Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Anbefalte innlegg

3 hours ago, AtterEnBruker said:

Fremdeles denne myten?

Project 2025 ønsker å gjøre abortforbud (og mange andre ting) føderalt, altså over hele landet. GOPs hundefløyter om "states rights" o.l. har alltid vært obskurantistisk meta-politikk for å få egalitære verdier til å virke som undertrykkende for lettpåvirkelige. Når egalitære rettigheter blir innført på et føderalt nivå, vil motstandere av disse rettighetene alltid kunne si at "den eneste formen for ekte demokrati vil være å la hver og en stat bestemme det selv". De overholdt ikke den standaren da det var snakk om at div. stater skulle fjerne Trump som alternativ som presidentkandidat.

Samme argument har blitt brukt om bl.a. legalisering av likekjønnet ekteskap: "å frata motstandere av likekjønnet eksteskap makten til å nekte to homofile å gifte seg med hverandre, er å frata demokrati fra motstandere av likekjønnet ekteskap".

Det har alltid vært fascistisk propaganda 101. Få opp til å bli ned og ned til å bli opp. Projisering kan man også kalle det.

EDIT: En annen stor hake ved "states rights" myten er all gerrymanderingen og "the electoral college", som har ødelagt forutsetninger for valg å være 100% legitime og autentiske.

Ikke bare er "states rights" en fascistisk hundefløyte, den er teknisk, geografisk og demografisk uholdbar.

Hundefløyte? Litt rart at du selv hører den da. 

image.png.da07ca5f077a94c81cc5906abb6461ca.thumb.png.70b1fc9dd0f7a402326cd4af470bfaec.png

Venstre og for den saks skyld ytre venstre blir i større og større grad avvist, uansett hvor mye folk lenger ut på venstre måtte hyle. Spesielt når det skjer konstant gaslighting og andre former for uærlige taktikker. Folk biter og bryr seg ikke lenger. Ser det her i Europa også.

3 hours ago, 0laf said:


Trump er kun i mot føderale lover når det gagner han, som når han trenger konservative kristne, som generelt er republikanere, til å stemme på Trump.

Når det kommer til Roe v Wade, så er det flertall for at den dommen burde stå, jeg mener det er over 60% av befolkningen, ettersom den sikrer retten til abort for alle kvinner.

For republikanere, så er nok det tallet nesten omvendt, nettopp på grunn av velgermassen, hvor de fleste ikke støtter retten til abort, og det er derfor det passer bra for Trump å gå imot den generelle befolkningen, for å tekkes sine velgere.

At føderale myndigheter bør ha mindre makt, betyr ikke nødvendigvis at folk mener at grunnleggende rettigheter bør fjernes.

Om han gjør det for egen gagn spiller for meg ingen rolle. Jeg ser på resultatene, og resultatene var alt ifra ingen nye kriger til fred som blir fremmet i Midt-Østen gjennom blant annet Abraham Accords og god økonomi og energi uavhengighet.

Det er åpenbart mye å kritisere en rappkjefta 90-talls demokrat fra NYC for, men resultatene taler for seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yakamaru skrev (19 minutter siden):

Spesielt når det skjer konstant gaslighting og andre former for uærlige taktikker.

Med uærlige taktikker, mener du da også kampanjer for å sverte skeive som groomers som indoktrinerer barn?

Tussi skrev (40 minutter siden):

Stygt bilde, hvis det er over grensen får mod fjerne linken...

Dette fosteret ble funnet i søpla på en abortklinikk

Linken under bildet ledet meg til et signaturbrev med masse republikanske superstjerner, deriblant Lauren Bobert, Ted Cruz, Lindsey O Graham, og ikke minst, selveste frøken lasersatelitt; Marjorie Taylor Greene.

De har deg i sin hule hånd.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (14 minutter siden):

Med uærlige taktikker, mener du da også kampanjer for å sverte skeive som groomers som indoktrinerer barn?

Linken under bildet ledet meg til et signaturbrev med masse republikanske superstjerner, deriblant Lauren Bobert, Ted Cruz, Lindsey O Graham, og ikke minst, selveste frøken lasersatelitt; Marjorie Taylor Greene.

De har deg i sin hule hånd.

Jeg er klar over hvor linken fører, jeg vet også at bildet er ekte, for de som tok disse fostrene for å gi dem rettferdighet og en verdig begravelse ble arrestert, ig fostrene har aldri blitt begravd, ikke engang det har de fått.  

Hele poenget mitt var dog, å tillegge andre motiver for abortmotstand og avvise hva vi faktisk oppgir som motivasjon er arrogant... jeg ville vise hva jeg FAKTISK bryr meg om

Jeg tok en lettvint en med den linken, her er historien fra de som tok dem, og bilder av 5

https://paaunow.org/justiceforthefive

Men jeg skal ikke poste flere linker bortsett fra denne, poenget er ikke å poste bilder, men vise hvem abortmotstandere slåss for

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (18 minutter siden):

Nickey Haley er min absolutte favoritt, pro-life og pro-kurdisk


Samt pro-Ukraina, pro-Israel, pro-NATO osv.

Jeg mener Roe v Wade burde få stå, og at alle burde ha rett til å bestemme selv, slik det vanligvis er i siviliserte land, så jeg er ikke enig med Haley i alt, men henne kunne jeg alltids stemt på.

Hadde jeg vært amerikaner, så ville jeg nok stemt republikansk, slik de fleste amerikanere også gjør, men jeg ville aldri stemt på Trump, og ville vært noe mer skeptisk med det partiet som er nå, og alle gærningene i GOP, men historisk sett fører GOP en politikk som trolig er bedre for landets innbyggere, og som flest er enig i.

Alt tyder på at Nikki Haley ville vunnet valget mot Biden enkelt, i stedet har de valgt en straffedømt orangutang til å representere partiet.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Tussi skrev (26 minutter siden):

Jeg vet ikke om Haley er dum nok til å tro på propagandaen om at den amerikanske okkupasjonen av Øst-Syria (som tilfeldigvis har all oljen og den beste landbruksjorda) handler om å "verne kurdiske allierte" eller ei. Både lavt utviklet hjerne og lavt utviklet hjerte diskvalifiserer til å være et godt presidentemne.

 

At de to hoved-kandidatene vi har er like uegnet hjelper lite.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (12 minutter siden):


Samt pro-Ukraina, pro-Israel, pro-NATO osv.

Jeg mener Roe v Wade burde få stå, og at alle burde ha rett til å bestemme selv, slik det vanligvis er i siviliserte land, så jeg er ikke enig med Haley i alt, men henne kunne jeg alltids stemt på.

Hadde jeg vært amerikaner, så ville jeg nok stemt republikansk, slik de fleste amerikanere også gjør, men jeg ville aldri stemt på Trump, og ville vært noe mer skeptisk med det partiet som er nå, og alle gærningene i GOP, men historisk sett fører GOP en politikk som trolig er bedre for landets innbyggere, og som flest er enig i.

Alt tyder på at Nikki Haley ville vunnet valget mot Biden enkelt, i stedet har de valgt en straffedømt orangutang til å representere partiet.

Ikke enig om Roe, ellers er jeg helt enig i det du skriver

Lenke til kommentar
Aiven skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke om Haley er dum nok til å tro på propagandaen om at den amerikanske okkupasjonen av Øst-Syria (som tilfeldigvis har all oljen og den beste landbruksjorda) handler om å "verne kurdiske allierte" eller ei. Både lavt utviklet hjerne og lavt utviklet hjerte diskvalifiserer til å være et godt presidentemne.

 

At de to hoved-kandidatene vi har er like uegnet hjelper lite.

Nå trakk Assad seg ut av de kurdiske områdene og overlot de allerede undertrykte kurderne til seg selv, de har vært heltemodige og har dannet et samfunn med demokrati, kvinnefrigjøring, religiøs og etnisk sameksistens etc, alle burde støtte dem helhjertet

De har forøvrrig også tillatt abort. Som jeg synes er trist, men de har virkelig fått et flott samfunn i et erkepatriarkalsk område og er et eksempel til etterfølgelse for alle

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Nå trakk Assad seg ut av de kurdiske områdene og overlot de allerede undertrykte kurderne til seg selv, de har vært heltemodige og har dannet et samfunn med demokrati, kvinnefrigjøring, religiøs og etnisk sameksistens etc, alle burde støtte dem helhjertet

:lol: Tror du på julenissen også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke om Haley er dum nok til å tro på propagandaen... Både lavt utviklet hjerne og lavt utviklet hjerte diskvalifiserer til å være et godt presidentemne.


Hun er åpenbart ikke et stabilt geni, slik Trump er, men det fremstår som om hun er langt over gjennomsnittet når det kommer til presidentkandidater de senere årene.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (10 minutter siden):

Nope, men jeg tror ikke på propaganda fra en president/diktator som undertrykker minoriteter og nekter dem språklige og kulturelle rettigheter heller

At kurdere har blitt undertrykt under Assad er irrelevant. Det betyr ikke at kurderne har skapt et paradis ut av et krigsherjet område på noen få år. Tror man på slikt er man ekstremt naiv.

USA bruker etnisk uro i land de ønsker kontroll over til å ta det. Det burde snart være relativt kjent. Man dreper hundretusenvis for å "kjempe for menneskerettigheter", det hele er som en blåkopi av 1984.

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tok sin tid, men ser ut som om Lying Legacy Media ikke vil ha Biden lenger. Ironisk når de forsvarte han før debatten, og kalte det for en "konspirasjonsteori" at han ikke har helt gode kognitive egenskaper.

1 hour ago, AtterEnBruker said:

Med uærlige taktikker, mener du da også kampanjer for å sverte skeive som groomers som indoktrinerer barn?

Det er ingenting uærlig med det. Det er groomers som maskerer seg som skeive for å indoktrinere unger, og de blir spesifikt identifisert og pekt på. Eller er det slik at du ikke separerer skeiv fra groomer? Vi er alle groomers i dine øyne? 

https://lgballiance.org.uk/

Vi vil ikke ha groomers her, eller er det for vanskelig for deg å forstå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (36 minutter siden):

Det er ingenting uærlig med det. Det er groomers som maskerer seg som skeive for å indoktrinere unger

Og du tror faktisk det.

Samtidig som du faktisk tror at fjerningen av Roe & Wade er innføring av demokrati og ikke en del av en kristenfascistisk innføring.

Samtidig som du poster vidoer av Tim Pool, en propagandist for kristenfascisme og høyreekstremisme

Da vet jeg hvor du står.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Tåkefyrste said:

Fordi alt det negative med Trump endrer ikke det faktum at han er en uendelig mye bedre kandidat enn Biden.

Men når man må finne på merkelapper som "rapist" for å sette han ut av spill, da synes jeg Bidenfantastene blir for patetiske.

Hvorfor takler du ikke å kalle en spade for en spade?

Hvorfor har du problemer med at folk sier som det er?

Fyren er en voldtektsmann og det har vi sett i rettsvesenet og i informasjonen fra skilsmissen hans.

Vær en mann og tør å kall en spade for en spade. Mannen har historie med seksuell mishandling og det er ikke et problem for deg og dine verdier, når det kommer til å heie på han.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

Tok sin tid, men ser ut som om Lying Legacy Media ikke vil ha Biden lenger. Ironisk når de forsvarte han før debatten, og kalte det for en "konspirasjonsteori" at han ikke har helt gode kognitive egenskaper.

Det er ingenting uærlig med det. Det er groomers som maskerer seg som skeive for å indoktrinere unger, og de blir spesifikt identifisert og pekt på. Eller er det slik at du ikke separerer skeiv fra groomer? Vi er alle groomers i dine øyne? 

https://lgballiance.org.uk/

Vi vil ikke ha groomers her, eller er det for vanskelig for deg å forstå?

Sharia under innføring i USA. Konservative er en antivestlig gift.

https://www.theguardian.com/us-news/article/2024/jun/25/republicans-no-fault-divorce

  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Herlig å se at det finnes republikanere med integritet. Forsåvidt politikere generelt med integritet. Selv om jeg nok er mer enig med Demokratene enn Republikanerne politisk, ville jeg ha stemt på Adam Kinzinger over de fleste demokratiske representantene i huset.

Og jeg bemerker meg sitatet: "mitt optimistiske syn er at om 10 år så er det ingen som vil være stolt over at de noensinne har sagt at de har støttet Trump".

Endret av Lemongrass
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...