Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, MrL said:

Ja, og nå har demokratene akkurat erkjent at de støtter den.

Nei, velgerne erkjente at de støtter den 5. november.

DT og hans lakeier (for det er jo det de er) har lovt å kjøre hardt mot Biden og familien hans, selv om det etter flere år med etterforskning ikke har kommet opp mer enn det han har blitt dømt for. Det er klart at å piske Hunter mer nå er kun for å lage sirkus til folket.. 

Endret av WiiBoy
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Trump utnevnte senest i går en dømt forbryter og familiemedlem til en stor og viktig ambassadørtittel. Et familiemedlem han benådet for fire år siden.

Disse sakene får ikke en gang i nærheten av lignende dekning, til tross for at Trumps nyeste tilfelle er verre, og bare én av mange tvilsomme benådninger og utnevnelser han har stått for - i motsetning til Bidens ene.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Slik jeg leser det så har Biden benådet sønnen sin for alle handlinger som kan være kriminelle fra 2014 frem til idag, selv ting  som ikke er avdekket.

Så vidt jeg har kan se ved et raskt sveip over Trump sine benådninger så har ikke han gjort tilsvarende, han har benådet i forhold til konkrete siktelser, dom eller etterforskninger og ikke eksempelvis benådet noen for alt de kan ha funnet på av kriminelle handlinger siste 10 årene. Han har heller ikke benådet familie. Rett meg gjerne om jeg har oversett noe her.

Jeg syntes Biden sin benådning fremstår verre ved å gi sønnen sin fritak for alt ansvar for kriminelle handlinger utført siste 10 årene, selv de som er ukjent per i dag, fremfor kun det han konkret har blitt etterforsket for. 

At dette kun er Biden sin ene tvilsomme benådning hjelper lite når den fremstår såpass dobbeltmoralsk sammenlignet med det han har uttalt flere ganger så lenge saken mot sønnen har pågått; ingen er over loven, jeg kommer ikke til å benåde sønnen min. 

Som jo viste seg å være ren løgn.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (25 minutter siden):

Nei, velgerne erkjente at de støtter den 5. november.

DT og hans lakeier (for det er jo det de er) har lovt å kjøre hardt mot Biden og familien hans, selv om det etter flere år med etterforskning ikke har kommet opp mer enn det han har blitt dømt for. Det er klart at å piske Hunter mer nå er kun for å lage sirkus til folket.. 

Så har vel aldri de fått dømt Trump for valgfusk heller.

Poenget her er påstandene om hva man har gjort av kriminelle handlinger og blitt dømt for er en helt annen diskusjon.

Det jeg snakker om er er som jeg har påpekt tidligere, og som Hedonism så pent skriver om her - avgjørelsen i dag viste demokratens dobbelmoral og heksejakten de har ført mot Trump ble fullstendig verdiløs. De har underkjent hele systemet, på lik linje som de har kritisert Trump for.

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, MrL said:

..og heksejakten de har ført mot Trump..

Det har ikke vært noen "heksejakt" mot Trump.

• Han hadde dokumenter med seg som han ikke skulle ha hatt.
  • Han sa nok på tape i Georgia saken til at det fortjener å bli etterforsket.
  • Han hadde en rolle 6. januar som fortjener å bli etterforsket.
  • ++

Det er ikke sånn at alle de sakene mot han er tatt ut av tynne luften, selv om du mener at han hadde endt opp som uskyldig om sakene hadde fått gått sin gang, så betyr ikke det at det er en "heksejakt". 

Du skal være temmelig blind om du mener at de sakene er helt ubegrunnet..

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (9 minutter siden):

• Han hadde dokumenter med seg som han ikke skulle ha hatt.
  • Han sa nok på tape i Georgia saken til at det fortjener å bli etterforsket.
  • Han hadde en rolle 6. januar som fortjener å bli etterforsket.
  • ++

Det er ikke sånn at alle de sakene mot han er tatt ut av tynne luften, selv om du mener at han hadde endt opp som uskyldig om sakene hadde fått gått sin gang, så betyr ikke det at det er en "heksejakt". 

Du skal være temmelig blind om du mener at de sakene er helt ubegrunnet..

Biden har akkurat annerkjent at systemet som fører disse sakene bidriver ulovlig straffeforfølgning, og er laget for å knekke Presidenten og har egen personlig agenda.

MAO, alt du sier er bare påstander - for systemet som samler inn og behandler grunnlaget bak anklagene er ifølge Biden basert på et system som bedriver justismord.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hunter Biden innrømte alt. Hadde en avtale med statsadvokatene som trump dommere la til side for å få ham dømt. Noe som aldri hadde skjedd med mindre han ikke var Joe Biden sin sønn. Ingen andre har blitt straffeforfulgt på denne måten. Ei heller etterforsket i like stor grad. Og ALT de beskylder Biden for har de gjort 1000 ganger verre. Ikke minst svigersønnen til Trump som er definisjonen på korrupt drittunge.

En hovedting folk må skjønne er at det er en vesentlig forskjell mellom å EN eller TO ganger gjøre feil (falle for fristelser som følge av dopmisbruk). Og det å ha levd ett liv fullt av shady såkalte buisness deals (som er totalt idiotisk btw, da mannen er verdens største taper i alt han har forsøkt å tjene penger på). Og Trump har aldri innrømt noe som helst. I motsetning til Hunter Biden. Men Chump dommerene ville ikke akseptere de avtalene som var inngått, da de politisk hadde mer igjen for å føre sakene for retten (saker som normalt sett aldri blir ført for retten med mindre en snakker om doplangere ol (våpensaken)).

Trump skal prise seg lykkelig over at han får leve sine siste dager i frihet, og USA vil ende opp med å betale for dette. Internationalt er USA nå på grensen til irrelevant. Resten av den vestlige verden har som følge av de 4 årene Biden hadde makten kunnet forberede seg på at USA viser seg å være en partner en ikke kan stole på at vil overholde avtaler. Våre ledere har med å ha lagt opp strategier for at dette kunne skje og dannet nye relasjoner til partnere som har vist seg å være pålitelige.

Jeg for min del tror at Trump og hans administrasjon ikke kommer til å overholde avtaler Biden har gjort. De kommer til å prøve å fremstille disse avtalene som ikke gyldige da de holder fast ved at Biden ikke var en rettmessig valgt presedent. Alt ettersom hva som passer med Trump`s egosentriske behov. Om en avtale er til hans fordel så overholder han den, men om den iflg Chump er en dårlig avtale så vil han ikke overholde den.

Trump oppfører seg for øyeblikket som Gollum etter at han bet ringen av fingen på Frodo og er på vei ned i lava`n (holder ringen over lava så lenge han kan, men alle vet hva som kommer til å skje).

Det eneste vi trenger å gjøre nå er å lene oss tilbake i stolen og se F!"#skapet synke ned i sin egen idioti.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (51 minutter siden):

Projisering; enhver anklage fra republikanerne og deres støttespillere er en innrømmelse for noe republikanerne selv har gjort, gjør, eller kommer til å gjøre.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
56 minutes ago, MrL said:

Biden har akkurat annerkjent at systemet som fører disse sakene bidriver ulovlig straffeforfølgning, og er laget for å knekke Presidenten og har egen personlig agenda.

MAO, alt du sier er bare påstander - for systemet som samler inn og behandler grunnlaget bak anklagene er ifølge Biden basert på et system som bedriver justismord.

Du påstod at det hadde vært/er en heksejakt mot DT.
Jeg gir deg gode argument for hvorfor heksejakt er en helt feil betegnelse. 

• Hvorfor kan du ikke forsvare din bruk av ordet "heksejakt"?
  • Er det bare fordi du repeterer det du har hørt av andre, uten å tenke selv?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Biden burde ikke ha benådet Hunter. Men republikanerne skal bare holde kjeft. Spesielt Trump som er ute å klager. På samme måte som han klaget over at det er Biden og Harris sin språkbruk som ledet til at han ble utsatt for attentatforsøk, blir det som at en pyroman klager over dårlig brannrutiner.

Men for å være ærlig forstår jeg nesten Biden litt. Når man har kjørt "when they go low, we go high" så lenge, så når man til slutt et metningspunkt. Spesielt når det er din egen sønn det er snakk om. Men som sagt, han burde ikke ha gjort det.

Endret av Lemongrass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...