Ballalaika Skrevet lørdag kl 18:31 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 18:31 Man redder demokratiet ved å straffe de som stemmer feil https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/trump-elskende-menn-lyttet-ikke-na-skal-de-fa-sin-straff/o/5-95-2116671#am-comments 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 18:39 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 18:39 Ballalaika skrev (6 minutter siden): Man redder demokratiet ved å straffe de som stemmer feil https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/trump-elskende-menn-lyttet-ikke-na-skal-de-fa-sin-straff/o/5-95-2116671#am-comments Jeg skjønner ikke helt, hvem stemte feil? Hvem straffes? Er det feil å nekte noen noe når de er et a-hole? 🤷 2 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet lørdag kl 18:41 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 18:41 Duriello skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke helt, hvem stemte feil? Hvem straffes? Er det feil å nekte noen noe når de er et a-hole? 🤷 Tror det står ganske tydelig i artikkelen, om du ønsker å ta deg tid til å lese den . 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet lørdag kl 18:46 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 18:46 (endret) Ballalaika skrev (18 minutter siden): Man redder demokratiet ved å straffe de som stemmer feil https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/trump-elskende-menn-lyttet-ikke-na-skal-de-fa-sin-straff/o/5-95-2116671#am-comments Nå er det jo slik at man velger selv om man vil ha sex med noen, og hvis politisk overbevisning er nogo, så greit det Men den der "your body my choice" er bare idiotisk og teit. Jeg forstår at kvinner føler seg engstelige, jeg gjør det,, og man skal ikke mobbe folk som føler seg tråkket på. MEN det er ved et abortforbud ikke kjæresten som bestemmer heller, så idiotisk og teit, og kun for å såre Endret lørdag kl 18:50 av Tussi Skrivefeil 2 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 18:49 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 18:49 (endret) Ballalaika skrev (12 minutter siden): Tror det står ganske tydelig i artikkelen, om du ønsker å ta deg tid til å lese den . Jeg tok meg tid til å lese den, men jeg ser liksom ikke hvem som straffes.. Er det fyren med disse holdningene mener du? Isåfall er det innafor at det "straffes". Edt* Og om man aktivt følger "grabb em by the pussy" retorikken, så er det også innafor at damer ikke vil ha noe med dem å gjøre. Endret lørdag kl 18:54 av Duriello Leif 2 2 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet lørdag kl 18:53 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 18:53 Duriello skrev (3 minutter siden): Jeg tok meg tid til å lese den, men jeg ser liksom ikke hvem som straffes.. Er det fyren med disse holdningene mener du? Isåfall er det innafor at det straffes. Edt* Og om man aktivt følger "grabb em by the pussy" retorikken, så er det også innafor at damer ikke vil ha noe med dem å gjøre. For meg var artikkelen såpass klar at jeg blir usikker på hvordan jeg skal forklare det om den oppleves som uklar. 3 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 18:59 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 18:59 Ballalaika skrev (3 minutter siden): For meg var artikkelen såpass klar at jeg blir usikker på hvordan jeg skal forklare det om den oppleves som uklar. Du kan starte med å forklare hvorfor du delte denne artikkelen, hvem som gjør "feil", hvem som "straffes" og hvorfor det er et problem at folk "take a stand". 🙃 4 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet lørdag kl 19:00 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 19:00 (endret) 3 hours ago, Vokteren said: I ettertid er det lett å se at de fleste politisk overkorrekte har drevet med ønsketenkning de siste månedene. Dette har skjedd fordi Trump går mot globalistenes idealer som har blitt genierklært i altfor lang tid. Altfor få journalister og politikere i vest-europa har forsøkt å sette seg inn i hverdagslige problemer som den jevne amerikaner merker på kroppen hver eneste dag. Utfordringer som praktisk EUpolitikk stimulerer og applauderer. USA ligger som regel noen år foran oss i generell samfunnsutvikling. Hvis ikke Norge og Europa legger om kursen, vil det samme politiske jordskjelvet skje her. Trump er nok ikke bedre enn andre politikere i USA. De er alle opptatt av å gi best økonomi i de neste fire årene ved å ødelegge langsiktig økonomi som er best for landet. USA blir mer og mer forgjeldet og ingen president vil gjøre noe annet enn å låne enda mer slik at de kan blidgjøre sine velgere litt til. Jeg kaller dette pisse i bukse mentaliteten for å holde alle varme for en kort stund til, men det fører på lang sikt til at man blir kaldere og kaldere. Å gå bort fra denne mentaliteten vil bli politisk selvmord. Jeg er enig at land og borgere i vesten hadde det mye bedre før globaliseringen mens finansen har hatt utrolige tider. Det er ikke lett å gå tilbake som mange tror da det vil føre til en veldig høy prisstigning som vil føre til høy inflasjon som vil føre til mye høyere renter. Husk at alle har mye høyere lån i forhold til lønn nå enn før i tiden da bolig var billig. En annen grunn til alle problemene er at eiendoms og boligmarkedet ikke er med i utregning av inflasjon. De billige varene fra Kina har ført til lav inflasjon og lave renter og lav lønnsvekst og samtidig ført til eksplosive prisstigning på byggekostnader, eiendom og bolig. Dette er også en grunn til at stadig flere Amerikanere nå må bo i bilen sin og dette er også en utvikling som vi kan frykte her i fremtiden for bolig over tid stiger mer enn lønnsvekst. Det vil også bli slik at staten og kommuner vil slite mer og mer med kostnader på nye bygg eller oppusning da dette kommer til å bli stadig dyrere og dyrere i et stadig større tempo. Regjeringskvartalet var anslått å koste 16,9 milliarder kroner i 2014 nå har prisen steget til 53,6 milliarder kroner. Selv om det ble bevilget 1,9 milliarder kroner til å pusse opp Nationaltheateret i 2017 vil det nå koste 10 milliarder kroner å redde Nationaltheateret IOC silter med å finne søkere som ønsker å holde OL da det har blitt så dyrt Endret lørdag kl 19:27 av LuxFerre 1 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet lørdag kl 19:03 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 19:03 Duriello skrev (1 minutt siden): Du kan starte med å forklare hvorfor du delte denne artikkelen, hvem som gjør "feil", hvem som "straffes" og hvorfor det er et problem at folk "take a stand". 🙃 Hvem som straffes vil vel være individuelt: Trump-velgere, mannlige Trump-velgere, menn generelt, konservative ol osv 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet lørdag kl 19:07 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 19:07 Ballalaika skrev (3 minutter siden): Hvem som straffes vil vel være individuelt: Trump-velgere, mannlige Trump-velgere, menn generelt, konservative ol osv Jeg ser egentlig ikke problemet, nei er nei, helt uavhengig av hvilken grunn en kvinne (eller mann) har av å si nei. 2 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet lørdag kl 19:12 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 19:12 Tussi skrev (4 minutter siden): Jeg ser egentlig ikke problemet, nei er nei, helt uavhengig av hvilken grunn en kvinne (eller mann) har av å si nei. Åpenbart. 3 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 19:12 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 19:12 Ballalaika skrev (9 minutter siden): Hvem som straffes vil vel være individuelt: Trump-velgere, mannlige Trump-velgere, menn generelt, konservative ol osv Ja. Og hvem sin skyld er det? Kvinnene? Nei.. 4 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet lørdag kl 19:14 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 19:14 Duriello skrev (Akkurat nå): Ja. Og hvem sin skyld er det? Kvinnene? Nei.. Skyld for hva? 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 19:15 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 19:15 Ballalaika skrev (1 minutt siden): Skyld for hva? At noen "straffes". 5 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet lørdag kl 19:36 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 19:36 (endret) Duriello skrev (22 minutter siden): At noen "straffes". Må det utdeles skyld? De gjør nå hva de vil og så kan man lure på hvor hensiktsmessig det er og hva det egentlig er. For å si det litt flåsete: om man er så dårlig på å lese folk at man vet ikke hvem noen er og hvilke holdninger noen har uten å få opplyst om hvilken politiker man stemmer på så er det kanskje greit at man ikke får barn. Og hvor mye informasjon får man fra det? Har alle som stemmer Trump dårlige holdninger mot kvinner? Harvey Weinstein stemte ikke Trump for å si det sånn. Men så er det kanskje ikke for å beskytte seg mot menn mot dårlige holdninger, men å korrigere de som stemmer feil. Funker det? Tja, er vel nesten like mange kvinner som menn stemmer Trump. Og av kvinner som ikke stemmer er det en god andel, om ikke et flertall, som synes det er helt greit om en annen stemmer noe annet enn en selv. Så det er neppe så "vi kvinner" her som disse virker å tro. Så kan jo de som ikke hater Trump ha det gøy sammen mens resten sitter hjemme med kattene sine og surmuler. Og når alle som ikke hater Trump har det gøy sammen, og resten er potte sure så kan de bare stemme på JD Vance feks i neste runde. Virker mer gøy det enn å være sur i hvertfall. osv osv. Så kan man jo lure på hvem som straffes. Tipper disse Hands maid tale konservative ser det på mer som en gavepakke enn straff at de verste liberals avler seg ut av USA. Fremstår for meg som mest performativt og virtue signalling. Ser feks sånne videoer av hvite kvinner som diskuterer hvordan de kan vise at de stemte riktig og ikke på Trump. Feks med å bruke blåe armbånd. Kjære vene, er da ingen som har noe med hvordan man stemmer ved valg. Endret lørdag kl 19:39 av Ballalaika 3 1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet lørdag kl 19:44 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 19:44 Er menn så desperate at de er i samliv med kvinner med andre verdisyn i utgangspunktet? Jeg ser ikke helt problemet, men kanskje det finnes menn som lever som fanger i egen husholdning. På nåde fra herskerinnens vrede. 2 1 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet lørdag kl 20:19 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 20:19 Som sagt før, dette er en ond sirkel av en selvoppfyllende profeti. Menn har blitt matet redpill-propaganda om at kvinner ikke vil ha dem, osv. deretter blir de bitre og sverger til mer konservativ, og mer ytrehøyre holdninger, kvinner legger merke til dette, og blir mer skremt og frastøtet av mennene. Og deretter tar disse mennene det som en ytterligere bekreftelse på det de har lært av redpill-propagandaen. og sirkelen gjentar seg. For å si det først som sist. Det er redpill-propagandaen som burde pekes på som hovedårsak, ikke kvinner, ei heller menn. Men de douchebagsa som tjener penger på menns sinne og frustrasjon. Og de gir fullstendig faen i disse mennene. Det er så enkle løsninger for menn å bli mer anerkjent, akseptert og likt av kvinner. Her er en: IKKE VÆR EN JÆVLA TVANGSFØDSLER!!! Helt seriøst! Det er ikke så vanskelig. Vi menn har null å vinne på å bli tvangsfødslere. Vi er 100% kapable til å bli bedre akseptert og likt av kvinner uten det fjaset der. Vi trenger bare å spre informasjon om hvordan. Menn drømmer alltid å være den beskyttende macho-mannen. I disse tider har de faktisk en sjanse til å være den tøffe redningsmannen som redder kvinner fra den ildsprutende dragen. Alle disse kreftene rundt i verden som vil ta fra kvinner abortrettigheter, de er de ildsprutende dragene kvinner trenger beskyttelse fra. Ikke transkvinner, de er bare et lokke-hologram manet frem av den ildsprutende dragen. Menn i USA hadde en gylden sjanse til å være den helten som reddet kvinnene fra den grusomste ildsprutende dragen verden har sett på lenge. Men de missa sjansen. Og nå er den dragen enda vanskeligere å beseire. Men jeg håper virkelig at menn prøver. I form av solidaritet og organisering. Til slutt en passende låt. Blast denne på fest, eller gjennom en treningsøkt! 5 1 Lenke til kommentar
Musk Skrevet lørdag kl 20:23 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 20:23 Denne tråden er ganske hysterisk. Hvis man ikke vil ha sex fordi Trump vant så går jo ikke dette utover Trump-velgere, de hadde ikke sex med Trump-supportere uansett. 3 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet lørdag kl 20:27 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 20:27 AtterEnBruker skrev (7 minutter siden): enn i USA hadde en gylden sjanse til å være den helten som reddet kvinnene fra den grusomste ildsprutende dragen verden har sett på lenge. https://www.nrk.no/nyheter/konservative-partier-i-irak-vil-senke-samtykkealderen-til-ni-ar-1.17119479 Men who cares? Abortion uber alles Lenke til kommentar
Nordvarg Skrevet lørdag kl 20:27 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 20:27 Trump og Musk fusjonerer X og TS? Will Donald Trump's Truth Social Merge With Elon Musk's X? Rumors Swirl Sitat On Friday's episode of the podcast Pivot, which Scott Galloway, a New York University professor, co-hosts with Swisher, he said Swisher's speculation about the merger would offer a way "to funnel billions of dollars from Musk to Donald Trump, legally, as far as I can tell." Meanwhile, some social media users have echoed similar ideas, with screenwriter Adam Best posting on X on Thursday, "Who else thinks that Truth Social and Twitter are gonna merge and make this place even worse?" Daniel Mirkin, the CEO of Trade Ideas, also posted on X on Thursday, "@elonmusk will merge Truth Social and X and use the stock $DJT as the conduit FOR BOTH! @realDonaldTrump will make that deal happen it is a win win for everyone and Elon will be busy cleaning." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå