Selfuniverse Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 8 minutes ago, Markiii said: Big Pharma vil sannsynligvis elske RFK fordi det er langt større muligheter for profitt hvis de kan produsere og promotere "alternativ medisin" (ting som ikke virker). Da slipper de å bruke masse penger og tid på utvikling, testing, godkjenninger, osv. Hvis Big Pharma fritt kan spy ut "alternativ medisin" så er de potensielle profittmarginene der helt ekstreme. Sånn generelt så er det nesten dette som har skjedd nå i mange tiår. De pengene som blir brukt for å presse på godkjenninger og patenter til disse behandlingstilbudene, er en investering som de vet blir liten i forhold til fortjenestene når folk blir avhengig av produktene. 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Mars2029 skrev (3 timer siden): Stemmer det at vaksineprodusenter er immune mot erstatningskrav og at de har et fritak fra å gjøre double blind studies? Er det eventuell noen nyanser rundt dette? Double blind studies er jo vanskelig å gjennomføre ift smittsomme sykdommer man kan eller ikke kan bli utsatt for, imotsetning til f eks medisin for en sykdom alle feltakerne har. Men det er bare hva jeg tenker,. Jeg vet ikke så mye om det Når det gjelder erstatningskrav er vaksiner sett på som et folkehelsetiltak som gjør at vaksineskadeerstatning er en offentlig ordning 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden nagina skrev (9 timer siden): Først kom jo ordet landslide og det var store protester at noen brukte det ordet men til slutt var det vel faktum. Trump vant med 1,8 % ledelse (50,0 vs 48,2%) Reagan vant med 18,2 % ledelse (58,5 vs 40,6%) for 40 år siden. Den gangen ble det kalt en landslide victory. Jeg må si begrepet landslide har endret seg med årene. Nå er under en tiendel av Reagans seier visstnok en landslide. Mon tro hva som kalles for landslide om nye 40 år.. Tenk om andre begrep skulle miste så mye betydning over tid. Hvor stor hadde da en Big Mac vært nå kontra i 1984.. 2 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 3 hours ago, Markiii said: Hvor har du dette fra? Jeg skjønner ikke poenget med slike åpenbart falske påstander. Jeg ser flere Trump-tilhengere liker å komme med slikt. Dere tar et tilfeldig bilde, og så dikter dere opp noe åpenbart vås som dere så slenger ut. Hvorfor? Hva er poenget med dette? Jesus.. det er en meme.. humor.. spøk.. selvsagt stemte ikke Biden på Trump.. meeen det er ganske morsomt at fyren smilte fra øre til øre under seansen. Og om man konspirere litt så skal man ikke se bort fra at Biden ikke fant det så trist at Kamala snublet etter det som skjedde for fire måneder siden.. Sånn.. nå kan du gå videre 2 2 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) 15 hours ago, jallajall said: RFK mener vaksiner må gjennomgå samme placebo tester ("pre-licensing controlled intert placebo trials”) som det gjerne er krav til for andre legemidler samt langtidsstudier. Ifølge en faktasjekk, så står det at placeboforsøk er standard når man når redje fase i utviklingen av vaksiene. Kennedy sendte en innsynsforespørsel og spørsmål til DHH for noen år siden, hvorpå de til tross for påstanden om tredje fase ovenfor svarte at slike placebotester ikke er påkrevd. Inert placebo controls are not required to understand the safety profile of a new vaccine, and are thus not required. In some cases, inclusion of placebo control groups is considered unethical. Så har han sagt at "if I'm given this job in the White House, is I'll make sure that those studies get done, that there are people on the panels that approve these products, that are not loaded with conflicts of interest. So it's real science, you know, by disinterested people." Jeg vet ikke hva som er riktig eller feil eller om det bare beror på en uenighet rundt dette med intert placebo eller hva (at kontrollgruppen gis et annet substans enn testgruppen er hvertfall ikke spesielt vanskelig å finne dokumentasjon på), men om alt egentlig bare bunner ut i misforståelser så er man nok langt på vei enige allerede.. Om slike tester ikke finnes fra før, så er det sikkert heller ikke noe i veien for å iverksette de slik han ønsker... RFK og hans følgere mener sikkert dette på grunn av at de ikke har peiling på hva de snakker om. Det kan ta 10 til 15 år eller mer å fullføre alle tre fasene av kliniske studier før lisensieringsstadiet på en ny medisin. Mange virus muterer veldig fort som betyr at det hele tiden kommer nye varianter av viruset. For mange virus vil det ta måneder fra utviklingen av en vaksine til at vaksinen mister mye av sin virkning. COVID vaksiner fikk i starten godkjenning uten å ha gjennomført alle nødvendige tester for vaksiner. Det var viktig å få ut en vaksine så fort som mulig og vaksinene ville redde langt flere liv enn de potensielt ville ta. Enkelte av vaksinene var ikke trygge nok og ble stoppet i Norge. Mange vanlige medisiner kan være langt mer dødelig enn en hvilken som helst vaksine. De blir likevel godkjent etter hvor mange liv de vil redde i forhold til de vil ta. Endret 5 timer siden av LuxFerre 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, scuderia said: Jesus.. det er en meme.. humor.. spøk.. selvsagt stemte ikke Biden på Trump.. meeen det er ganske morsomt at fyren smilte fra øre til øre under seansen. Og om man konspirere litt så skal man ikke se bort fra at Biden ikke fant det så trist at Kamala snublet etter det som skjedde for fire måneder siden.. Sånn.. nå kan du gå videre Det du driver med der er veldedig skadelig, og noe som har blomstret under MAGA. Det reises kritikk mot en påstand og forsvaret er at dette kun er humor. Det er jo nærmest idiotisk at man ikke skjønner at det er humor. Jesus.. Osv. Videre så trekker du frem at det ikke er usannsynlig at det stemmer, og at Biden nok er glad for at KH tapte. Dette utydelige skillet mellom humor/satire/konspirasjoner/påstander gjør at man kan ri to hester og aldri være ansvarlig. Dette er en taktikk som bevist brukes, og som dessverre mange faller for. 3 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden WiiBoy skrev (46 minutter siden): Det du driver med der er veldedig skadelig, og noe som har blomstret under MAGA. Det reises kritikk mot en påstand og forsvaret er at dette kun er humor. Det er jo nærmest idiotisk at man ikke skjønner at det er humor. Jesus.. Osv. Videre så trekker du frem at det ikke er usannsynlig at det stemmer, og at Biden nok er glad for at KH tapte. Dette utydelige skillet mellom humor/satire/konspirasjoner/påstander gjør at man kan ri to hester og aldri være ansvarlig. Dette er en taktikk som bevist brukes, og som dessverre mange faller for. Ja 2 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Fel tråd Endret 3 timer siden av fredrik2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 10 minutes ago, Ballalaika said: Ja Forstår du ikke hva andre skriver, eller gjør du deg dum med vilje? "Ja" er et så malplasert svar på det jeg skriver. Gjennomgående er svar fra deg helt uten verdi. Kan du ikke forsøke å bidra i debatten og ikke bare kaste ut "tomme" innlegg? 4 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden WiiBoy skrev (2 minutter siden): Forstår du ikke hva andre skriver, eller gjør du deg dum med vilje? "Ja" er et så malplasert svar på det jeg skriver. Gjennomgående er svar fra deg helt uten verdi. Kan du ikke forsøke å bidra i debatten og ikke bare kaste ut "tomme" innlegg? Jeg vet sannelig ikke hvem som gjør seg dum med vilje Det virker jo litt som det er noen som mener man eier debatten og tråden, som får lov å slenge ut påstander og meninger i form av oneliners, men for å få lov å ha andre meninger, perspektiv, observasjoner så må man vise til regnskap fra statsautorisert revisor. Hvis du ikke synes han plutselig ser mer smørblid ut på bilder etter 6 november så trenger du ikke synes. Folk oppfatter ting annerledes,folk er forskjellig, verden går ikke under av den grunn. 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden LuxFerre skrev (2 timer siden): RFK og hans følgere mener sikkert dette på grunn av at de ikke har peiling på hva de snakker om. Det kan ta 10 til 15 år eller mer å fullføre alle tre fasene av kliniske studier før lisensieringsstadiet på en ny medisin. Mange virus muterer veldig fort som betyr at det hele tiden kommer nye varianter av viruset. For mange virus vil det ta måneder fra utviklingen av en vaksine til at vaksinen mister mye av sin virkning. COVID vaksiner fikk i starten godkjenning uten å ha gjennomført alle nødvendige tester for vaksiner. Det var viktig å få ut en vaksine så fort som mulig og vaksinene ville redde langt flere liv enn de potensielt ville ta. Enkelte av vaksinene var ikke trygge nok og ble stoppet i Norge. Mange vanlige medisiner kan være langt mer dødelig enn en hvilken som helst vaksine. De blir likevel godkjent etter hvor mange liv de vil redde i forhold til de vil ta. Viktig å huske på vaksinen mot f eks ebola var under utprøving, men viste så god effekt og få bivirkninger at i et møte med et virus med 40%dødelighet var det uetisk å tilby alle den, selv om den ikke var utprøvd. Det avsluttet utbruddet og reddet trolig tusenvis av menneskeliv Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 19 minutes ago, Ballalaika said: Hvis du ikke synes han plutselig ser mer smørblid ut på bilder etter 6 november så trenger du ikke synes. Folk oppfatter ting annerledes,folk er forskjellig, verden går ikke under av den grunn. Da mener du Scuderia ikke er ærlig når hen påstår at dette bare er en spøk og at man burde forstå at det er humor da? Du mener at det er hold i påstanden om at Biden er glad KH tapte? 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden WiiBoy skrev (19 minutter siden): Da mener du Scuderia ikke er ærlig når hen påstår at dette bare er en spøk og at man burde forstå at det er humor da? Du mener at det er hold i påstanden om at Biden er glad KH tapte? Jeg tror ikke Biden politisk er glad KH tapte. Men personlig tror jeg han føler en viss skadefryd, han virket veldig glad i talen der han anerkjente Trump vant 1 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 46 minutter siden Del Skrevet 46 minutter siden Tussi skrev (2 timer siden): Men personlig tror jeg han føler en viss skadefryd Det tror ikke jeg, men hvem bryr seg om hva vi tror? 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 13 minutter siden Del Skrevet 13 minutter siden 2 hours ago, Tussi said: Jeg tror ikke Biden politisk er glad KH tapte. Men personlig tror jeg han føler en viss skadefryd, han virket veldig glad i talen der han anerkjente Trump vant På seg selv kjenner man andre… 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 12 minutter siden Del Skrevet 12 minutter siden (endret) rabler skrev (7 minutter siden): På seg selv kjenner man andre… Jeg følte ikke skadefryd da Trump vant, jeg har vært klar gjennom hele tråden, jeg ville ikke ha noen av dem At det er noe komisk og tragisk å se reaksjonene etter valget, det er noe annet Endret 5 minutter siden av Tussi 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå