-seier var også den minste siden 2000, og utenom 2000 må vi tilbake til Nixon i 1968 for å finne en like lav margin.

I historisk kontekst, blant 60 presidentvalg, er valgseieren til Trump blant de 1/6 mest marginale.

At Trump og hans supportere bruker ordet «landslide» om valgresultatet er vel intet annet enn å tråkke på amerikansk valghistorie og ikke minst Reagan.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Snikpellik said:

At Trump og hans supportere bruker ordet «landslide» om valgresultatet er vel intet annet enn å tråkke på amerikansk valghistorie og ikke minst Reagan.

Det at de bruker ordet "landslide" har like mye troverdighet som så mye annet fra den kanten. Løgner som repeteres til det uendelige og folk biter på..

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Hans popular vote-seier var også den minste siden 2000, og utenom 2000 må vi tilbake til Nixon i 1968 for å finne en like lav margin.

2016 når han förlorade popular vote kanske är intressant i sammanhanget? 

1 hour ago, Snikpellik said:

Tycker det er like fel att påstå att valet var väldigt jämt som att påstå att det var en landslide. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...