rabler Skrevet 8 timer siden Rapporter Del Skrevet 8 timer siden 6 hours ago, Tussi said: Dere får bare leve i hat og frykt fra store deler av befolkningen, det er ikke meg det går ut over.. i mitt nettverk lever vi fint med ulike meninger... Veldig uærlig argumentasjon fra deg. Har du folk i ditt nettverk som påstår at du støtter djevelen og at alle som er enige med deg er noen pedofile voldtekspersoner som burde vært fengslet og aller helst skutt? Du har uenig og du har uenig. Det er ikke vanlig i USA heller å kutte kontakten med familien over politiske forskjeller. Ikke før folk graver seg så langt ned i MAGA-konspirasjoner at de blir destruktive. Når folk velger å kutte kontakten med familie skyldes nok dette at forholdet har blitt destruktivt. Ikke at man er uenig. 4 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 8 timer siden Rapporter Del Skrevet 8 timer siden 3 hours ago, Tussi said: Siden begge deler du sier er blank løgn gidder jeg egentlig ikke engasjere meg så mye i det Hvis ikke vil jeg ha konkrete lover med korrekt ordlyd Jeg tror ikke du skal snakke for høyt om løgn… https://www.theguardian.com/us-news/2024/oct/30/texas-woman-death-abortion-ban-miscarriage https://people.com/georgia-mom-dies-denied-life-saving-abortion-amber-nicole-thurman-8713947 https://abcnews.go.com/US/delayed-denied-women-pushed-deaths-door-abortion-care/story?id=105563255 Quote ABC News brought together 18 women from across 10 states who say their medical care was impacted by abortion bans -- bringing some of them to the brink of death. These women said they have been turned away in medical emergencies for not being sick enough, and had their health care delayed or denied due to state laws. 1 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden (endret) rabler skrev (5 minutter siden): Jeg tror ikke du skal snakke for høyt om løgn… https://www.theguardian.com/us-news/2024/oct/30/texas-woman-death-abortion-ban-miscarriage https://people.com/georgia-mom-dies-denied-life-saving-abortion-amber-nicole-thurman-8713947 https://abcnews.go.com/US/delayed-denied-women-pushed-deaths-door-abortion-care/story?id=105563255 Jeg har aldri sagt at det ikke skjer, det finner du ikke at jeg har sagt, jeg har sagt at om det skjer, så misforstår man lovene, og jeg har bedt om konkret lovtekst som sier abort ikke er lov i disse tilfellene. Og ingen har svart på det. Jeg kan sikkert si ting som ikke stemmer, men når ingen er villig til å sitere den loven som sier det ikke er lov, da ja, da er det ikke meg dere skal skylde for løgn Endret 7 timer siden av Tussi 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden (endret) rabler skrev (19 minutter siden): Veldig uærlig argumentasjon fra deg. Har du folk i ditt nettverk som påstår at du støtter djevelen og at alle som er enige med deg er noen pedofile voldtekspersoner som burde vært fengslet og aller helst skutt? Du har uenig og du har uenig. Det er ikke vanlig i USA heller å kutte kontakten med familien over politiske forskjeller. Ikke før folk graver seg så langt ned i MAGA-konspirasjoner at de blir destruktive. Når folk velger å kutte kontakten med familie skyldes nok dette at forholdet har blitt destruktivt. Ikke at man er uenig. Hva er uærlig fra meg? Jeg ser videoer av mennesker som ikke vil snakke med andre fordi de har stemt forskjellig, det du siterer her er helt nytt for meg, og ingen vil reagere på at man bryter meg folk som kommer ned slike kommentarer, det er ikke det jeg snakker om Tror du skal være litt forsiktig med å anta du vet hva jeg vet og ikke vet, eller h a jeg sikter til. Jeg snakker om vanlige mennesker med vanlige forhold som etter valget bryter disse fordi folk stemmer feil Jeg kan forøvrig også henvise til linken jeg delte tidligere i tråden der en FEMA-ansatt sa at Fema-hjelpere ikke skulle hjelpe på eiendommer med trumpstøtte. Min kritikk gjelder forøvrig begge veier, og selvsagt, slike kommentarer du henviser til er ikke noe jeg forventer man skal tåle, det sier seg selv, jeg snakker om folk som har stemt ulikt, eller har ulike meninger som man har uten å trakassere andre Endret 7 timer siden av Tussi 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden 3 minutes ago, Tussi said: Hva er uærlig fra meg? Jeg ser videoer av mennesker som ikke vil snakke med andre fordi de har stemt forskjellig, det du siterer her er helt nytt for meg, og ingen vil reagere på at man bryter meg folk som kommer ned slike kommentarer, det er ikke det jeg snakker om Tror du skal være litt forsiktig med å anta du vet hva jeg vet og ikke vet, eller h a jeg sikter til. Jeg snakker om vanlige mennesker med vanlige forhold som etter valget bryter disse fordi folk stemmer feil Jeg kan forøvrig også henvise til linken jeg delte tidligere i tråden der en FEMA-ansatt sa at Fema-hjelpere ikke skulle hjelpe på eiendommer med trumpstøtte. Riiight. Anekdoter fra Youtube? Tik Tok? Ikke akkurat et godt utgangspunkt for slike generaliserte "argumenter"… Jeg tror ikke du skal anta at du aner noe om hvorfor (eller om) disse velger å bryte med venner eller familie. 🙄 4 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden On 11.11.2024 at 6:15 AM, Ogalaton said: STERK ADVARSEL TIL ALLE SOM HAR MED @AtterEnBruker Å GJØRE! Jeg tenkte egentlig å svare på den ekstreme posten hans der han ser fiender i alle som ikke forguder hans beretninger. Han har jekket seg en del hakk over andre her, og det er bra at du gjør andre her oppmerksom på hvilket grunnlag han legger seg på! Personlig skulle jeg ønske alle brukere kunne være kritisk til seg selv i større grad. Jeg aksepterer at vi alle er forskjellig. Men det er selvfølgelig bekymringsverdig at hvis AtterEnBruker hadde hatt makt til det, så kan det nok hende at han hadde kastet meg og flere andre her ut av samfunnet med engang, eller verre. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden rabler skrev (36 minutter siden): Riiight. Anekdoter fra Youtube? Tik Tok? Ikke akkurat et godt utgangspunkt for slike generaliserte "argumenter"… Jeg tror ikke du skal anta at du aner noe om hvorfor (eller om) disse velger å bryte med venner eller familie. 🙄 Jeg vet om en som har greid å forville seg inn i en slik konspiratorisk, religiøs, trump - elskende familie. Og dette er i Norge. Alt handler om dem og deres tankegang, det blir derfor lite kontakt med denne personen pga det , men heldigvis er fornuften enda noenlunde i behold, men selvsagt så vil personen bli påvirket av en slik konspiratorisk tankegang etterhvert. Det snakkes om at myndighetene skal "ta" vanlige borgere, vaksiner er gift, pluss mye annet som virker helt fjernt. Hvis slik oppførsel er normalt i MASA - gjengen, så forstår jeg veldig godt at man ønsker å distansere seg / bryte kontakten med venner og familie som har en slik oppførsel. 1 2 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden (endret) Snikpellik skrev (På 10.11.2024 den 7:07 PM): Hva er det du mener er «skremselspropaganda» med disse sakene da? Jeg ser tre saker som nøkternt tar for seg Trumps egne uttalelser og mulige følger av hans uttalte politikk. Så du mener altså for eksempel at disse overskriftene er nøkterne? "Ekspert: Disse Trump-uttalelsene er farlige for Norge og verden" "Trumps sesong 2 blir eksplosiv Trumps valgseier innleder en ny økonomisk tidsalder. Det kan ramme norske lommebøker hardt." "Krigsekspert: Derfor må Norge forberede seg på krig nå" De sakene der er bare en liten del av pessimistiske og negative nyhetsbildet om Trump, krig og uro. Jeg ser på dette som en dokumentasjon på at media unødvendig forverrer folks mentale helse, eller med andre ord: "skremselspropaganda". I tillegg har Nettavisen laget sak om den negative Trump-dekningen: https://www.nettavisen.no/nyheter/kritikk-mot-norsk-presse-for-trump-dekning-overdrevet-og-feilaktig/s/5-95-2122608 Trump sier at han vil gjøre noe for å stoppe Ukraina-krigen på et døgn. En kan være kritisk til det, men burde også gi håp om at det snart blir slutt på krigen. Med unntak av stormingen av kongressen så var det ikke mye annet å frykte sist periode Trump var president? Endret 5 timer siden av PosteMonopolet 3 1 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Slutt på toleranse og joy. 1 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden On 11.11.2024 at 4:14 PM, Delvis said: Noen som har hørt om Hans Høeg før? Har denne artikkelen med han. https://www.vg.no/nyheter/i/93rXlE/norske-hans-var-paa-innsiden-den-dype-staten-vil-holde-trump-under-kontroll Hørtes kanskje litt beroligende ut, men kanskje ikke.. Høres udemokratisk og korrupt ut, byråkrater og aktivister som på eget initiativ og vilje overstyrer de folkevalgte... 22 hours ago, Red Frostraven said: Forstår du hvor alvorlig kupp er? Kupp og kupp du. Vet du hvor alvorlig det er at ett lands pressekorps og millioner av byråkrater nærmest unisont driver propaganda og bærer vann for ett politisk parti? Det skjer i flere land, USA er nok ikke verst der, mange ''demokratiske'' land er på nivå med Russland. On 11.11.2024 at 6:15 AM, Ogalaton said: https://youtube.com/watch?v=V3Oj3X-8Bl8 https://youtube.com/watch?v=p32eI61-kqk Veldig interessant, jeg skal se hele seminaret. 3 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Nasjonalisten skrev (4 minutter siden): Kupp og kupp du. Hva kalles det når man forsøker å kuppe makten etter å ha tapt et politisk valg..? 2 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden (endret) Americans stock up on emergency birth control, abortion pills ahead of second Trump presidency “People are concerned that a Trump administration will place additional restrictions on abortion access, potentially even a full ban" Endret 5 timer siden av jallajall 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden (endret) 25 minutes ago, Nasjonalisten said: Vet du hvor alvorlig det er at ett lands pressekorps og millioner av byråkrater nærmest unisont driver propaganda og bærer vann for ett politisk parti? Det skjer i flere land, USA er nok ikke verst der, mange ''demokratiske'' land er på nivå med Russland. Ja det er veldig alvorlig hvordan Fox får ture frem med sin ensidige propaganda for Republikanerne. Spesielt når man vet at en stor andel amerikanere har dette som eneste "nyhets"kilde. Dette skjer også i mindre grad i andre land, men for eksempel i Norge har Document og de andre "alternative" mediene begrenset rekkevidde for in høyst alternative virkelighet. Endret 4 timer siden av rabler 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden California har nå talt opp ca 78% av stemmene. 2 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden uname -i skrev (4 timer siden): MAGA kan ikke bli mer "weird". Elon Musk: Hold my beer. 'Wow this is odd': Reporter says Trump Team is weirded out by 'guest that wouldn't leave' Og kanskje mer interessant "They're both narcissists, and there can be only one narcissist as head of the country, and that's Donald Trump," Swisher said. "Trump goes through people like tissues, essentially. And even if it's Musk, they're going to clash at some point." Tror Musk helt fint klarer å håndtere Trump. Han vil ikke ha noe problem med å underordne seg Trump enn så lenge. Musk er ikke en narsissist. Man ser ikke narsissister gråte på TV, noe Musk har gjort flere ganger. Emosjonelt er han bare veldig umoden. Han er en autist som er villig til å gjøre "hva som helst" for å nå sitt idealistiske mål(at menneskeheten skal nå stjernene etterhvert). Ja greit nok han har sterke narsissistiske trekk, men det har han felles med 50% av samfunnet nå for tiden Lenke til kommentar
LBe Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Når en presidenkanditat påstår at folk spiser katter og som følge av det påfører et lokalsamfunn store problemer så er lista lagt. Mannen er sprø men også usedvanlig dum. 4 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden (endret) LBe skrev (8 minutter siden): Når en presidenkanditat påstår at folk spiser katter og som følge av det påfører et lokalsamfunn store problemer så er lista lagt. Mannen er sprø men også usedvanlig dum. Han sier mange dumme ting, men man kommer ikke dit han er uten å være oppegående. Sånn er det bare. Måten han har utfordret og vunnet over det etablerte politiske systemet er ikke noe annet ekstremt imponerende om man legger følelsene til sine og ser kynisk på det. Det er mulig å late som man er dum, men ikke mulig å late som man er smart. Endret 4 timer siden av Mars2029 4 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Til syvende og sist er det nå et spill 1 Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Hva har forresten Bernie Sanders og Donald Trump til felles? Hva skiller disse to fra Biden og Kamala og hva har disse to til felles? De to overgående har hatt samme agenda og idegrunnlag så lenge de har vært i medias søkelys. Særlig Bidens uttalelser opp igjennom en lang politisk karriere har variert noe helt ekstremt. Kamala som ikke har vært så lenge i søkelyset har vist noe av de samme tendensene som Biden på denne fronten. 1 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Fatninja skrev (1 minutt siden): Hva har forresten Bernie Sanders og Donald Trump til felles? Hva skiller disse to fra Biden og Kamala og hva har disse to til felles? De to overgående har hatt samme agenda og idegrunnlag så lenge de har vært i medias søkelys. Særlig Bidens uttalelser opp igjennom en lang politisk karriere har variert noe helt ekstremt. Kamala som ikke har vært så lenge i søkelyset har vist noe av de samme tendensene som Biden på denne fronten. Det eneste Bernie og Donald har til felles er at de har gått til kamp mot det etablerte. For mange er dette det de desidert bryr seg mest om og det er derfor en del overlapp mellom tilhengerne deres. Kamela og Biden er vel bare typiske politikere uten noe form for idealisme og som sier hva som helst for å få makt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå