Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

58 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Den at Trump er en liten Hitler-greia kjøper jeg ikke i det hele tatt. Problemet du skisserer er nettopp woke (som Trump vil til livs). Det er ikke kun en "kulturell greie" som ødelegger litt underholdning. Det er mye mye bredere, og som jeg har beskrevet her og her og en rekke andre steder. Jeg vet mye om hvordan Hitler kom til makten. Det gjør de fleste i Norge, men få vet stort om Mao og hvordan hans revolusjon fant sted. Dette er langt likere det enn å drive å sammenligne rallies i New York med nazi-rallies på 30-tallet, og de kunne heller ikke forstå at de var hjernevasket. Så nei.. mange fagfolk er veldig imot dette, og det er langt verre enn å stemme Trump (som vil det til livs). Mener du noe annet så kan du jo bare ikke ha fått det med deg. Jeg ser også supportere som neppe skjønner bæret av de dypereliggende temaene, men det er Team-Trump man stemmer på. Ikke supportere. Ellers er det bra om det kommer friske øyne inn i systemet tenker jeg, som kan kontrollere ting for korrupsjon og lignende. Demokrati skal jo også være representanter valgt av folket - og ikke yrkespolitikere som blir sittende på livstid. Makt har en tendens til å korrumpere. At Tulsi Gabbard har gitt støtte til Putin er tull. Hun (og hennes likesinnede) mener man skal snakke med sine meningsmotstandere, og det er akkurat hva JFK, Reagan og flere andre har gjort før henne - uten at de dermed støtter dem, men skal man skape fred så må man inngå kompromisser. Sånn funker det å inngå fredsavtaler. Det er noe helt annet. Dette dreier seg jo om ting Glenn Greenwald adresserte, så har du sett hva han sier før du svarer? Om man da ikke skal gå seirende fra det, men i dette tilfellet vil det antakelig ende med total katastrofe og WW3 - med atomvåpen i spill. Det må unngås!

Jeg har ikke sagt at Trump vil bli som Hitler.
Trump er Fascist og Narsissist som Hitler og mange andre Diktatorer verden har sett.
Det har aldri vært en god Diktator, de har alle vært grusomme.
Flere av hans nærmeste medarbeidere fra forrige regjering har også sagt at Trump er Fascist og ønsker å regjere som en Diktator. En Narsissist har mangel på empati og bryr seg ikke om andre enn seg selv men de er flinke til å manipulere andre mennesker. Hvordan er det du tror Trump vil bli hvis han får all den makten han ønsker seg?

Endret av LuxFerre
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, LuxFerre said:

Trump er Fascist og Narsissist som Hitler og mange andre Diktatorer verden har sett.
Flere av hans nærmeste medarbeidere fra forrige regjering har også sagt at Trump er Fascist og ønsker å regjere som en Diktator. En Narsissist har mangel på empati og bryr seg ikke om andre enn seg selv men de er flinke til å manipulere andre mennesker. Hvordan er det du tror Trump vil bli hvis han får all den makten han ønsker seg?

De fleste politikere og toppledere har narsissistiske trekk så..

men hva er det egentlig som gjør Trump til fascist ? Fascisme er en egen politisk linje som bla innebærer en sterk og stor stat og mye annet som på ingen måte har noe med Trump politisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (1 time siden):

Jeg så nå hele videoen. Det første de gjør er å sammenligne han med Hitler, og hans beundrig av Hitler og diktatorer. Det å snakke med folk (selv diktatorer) for å oppnå fredelige løsninger - slik Trump klarte å få Nord- og Sør Korea's ledere til å møtes og shake hands for eksempel - betyr ikke at man beundrer diktatorer fordi man selv er en slik diktator - som bare venter på å få utøve makten mot folket. 
Det er hva de legger opp til ved å i neste omgang si at Trump vil gå etter amerikanske borgere ved bruk av militæret. Det dette handlet om, som er forklart i det uendelige hvis man bare søker opp informasjonen, er at voldelige opptøyer og demonstrasjoner (ala Antifa og BLM som ble sett sist Trump var president; altså voldelige wokere som plyndrer, raserer og setter fyr på butikker, biler etc) kan bli møtt ved å sette inn militæret og ikke bare politiet i slike situasjoner. Det er noe helt annet enn at amerikanske borgere mer generelt skal være redde for at diktator-Trump skal oppstå fra dypet, og gå etter dem ved bruk av et slags stasi-militært opplegg, eller hva det nå er.

Det finnes ikke bevis for at det disse folka sier er sant, og når MSM har kommet med "bevis" før, så har det vist seg flere ganger at det ikke holder vann (på diverse måter). Men det finnes andre vitner som har vært tilstede, ihvertfall ved noen av disse tilfellene, som sier at det disse sier ikke stemmer. Skal jeg spekulere fremstår det som at noen er bitre fordi Trump hørte på andre enn akkurat dem, og når de ikke aksepterte at de fikk det slik de ville, så gav Trump den fyken etterhvert. Det virker mer plausibelt enn at Trump er en diktator som beundrer Hitler.

Dette er jo også utsagn fra like før valget, når demokratene så at det lå litt dårlig an, og noe de har beskyldt andre for gjentatte ganger før. De fikk anledning til å snakke med Joe Rogan de også, som tilbød åpen mikrofon og fritt spillerom, men det gadd de ikke uten at det skulle foregå etter deres script. Trump var president i 4 år. Han kunne utført diktator-regimet sitt da, men det gjorde han altså ikke, og jobbet istedenfor for fredelige løsninger rundt omkring i verden (som Korea og midtøsten). Så jeg tror amerikanerne gjennomskuet hvilke sinnsyke beskyldniger og konspirasjonsteorier det her er snakk om. Det er ikke Trump & Co som er i lomma til Russland, Kina, Nord-Korea, og hvem-det-nå-er. Det er MSM som er i lomma på demokratene, og som gjør sitt beste for å samle stemmekveg for dem. At Trump leser taler av Hitler på senga (som også nevnes) - det skal liksom bety hva? Har alle som leser Mein Kampf diktator-planer og Hitler-beundring? Er det derfor man leser slikt? Hvor langt på viddene skal de gå? Det er konspirasjoner (ironisk nok). Jeg ser også narsissistiske trekk hos Trump, men jeg har også sett fine menneskelige sider. Det får du dog neppe se på MSNBC.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, scuderia said:

De fleste politikere og toppledere har narsissistiske trekk så..

men hva er det egentlig som gjør Trump til fascist ? Fascisme er en egen politisk linje som bla innebærer en sterk og stor stat og mye annet som på ingen måte har noe med Trump politisk. 

Fascisme er ikke en politisk retning se også Fascism in Asia og Russian fascism.
Fascisme er politiske ideologier som legger sterk vekt på nasjonens betydning og enhet, i tillegg til et autoritært, førerbasert og diktatorisk styre innad og en imperialistisk holdning utad.

Trump har vist at han ønsker å styre som en diktator og han ønsker full kontroll og blind loalitet over alle som er under hann.

De fleste politikere og toppledere er ikke narsissister.
Elon Musk er kjent som narsissist og har mange likheter med Trump og Steve Jobs hadde narsissistiske trekk.
Selv om en person er skrupuløs i sin jobb betyr ikke dette at personen er narsissist.
En narsissist mangler også empati for sin egen familie, de kan bare elske seg selv.
Så en gangster som dreper sine motstandere uten skrupler men elsker sin familie er ikke narsissist.
Det kan finnes forskjellige grader av narsisme og Donald Trump har veldig klare trekk på narsisme.

Narsissister er kjent for å være skrupuløse ovenfor sin egen familie.

Se på  video-en under og ta en titt på kommentarfeltet for å forstå familier med Narsissister.

When A Narcissist Dies: The Disturbing Reality of Dying Narcissists
How a Dying Narcissist Behaves & Treats Others

Endret av LuxFerre
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (54 minutter siden):

Jeg så nå hele videoen. Det første de gjør er å sammenligne han med Hitler, og hans beundrig av Hitler og diktatorer. Det å snakke med folk (selv diktatorer) for å oppnå fredelige løsninger - slik Trump klarte å få Nord- og Sør Korea's ledere til å møtes og shake hands for eksempel - betyr ikke at man beundrer diktatorer fordi man selv er en slik diktator - som bare venter på å få utøve makten mot folket. 
Det er hva de legger opp til ved å i neste omgang si at Trump vil gå etter amerikanske borgere ved bruk av militæret. Det dette handlet om, som er forklart i det uendelige hvis man bare søker opp informasjonen, er at voldelige opptøyer og demonstrasjoner (ala Antifa og BLM som ble sett sist Trump var president; altså voldelige wokere som plyndrer, raserer og setter fyr på butikker, biler etc) kan bli møtt ved å sette inn militæret og ikke bare politiet i slike situasjoner. Det er noe helt annet enn at amerikanske borgere mer generelt skal være redde for at diktator-Trump skal oppstå fra dypet, og gå etter dem ved bruk av et slags stasi-militært opplegg, eller hva det nå er.

Det finnes ikke bevis for at det disse folka sier er sant, og når MSM har kommet med "bevis" før, så har det vist seg flere ganger at det ikke holder vann (på diverse måter). Men det finnes andre vitner som har vært tilstede, ihvertfall ved noen av disse tilfellene, som sier at det disse sier ikke stemmer. Skal jeg spekulere fremstår det som at noen er bitre fordi Trump hørte på andre enn akkurat dem, og når de ikke aksepterte at de fikk det slik de ville, så gav Trump den fyken etterhvert. Det virker mer plausibelt enn at Trump er en diktator som beundrer Hitler.

Dette er jo også utsagn fra like før valget, når demokratene så at det lå litt dårlig an, og noe de har beskyldt andre for gjentatte ganger før. De fikk anledning til å snakke med Joe Rogan de også, som tilbød åpen mikrofon og fritt spillerom, men det gadd de ikke uten at det skulle foregå etter deres script. Trump var president i 4 år. Han kunne utført diktator-regimet sitt da, men det gjorde han altså ikke, og jobbet istedenfor for fredelige løsninger rundt omkring i verden (som Korea og midtøsten). Så jeg tror amerikanerne gjennomskuet hvilke sinnsyke beskyldniger og konspirasjonsteorier det her er snakk om. Det er ikke Trump & Co som er i lomma til Russland, Kina, Nord-Korea, og hvem-det-nå-er. Det er MSM som er i lomma på demokratene, og som gjør sitt beste for å samle stemmekveg for dem. At Trump leser taler av Hitler på senga (som også nevnes) - det skal liksom bety hva? Har alle som leser Mein Kampf diktator-planer og Hitler-beundring? Er det derfor man leser slikt? Hvor langt på viddene skal de gå? Det er konspirasjoner (ironisk nok). Jeg ser også narsissistiske trekk hos Trump, men jeg har også sett fine menneskelige sider. Det får du dog neppe se på MSNBC.

Trumps fake elector scheme ikke er noe å frykte?  Hva sier det om Trumps respekt for lovene og korrupsjon som du mener han skal angripe?

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Om dette bare var sant. Men det er det ikke. Dette er bare fri fantasi.

Sannheten var at det var politiet som var voldelige mot vanlige fredelige protester. Det var millioner av mennesker over hele USA som protesterte fredelig. Noen få anarkistiske elementer laget trøbbel, men disse var ikke assosiert med verken "Antifa" (som fremdeles ikke er en organisasjon) eller BLM.

Det er rimelig å tro at det kommer til å bli massive protester i løpet av Trumps presidentperiode. Trump ønsker selvsagt å sette inn militæret i enda større grad denne gangen og forsøker nå å lage seg unnskyldninger og forklaringer (som selvsagt er bare tull).

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Trump liker å skryte av fredsavtaler mellom Nord- og Sør Korea men avtalen var en avtale ikke vært papiret den var skrevet på. Det var en avtale bare slik at Trump kunne skryte av den og forholdet mellom de to landene ble ikke bedre.

Sørkoreanerne vil ha egne atomvåpen – stoler ikke på amerikansk beskyttelse

Trump says he deserves Nobel Peace Prize not Abiy Ahmed

Trump skryter også av fredavtale mellom Saudarabie og Israell.
To land som ikke har vært i krig med hverandre som er felles venn med USA og som begge hater Iran og Hisbolla.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, LuxFerre said:

Trump liker å skryte av fredsavtaler mellom Nord- og Sør Korea men avtalen var en avtale ikke vært papiret den var skrevet på. Det var en avtale bare slik at Trump kunne skryte av den og forholdet mellom de to landene ble ikke bedre.

Det interessante bakteppet for den såkalte "fredsavtalen" er at Trump var fast bestemt på å angripe Nord-Korea med atomvåpen før noen av de voksne hjemme i det hvite hus klarte å overtale ham til noe annet ved å appelere til hans narsissistiske trekk og ønske om å fremstå som "viktig".

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...