Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, Ballalaika said:

Godt humør, ja. Nå stråler han som en supernova.

Nok en gang så fyller du tråden med tull. Biden oppfører seg akkurat slik en avtroppende president skal i en slik situasjon. Slik de fleste før han har gjort, med unntak av DT.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WiiBoy skrev (5 minutter siden):

Ok. Så du vet ikke og bare kaster ut tomme påstander da.

Du forventer at jeg at avlever en nitidig og dokumentert rapport om et mønster av hendelser sånn 4-8 år tilbake i tid?

Om man ikke fikk med seg dette i sanntid så får det nesten være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (5 minutter siden):

Nok en gang så fyller du tråden med tull. Biden oppfører seg akkurat slik en avtroppende president skal i en slik situasjon. Slik de fleste før han har gjort, med unntak av DT.

Bla bla bla.

Jeg snakker om hvor smørblid han plutselig ble 6 november og utover.

• Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 timer siden):

Jeg tenker det blir feil å sammenligne helsevesenet i vesten opp mot "hele verden". Tyngden av disse dødsfallene skjedde nok i land der de knapt har noe helsevesen å snakke om. Jeg tror ikke amerikanerne får noen massedød pga. meslinger om vaksineraten dropper. 

Men det er jo utrolig unødvendig med epidemier av sykdommer vi egentlig har kontroll på. Mye unødvendig lidelse for enkeltpersoner og familier, og unødvendig press på helsevesenet. 

Noen massedød blir det nok ikke, men det ser ut til at det vil bli en del sykehusinnleggelser, noen dødsfall trolig, og noen tilfeller av hjernebetennelse. Dødeligheten i u-land er jo høyere enn i I-land, men en katastrofe økonomisk kan det bli for noen

Det som må sies, dette er et virus med et R-tall på 18 i en uvalsinert befolkning, det vil si at en person smitter 18 andre. Viruset kan leve i flere timer i et rom etter den smittede har forlatt stedet. Det vil at at barn av foreldre som ikke velger vaksine kan bli utsatt, og det samme kan spedbarn som er for ung til å vaksineres. Og alle disse risikerer potensielt helseskade eller død pga ANDRES VALG. Worst case scenario er jo at et smittet barn sitter og venter på kontoret hos en barnelege med et venterom fullt av andre barn, og ikke minst spedbarn 

Og jeg glemte å skrive det, for at meslinger ikke skal spre seg og danne et utbrudd blant uvansinerte og immunsvekkede, så må 95% av alle være vaksinert. For andre sykdommer kreves lavere vaksinegrad

Folk må ta de valgene de vil for seg selv, med de restriksjoner vaksinenekt burde kunne medføre (f eks kreves tub-vaksine eller status i helsesektoren for veldig mange), men man har ikke rett til å ta slike valg for andre, man eier ikke sine barn...

Nå er det kontroversielt med vaksinepåbud, men hvorfor kan foreldre kreve skoleplass til barna sine i offentlig skole hvis de ikke er villig til å beskytte miljøet mot farlig smitte?

https://www.cdc.gov/measles/about/history.html

Screenshot_20241115_205113_Chrome.jpg

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (Akkurat nå):

Interessant stråmann! 😉

La oss gjøre det enkelt. Selv de fleste republikanere som ikke er MAGA (og det er tross alt de fleste) mener at fyren er fullstendig koko, så ethvert forsøk på å bortforklare uttalelsene hans, eller støtte Trumps avgjørelse er helt idiotisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, AL123 said:

La oss gjøre det enkelt. Selv de fleste republikanere som ikke er MAGA (og det er tross alt de fleste) mener at fyren er fullstendig koko, så ethvert forsøk på å bortforklare uttalelsene hans, eller støtte Trumps avgjørelse er helt idiotisk.

Altså .... jeg har ikke nevnt RFK. Jeg snakket om det å kalle folk anti-ditt og fornekter-datt som en generell hersketeknikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (11 minutter siden):

Noen massedød blir det nok ikke, men det ser ut til at det vil bli en del sykehusinnleggelser, noen dødsfall trolig, og noen tilfeller av hjernebetennelse. Dødeligheten i u-land er jo høyere enn i I-land, men en katastrofe økonomisk kan det bli for noen

Nå blir det vel sagt at dersom man fjerner meslingvaksine, så vil utbredelsen bli minst like stor som de siste årene før vi fikk vaksinen, og dødligheten vil være omtrent den samme. Det vil i såfall si, overført fra norske tall, at USA vil få ca 3mill smittede, ca 1000 dødsfall pr år og ca 1000 tilfeller av varig hjerneskade.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (8 minutter siden):

Nå blir det vel sagt at dersom man fjerner meslingvaksine, så vil utbredelsen bli minst like stor som de siste årene før vi fikk vaksinen, og dødligheten vil være omtrent den samme. Det vil i såfall si, overført fra norske tall, at USA vil få ca 3mill smittede, ca 1000 dødsfall pr år og ca 1000 tilfeller av varig hjerneskade.

Høyst sannsynlig ja, viral hjernebetennelse er også vanskeligere å behandle enn bakteriell... Men antall med hjernebetennelse vil være ca dobbelt så mange som døde hvis man ser på tallene før vaksinen

Lenke til kommentar
Tussi skrev (9 minutter siden):

Høyst sannsynlig ja, viral hjernebetennelse er også vanskeligere å behandle enn bakteriell... Men antall med hjernebetennelse vil være ca dobbelt så mange som døde hvis man ser på tallene før vaksinen

Akkurat tallene på hjerneskade varierer voldsomt, så jeg valgte konservative tall,

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...