LuxFerre Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 1 hour ago, Mars2029 said: Selges ikke bilene som blir laget i Kina i det kinesiske markedet? Regner med at Musk er som alle andre billionærer mest opptatt av å tjene mest mulig. Hvorfor lage Model 3 i USA da det er mye billigere å lage dem i Kina. Is Tesla importing Chinese-made Model 3s into the United States? If Tesla had managed to ramp up production of these models in the U.S., it is likely that they would have been available for sale sooner. China, with its state-of-the-art factories and high production capacity, seems like a logical solution to the lack of availability of these models in the U.S. In addition, a recent drone photo shows that in the parking lots of Tesla’s Shanghai factory, Tesla Model 3s are appearing with a U.S.-sized license plate holder. This clearly indicates that these cars are intended for the US market and not the Chinese market. But why would Tesla import Chinese-made Model 3s into the US? There are several possible reasons for this decision. First, China is the world’s largest automotive market and the country has made huge investments in infrastructure to support the growth of electric vehicles. Tesla may be looking to leverage these investments to increase production and meet the growing demand for its vehicles. Second, there are cost advantages to producing electric vehicles in China. Labor and materials are generally cheaper in China than in the United States, which could save Tesla money and allow it to offer its vehicles at more competitive prices. Derfor er Tesla-sjefen kinesernes håp Endret 1 time siden av LuxFerre 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden jallajall skrev (1 time siden): Det er ikke spesielt bra betalt å jobbe i staten. Ikke alle har like bra betalt som Fauci. Det ryktes allerede at en takket til Press.sec jobben fordi vedkommende måtte gå ned en del i lønn i forhold til hva vedkommende har i dag (selv om jeg egentlig tror hun aldri har blitt spurt).. Hva slags "nivå" snakker vi om her? Det ser ut til at årslønna er på ca. 2,6 mnok. Secretary of Health and Human Services is a level I position in the Executive Schedule, thus earning a salary of US$246,400, as of January 2024. Xavier Becerra has served as the 25th United States secretary of health and human services since March 19, 2021, the first person of Hispanic descent to hold the post. https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Secretary_of_Health_and_Human_Services Lenke til kommentar
Nordvarg Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (19 minutter siden): Jeg er skeptisk til denne Kennedy, et motargument jeg fikk i fleisen er dog at "de tar 3 ganger så mange vaksiner i USA, så ikke rart han er skeptisk". Er det noe sannhet i dette? Tja, det norske barnevaksinasjonsprogrammet skal beskytte mot 12 sykdommer [FHI] mens det amerikanske programmet inkluderer beskyttelse mot 16 [CDC]. I tillegg kommer det et eget program for eldre barn og tenåringer som omfatter mange av de samme sykdommene. Et raskt blikk på programmene viser at det amerikanske bruker langt flere boosterdoser enn det norske, men 3 ganger så mange vaksiner høres i overkant mye ut... Endret 1 time siden av Nordvarg Rettelse av antall sykdommer USA 1 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 33 minutes ago, Noxhaven said: Det ser ut til at årslønna er på ca. 2,6 mnok. Secretary of Health and Human Services is a level I position in the Executive Schedule, thus earning a salary of US$246,400, as of January 2024. Xavier Becerra has served as the 25th United States secretary of health and human services since March 19, 2021, the first person of Hispanic descent to hold the post. https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Secretary_of_Health_and_Human_Services Er sikkert en grunnlønn + litt ekstra. Fauci (NIH) var i flere år den best betalte i føderal sektor, i 2022 tjente han $480K. Endret 1 time siden av jallajall Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Er det noen konspirasjonsteorier som flyr forbi som denne idioten JFK jr ikke griper tak i og omfavner? I tillegg til de som er nevnt så har man chemtrails(lol), drapet på JFK(CIA) og 5G(dobbelt-lol). Endret 1 time siden av uname -i 5 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Nordvarg skrev (28 minutter siden): Tja, det norske barnevaksinasjonsprogrammet skal beskytte mot 12 sykdommer [FHI] mens det amerikanske programmet inkluderer beskyttelse mot 16 [CDC]. I tillegg kommer det et eget program for eldre barn og tenåringer som omfatter mange av de samme sykdommene. Et raskt blikk på programmene viser at det amerikanske bruker langt flere boosterdoser enn det norske, men 3 ganger så mange vaksiner høres i overkant mye ut... Takk! Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden President og justisminister. Og MAGA folk på dette forumet: dette er helt vanlig og normalt. 5 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 48 minutter siden Del Skrevet 48 minutter siden Det sitter jo en god del fagfolk i amerikanske helsemyndigheter som sannsynligvis ikke deler den nye ministerens syn på saker og ting. Lurer på hvordan dette vil arte seg fremover. Rådgivere som vet bedre vil vel ha vondt for å spre direkte feilinformasjon til befolkningen. 2 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 46 minutter siden Del Skrevet 46 minutter siden 3 hours ago, Snikpellik said: Men at RFK Jr. er både gal og antivaxer tror jeg ikke mange er uenig i, selv de som støtter ham. La oss si at jeg arbeider i 20 år med å gjøre lekeparker trygge for barn, slik at de ikke blir skadet når de leker seg. Er jeg en lekeparkmotstander? Jeg sier at betong er potensielt veldig skadelig for barn å ha som underlag på lekeparker. Er jeg gal? 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 34 minutter siden Del Skrevet 34 minutter siden (endret) Selfuniverse skrev (20 minutter siden): La oss si at jeg arbeider i 20 år med å gjøre lekeparker trygge for barn, slik at de ikke blir skadet når de leker seg. Er jeg en lekeparkmotstander? Jeg sier at betong er potensielt veldig skadelig for barn å ha som underlag på lekeparker. Er jeg gal? JFK jr kunne rullet rundt i sin egen avføring mens han ropte Heil Hitler og spørsmålet "Er det noe MAGA som fansen ikke ville tatt en kule for?" ville forblitt ubesvart. Endret 25 minutter siden av uname -i 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 30 minutter siden Del Skrevet 30 minutter siden Mars2029 skrev (7 timer siden): RfK er en av de utnevnelsene der vi kan bare sitte tilbake, ta fram popcornet og følge med på 🙈 Han har jo 100% rett i at helsesektoren i USA er korrupt som faen, men fyren sier mye rart og oppfører seg jævlig rart til tider Regner vel med at han ikke får gjennomslag for sine mest gærne teorier, så han gjør forhåpentligvis ikke for stor skade. Han er faktisk en fornuftig fyr ift miljøvern, iforhold til vaksiner er han en mann med tinnfoliehatt, dvs en katastrofe Dragavon skrev (7 timer siden): Berre det at Kennedy seier han skal undersøke effektiviteten og sikkerheten til vaksiner bør få folk til å bli redde. Vaksiner er noko av det som er best dokumentert i medisinen i dag. Ingen vaksiner blir godkjent uten grundig vitenskapelig dokumentasjon på at den er både trygg og effektiv. Nettopp! Barn vil dø av dette jallajall skrev (5 timer siden): Wild. Fornuftig i den posisjonen. Jeg er en dyktig sykepleier, men ville utgjort en ræva ingeniør, dette er det samme egentlig Nordvarg skrev (1 time siden): Tja, det norske barnevaksinasjonsprogrammet skal beskytte mot 12 sykdommer [FHI] mens det amerikanske programmet inkluderer beskyttelse mot 16 [CDC]. I tillegg kommer det et eget program for eldre barn og tenåringer som omfatter mange av de samme sykdommene. Et raskt blikk på programmene viser at det amerikanske bruker langt flere boosterdoser enn det norske, men 3 ganger så mange vaksiner høres i overkant mye ut... Tror de tar flere samtidig I USA enn i Norge, har sikkert en sammenheng med at det koster å gå til helsevesenet i USA uten at jeg vet det sikkert, men det har vært testet og er bevist trygt Selfuniverse skrev (13 minutter siden): La oss si at jeg arbeider i 20 år med å gjøre lekeparker trygge for barn, slik at de ikke blir skadet når de leker seg. Er jeg en lekeparkmotstander? Jeg sier at betong er potensielt veldig skadelig for barn å ha som underlag på lekeparker. Er jeg gal? Hvis du sammenligner dette med en som vil fjerne lekeplasser er du mer i rute Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 23 minutter siden Del Skrevet 23 minutter siden 23 minutes ago, Selfuniverse said: La oss si at jeg arbeider i 20 år med å gjøre lekeparker trygge for barn, slik at de ikke blir skadet når de leker seg. Er jeg en lekeparkmotstander? Jeg sier at betong er potensielt veldig skadelig for barn å ha som underlag på lekeparker. Er jeg gal? Det er sunt at barn skader seg på lekeplasser. 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 21 minutter siden Del Skrevet 21 minutter siden (endret) Hva synes dere Trump supportere om den nye justisministeren Matt Gaetz? Trump har en egen evne til å finne kvalifiserte personer til sin nye regjering. Pervers utvikling Onsdag ble det klart at Gaetz brått trakk seg som kongressrepresentant for et distrikt i Florida. Det skjer like før en etikkgransking av ham i Kongressen fredag skulle offentliggjøre en «svært skadelig» rapport om ham og anklager om sex med mindreårige, ifølge Punchbowl News. Nominasjonen har skapt sjokkbølger langt inn i Det republikanske partiet at påtroppende president Donald Trump har nominert ham til den svært mektige jobben som justisminister. Flere tviler sterkt på at Gaetz vil bli godkjent av det knappe republikanske flertallet i Senatet. Endret 15 minutter siden av LuxFerre 1 Lenke til kommentar
Musk Skrevet 14 minutter siden Del Skrevet 14 minutter siden (endret) LuxFerre skrev (8 minutter siden): Punchbowl News. 🤣 Punchbowl news? Lapsskaus Breaking hevder at dette er bs Endret 13 minutter siden av Musk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13 minutter siden Del Skrevet 13 minutter siden 3 hours ago, jallajall said: det er jo bare et slags rådgivende organ. Sansynligvis ikke ulikt dette organet: Spoiler Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 10 minutter siden Del Skrevet 10 minutter siden Fustasjeopphengsforkobling skrev (På 9.11.2024 den 1:43 PM): Fikset det for deg. Nei, er ikke spesielt synd på Canada isåfall. De har jo nøret barnet som få andre. The Enemies of Liberty “Will Not Go Quietly into the Night" sier Peter Boghossian, men kanskje tar han feil da, og at verdens mest woke land får smake mer av sin egen medisin. Begynner å bli en stund siden USA hadde noe særlig å bidra med der. Dyktige artister finnes, men må gjøre det meste selv. Woke ødelegger alt det havner borti. USA dominerer fortsatt kulturelt på denne planeten. Du kan syte så mye du bare vil, men det endrer ikke dette faktum. Og som sagt, dette har vi sett før. Hjernene stikker av fra fascisme, og til steder de har frihet. 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 9 minutter siden Del Skrevet 9 minutter siden 27 minutes ago, Selfuniverse said: Er jeg en lekeparkmotstander? Enkelte her inne som har adoptert taktikken til sine politiske idoler og strør rundt seg med oxymoron for å prøve å stilne all kritikk som er ubehagelig. Stiller du spørsmål om noe som helst så er du anti-* eller eventuelt *fornekter Og ikke bare det, når du først har fått et stempel så kan de videre utlede fra det at du er gal og sinnsyk. Bare se hvor mange ganger folk som diskuterer helt andre ting, plutselig drar inn vaksiner og klima +++, bare for å diskreditere Lenke til kommentar
Musk Skrevet 8 minutter siden Del Skrevet 8 minutter siden Markiii skrev (1 minutt siden): Og som sagt, dette har vi sett før. Hjernene stikker av fra fascisme, og til steder de har frihet. Håper ikke woke-mind virus kommer hit Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 8 minutter siden Del Skrevet 8 minutter siden Joeal88 skrev (På 9.11.2024 den 1:46 PM): Stemmer ikke i det hele tatt. Den rekordhøye inflasjonen som USA har hatt de siste åra skyldes den såkalte redningsplanen til Biden under 2021-22. Bidens plan som kom etter inflasjonen skapte inflasjonen?! Fantastisk logikk. Faktum er at inflasjon er noe som ikke skjer med en gang. Effektene i økonomien ligger gjerne kanskje 1-2 år bak det som forårsaket dem. Inflasjonen som Biden fikk under kontroll ble skapt under Trump. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5 minutter siden Del Skrevet 5 minutter siden 1 minute ago, Markiii said: Faktum er at inflasjon er noe som ikke skjer med en gang. Effektene i økonomien ligger gjerne kanskje 1-2 år bak det som forårsaket dem. Inflasjonen som Biden fikk under kontroll ble skapt under Trump. Folk klarer ikke tenke mer enn akkurat her og nå. - "Bensinen er dyr akkurat nå. Biden er president akkurat nå. Altså er det Biden sin skyld." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå