Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 minutt siden):

Håndplukket av andre? Jeg tenkte selvsagt på hva mannen selv sier (direkte fra ham selv - hvor han forklarer seg, slik jeg viste til hos Fridman f.eks). Altså uten at det er filtrert gjennom andres fremstilling.

Jeg har sett både pro-og anti vaksine videoer med han

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 minutt siden):

Så da kan du helt sikkert lage et sammendrag av hans posisjon?

Jeg har ikke tenkt å se alle på nytt mens jeg holder på med en eksamen nei, og du hadde nok ikke godtatt min oppsummering likevel...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye skade kan han i realiteten gjøre i forbindelse med vaksiner? Har han planer om mer enn å gjøre de frivillig og å forske mer på sikkerheten til de?

Hørte en plass at de hadde 78 pliktige doser av vaksine i USA, stemmer det? 

Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (1 minutt siden):

Hvor mye skade kan han i realiteten gjøre i forbindelse med vaksiner? Har han planer om mer enn å gjøre de frivillig og å forske mer på sikkerheten til de?

Frivillig? Foreldre skal få lov å ta valg som kan drepe deres og andres barn...

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Trump er jo en samlende president på mange måter.

Nei, han er da overhode ikke noen samlende figur. Han er jo den mest splittende i moderne tid. Du kan umulig være så blendet at du tror på det selv?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (2 minutter siden):

Ja det kan sikkert være skummelt i seg selv det.

Vel, det blir mer av det nå. Hvor gammel må.man være for å få lov å ta egne vaksinevalg? Skal en 12-årig jente nektes HPV-vaksinen slik at hun eksponeres for viruset når hun har sex før hun er gammel nok til å ta vaksinen selv? 

Skal den 2 uker gamle babyen på legekontoret dø av meslinger fordi en koko-forelder tar ungen sin med meslinger ned på legekontoret?

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
18 hours ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Jeg forstår veldig godt hva du prøver å si, men jeg er ikke spesielt bekymret. Jeg ser flere fagfolk som tenker at disse ansettelsene er veldig bra, og at Hitler ikke har gjenoppstått fra de døde (sigh!). Peter Boghossian er bl.a. gått fra å være vilt pessimistisk til å være vilt optimistisk, noe han ikke har vært på flere år. Så jeg tenker at det absolutt er verdt å slippe dem til og se hva de kan få gjort. Tulsi Gabbard virker som hel ved tvers igjennom.

Det er så langt tilbake at jeg ikke har oversikt over situasjonen, men såvidt jeg vet var ikke wokeisme og miljøet av slik art i Norge i 1980. 

Jeg håper at det republikanske partiet kan holde styr på Trump for han er farlig for Demokratiet.
Jeg ville aldri stemt på en person som Trump da det er lett å se at han er Fascist og Narsissist.
Hvis Trump får makten til en diktator er det ingen som kan forutsi hva han vil gjøre.

233 Mental Health Professionals Spell Out Dangers Of Donald Trump In Chilling Letter

Jeg er selv anti woke.
De fleste anti woke vil foretrekke super woke foran å leve under en
Fascist og Narsissist med diktatorisk makt.
Det har vært mange flere ledere enn Hitler som har vært Fascist og Narsissist som har undertrykket sin befolkning. Pol Pot var en av de verste som greide å drepe over 25% av hele sitt lands befolkning på fire år.
Husk de som stemte på Hitler kunne heller ikke forutse hva Hitler ville gjøre.

Under Trump så begynner Republikanerne og ligne mer på kommunister og har blitt til en kult som støtter Trump.
Trump ser opp til kommunistiske ledere som Putin og Kim Jong-un og andre ledere som har all makt over sitt land og befolkning. Han skryter av disse lederne og samtidig misliker demokratiske ledere.
Jeg ser det samme går igjen hos Trump sine supportere spesielt etter Tucker Carlson intervju med Putin.
Under Trump har vi ikke bare fått MAGA bevegelsen men også MAGA kommunistbevegelsen som støtter Trump.

Donald Trump Positions More Like Communism Than Capitalism, Professor Warns

Det er ingen fagfolk som er begeistret for utnevnelsene til Trump da ingen av dem har kunnskap om hva de skal lede. Alle tidligere presidenter inkludert Trump i 2016 har valgt personer med godt kjennskap til hva de skulle lede.  Flere av de Trump har valgt er også uegnet til å lede det de er satt til.

Tulsi Gabbard har en tilknytting til Jackson Hinkle og MAGA kommunistbevegelsen.
Hun har også vist sin støtte til Putin, Syriske presidenten
Bashar al-Assad og China.
Derfor er det spesielt ille at Trump velger henne som Etterretningsdirektør.
Kan ikke se at hun ville fått en godkjent sikkerhetsklarering som en i denne jobben burde ha hatt.

What to know about Tulsi Gabbard: From Bernie backer to Trump intel nominee
Trump’s team skips FBI background checks for some Cabinet picks

Jeg spurte deg om:
Hvordan ville du selv stilt deg hvis du på 1980 tallet ønsket å ansette Arne Treholt som Etterretningsdirektør men Norsk Etterretning advarer deg mot at han er for Sovjet vennlig?

Jeg ser nå at du er så ung og at du ikke vet hvem Arne Treholt var.
Han var en Norsk embetsmann og politiker som overleverte hemmelig informasjon til fienden Sovjet.
En person som for vennlig innstilt til fienden bør ikke få en stilling der man kan få tilgang til hemmelig informasjon.

Videoen under er fra The Lincoln Project ble startet i 2019 av Republikanere som fryktet Trumps og hva han kan gjøre med Demokratiet.

Trumps White House Chief of Staff John Kelly said that Donald Trump is fascist and would rule like a dictator.

Endret av LuxFerre
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (3 minutter siden):

Vet ikke hvor mange vaksiner de har, men Covid-regimet i USA overgikk jo her i Norge for eksempel temmelig bra. Det hjalp ikke om man hadde hatt sykdommen en gang, vaksine skulle man ha uansett, pluss en rekke boostere som fortsatte lenge. Inkludert helt ned til babyer. Barn hadde jo ikke særlig utbytte av Covid-vaksinen, så sett oppimot at de også hadde lavere risiko for alvorlig sykdom, samt høyere risiko for bivirkninger - så gav det lite mening. Noe FHI for eksempel skjønte, men ikke USA. Ja, slik jeg har skjønt det vil han at folk skal kunne velge selv og ta informerte valg, pluss forske mer på sikkerhet, og evt ryke ut korrupsjon om han finner det. I korte trekk.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Tussi said:

Frivillig? Foreldre skal få lov å ta valg som kan drepe deres og andres barn...

Jeg er rimelig sikker på at vaksiner tradisjonelt sett har vært frivillig, både i Norge og USA. Og i en tid der vaksinemotstandere ble regnet som de idiotene de er så var jo ikke dette er problem.

Hvordan vi skal angripe dette i fremtiden er ikke enkelt.

Lenke til kommentar
Just now, Fustasjeopphengsforkobling said:

Jeg vet at han er splittende. Det er slik samfunnet er blitt, men jeg sa at han er samlende på mange måter, og forklarte hvordan.

Han er samlende på en måte:  han har samlet en stor gjeng idioter 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (37 minutter siden):

Jeg håper at det republikanske partiet kan holde styr på Trump for han er farlig for Demokratiet.
Jeg ville aldri stemt på en person som Trump da det er lett å se at han er Fascist og Narsissist.
Hvis Trump får makten til en diktator er det ingen som kan forutsi hva han vil gjøre.

233 Mental Health Professionals Spell Out Dangers Of Donald Trump In Chilling Letter

Jeg er selv anti woke.
De fleste anti woke vil foretrekke super woke foran å leve under en
Fascist og Narsissist med diktatorisk makt.
Det har vært mange flere ledere enn Hitler som har vært Fascist og Narsissist som har undertrykket sin befolkning. Pol Pot var en av de verste som greide å drepe over 25% av hele sitt lands befolkning på fire år.
Husk de som stemte på Hitler kunne heller ikke forutse hva Hitler ville gjøre.

Under Trump så begynner Republikanerne og ligne mer på kommunister og har blitt til en kult som støtter Trump.
Trump ser opp til kommunistiske ledere som Putin og Kim Jong-un og andre ledere som har all makt over sitt land og befolkning. Han skryter av disse lederne og samtidig misliker demokratiske ledere.
Jeg ser det samme går igjen hos Trump sine supportere spesielt etter Tucker Carlson intervju med Putin.
Under Trump har vi ikke bare fått MAGA bevegelsen men også MAGA kommunistbevegelsen som støtter Trump.

Donald Trump Positions More Like Communism Than Capitalism, Professor Warns

Det er ingen fagfolk som er begeistret for utnevnelsene til Trump da ingen av dem har kunnskap om hva de skal lede.
Alle tidligere presidenter inkludert Trump i 2016 har valgt personer med godt kjennskap til hva de skulle lede. 
Flere av de Trump har valgt er også uegnet til å lede det de er satt til.

Tulsi Gabbard har en tilknytting til Jackson Hinkle og MAGA kommunistbevegelsen.
Hun har også vist sin støtte til Putin, Syriske presidenten
Bashar al-Assad     og China.
Derfor er det spesielt ille at Trump velger henne som Etterretningsdirektør.
Kan ikke se at hun ville fått en godkjent sikkerhetsklarering som en i denne jobben burde ha hatt.

What to know about Tulsi Gabbard: From Bernie backer to Trump intel nominee
Trump’s team skips FBI background checks for some Cabinet picks

Jeg spurte deg om:
Hvordan ville du selv stilt deg hvis du på 1980 tallet ønsket å ansette Arne Treholt som Etterretningsdirektør men Norsk Etterretning advarer deg mot at han er for Sovjet vennlig?

Jeg ser nå at du er så ung og at du ikke vet hvem Arne Treholt var.
Han var en Norsk embetsmann og politiker som overleverte hemmelig informasjon til fienden Sovjet.
En person som for vennlig innstilt til fienden bør ikke få en stilling der man kan få tilgang til hemmelig informasjon.

Den at Trump er en liten Hitler-greia kjøper jeg ikke i det hele tatt. Problemet du skisserer er nettopp woke (som Trump vil til livs). Det er ikke kun en "kulturell greie" som ødelegger litt underholdning. Det er mye mye bredere, og som jeg har beskrevet her og her og en rekke andre steder. Jeg vet mye om hvordan Hitler kom til makten. Det gjør de fleste i Norge, men få vet stort om Mao og hvordan hans revolusjon fant sted. Dette er langt likere det enn å drive å sammenligne rallies i New York med nazi-rallies på 30-tallet, og de kunne heller ikke forstå at de var hjernevasket. Så nei.. mange fagfolk er veldig imot dette, og det er langt verre enn å stemme Trump (som vil det til livs). Mener du noe annet så kan du jo bare ikke ha fått det med deg. Jeg ser også supportere som neppe skjønner bæret av de dypereliggende temaene, men det er Team-Trump man stemmer på. Ikke supportere. Ellers er det bra om det kommer friske øyne inn i systemet tenker jeg, som kan kontrollere ting for korrupsjon og lignende. Demokrati skal jo også være representanter valgt av folket - og ikke yrkespolitikere som blir sittende på livstid. Makt har en tendens til å korrumpere. At Tulsi Gabbard har gitt støtte til Putin er tull. Hun (og hennes likesinnede) mener man skal snakke med sine meningsmotstandere, og det er akkurat hva JFK, Reagan og flere andre har gjort før henne - uten at de dermed støtter dem, men skal man skape fred så må man inngå kompromisser. Sånn funker det å inngå fredsavtaler. Det er noe helt annet. Dette dreier seg jo om ting Glenn Greenwald adresserte, så har du sett hva han sier før du svarer? Om man da ikke skal gå seirende fra det, men i dette tilfellet vil det antakelig ende med total katastrofe og WW3 - med atomvåpen i spill. Det må unngås!

Jeg kjenner til Treholt-greia sånn overordnet, men ikke nok til å legge ut om hvordan verdenssituasjonen så ut på tidspunktet, men på den tiden var Sovjet fremdeles under jernteppet (muren hadde ikke falt), mens vesten ikke var preget av woke ideologi. I 1990 fikk Solzhenitsyn tilbake sitt russiske statsborgerskap, og er til den dag idag sett på som en helt i Russland. Han bidro noe enormt til å gravlegge marxisme/kommunisme engang for alle (trodde vi) med sine bokutgivelser. Så å sammenligne Sovjet bak jernteppet og Russland idag - det er ikke sammenlignbart. Heller ikke vesten idag - kontra 80-tallet. Det har skjedd mye rart siden den gang. Nøyaktig hva får vi neppe så stor innsikt i tipper jeg.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
rabler skrev (51 minutter siden):

Jeg er rimelig sikker på at vaksiner tradisjonelt sett har vært frivillig, både i Norge og USA. Og i en tid der vaksinemotstandere ble regnet som de idiotene de er så var jo ikke dette er problem.

Hvordan vi skal angripe dette i fremtiden er ikke enkelt.

Ja, vaksiner er frivillig, men mange skoler har vaksinepåbud, men det finnes unntak. Poenget mitt er, den personen som kan bli syk og dø, er ikke den personen som tar valget, det er ikke frivillig, det er en annen som bestemmer, og denne personen kan være klin kokos

Og eksemplet med HPV-vaksinen er utmerket, det er ufattelig om foreldre skal nekte en ung jente denne beskyttelsen til det er for sent.

Det var også tenåringer under covid som måtte snike seg til vaksine uten at foreldrene visste det

Etter mitt syn. Og jeg vet jeg er litt out there, så mener jeg at i et  samfunn har man rettigheter og plikter, hvis man nekter å gjøre det minste man kan for å beskytte andre, så er det enkelte ting man ikke burde få i retur. Jobb i helsesektoren er en ting f eks 

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...