Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Markiii skrev (15 minutter siden):

Ja stakkars folk i Canada som nå kanskje vil motta en haug av høyt kvalifiserte arbeidere innenfor kunst, kultur og vitenskap. Husk at en av USAs styrker er kultureksport.

For ikke å snakke om boosten for forskning og utvikling Canada vil få.

Stakkars dem.

Tenke sier du? Kanskje prøve det en gang?

Tja.. er det folk som Elon Musk som drar til Canada, eller avdanka middelmådige skuespillere?

Vi får se

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ballalaika said:

Tja.. er det folk som Elon Musk som drar til Canada, eller avdanka middelmådige skuespillere?

Vi får se

I praksis er det vel 0 som drar. Disse "truslene" gikk det jo inflasjon i også i 2016 uten at det medførte noen synlig migrasjon.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
19 hours ago, Casey said:

Hva er det du selv kaller alle som ikke tilhører ytre høyre?

Jeg kaller dem stort sett vanlige folk. Er det noen som har helt spinnville meninger som er helt bakvendt fra virkeligheten så kan jeg kalle dem woke eller liberale skrullinger, men ellers så har jeg ikke så mye hat for folk som er uenige med meg.

Jeg har aldri forstått dette enorme hatet i politikken.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (8 minutter siden):

Vi får se

Hva i all verdensarv det med saken å gjøre? Er du så enkel at du ikke klarer å svare på et spørsmål  uten å dra inn noe helt annet?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (24 minutter siden):

Vi får se

Fascistiske oligarker drar naturligvis ikke, men det er mange andre som ikke ønsker fascisme.

Ballalaika skrev (9 timer siden):

Det er fra 2020.

Hvorfor har alle matchende skjerf?

Hva har 2020 med dette valget å gjøre? Demokratene vant jo valget i 2020, så WOKE fungerte tydeligvis veldig bra.

Men nå i 2024 så er det de høyreekstreme som har fokusert på kulturkrig. Harris har vel omtrent aldri tatt opp temaet rase eller hudfarge selv, mens repugnikanerne har spammet med skriking og roping om rase og kjønn og det er ikke måte på

• Liker 6
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (11 timer siden):

Nå blir det i det minste en stopper for post-birth aborter. Det er jo bra.

Hva er det du snakker om?

Bing123 skrev (3 timer siden):

Styringsrenta har eksplodert de siste 3 år. Antar det er Trump sin feil 😉

Vel ja, hvis noen har ansvaret for dette så er det Trump, siden grunnlaget for inflasjonsøkningen skjedde under hans presidenttid.

Husk at det var Trump som ba Saudi-Arabia og Russland om å kutte oljeproduksjonen, noe som etter hvert medførte nettopp oppgangen i global inflasjon.

Styringsrenta måtte opp for å stanse inflasjonen. Siden inflasjonen skyldes Trump, så er det altså Trump sin feil at renta måtte opp.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (27 minutter siden):

Ja stakkars folk i Canada som nå kanskje vil motta en haug av høyt kvalifiserte arbeidere innenfor søppelkunst, søppelkultur og pseduovitenskap.

Fikset det for deg. Nei, er ikke spesielt synd på Canada isåfall. De har jo nøret barnet som få andre. The Enemies of Liberty “Will Not Go Quietly into the Night" sier Peter Boghossian, men kanskje tar han feil da, og at verdens mest woke land får smake mer av sin egen medisin.

Sitat

Husk at en av USAs styrker er kultureksport.

Begynner å bli en stund siden USA hadde noe særlig å bidra med der. Dyktige artister finnes, men må gjøre det meste selv. Woke ødelegger alt det havner borti. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Markiii skrev (5 minutter siden):

Hva er det du snakker om?

Vel ja, hvis noen har ansvaret for dette så er det Trump, siden grunnlaget for inflasjonsøkningen skjedde under hans presidenttid.

Husk at det var Trump som ba Saudi-Arabia og Russland om å kutte oljeproduksjonen, noe som etter hvert medførte nettopp oppgangen i global inflasjon.

Styringsrenta måtte opp for å stanse inflasjonen. Siden inflasjonen skyldes Trump, så er det altså Trump sin feil at renta måtte opp.

Stemmer ikke i det hele tatt.

Den rekordhøye inflasjonen som USA har hatt de siste åra skyldes den såkalte redningsplanen til Biden under 2021-22.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (7 minutter siden):

Stemmer ikke i det hele tatt.

Den rekordhøye inflasjonen som USA har hatt de siste åra skyldes den såkalte redningsplanen til Biden under 2021-22.

Ingemar dere har rett. Trump kjørte en inflasjonsdrivende politikk som sannsynligvis hadde endt med katastrofe, men ble reddet av covid. Biden overtok et land i krise, og da må man bosted økonomien for å få den i gang igjen. Obam gjorde det samme etter republikanernes børskrakk i 2007, og det funket d, og det funket nå. Siste året har lønnsveksten i USA vært nesten dobbelt så høy som inflasjonen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (1 minutt siden):

Woke hadde et visst gjennomslag en stund, det nådde et slags crescendo i 2020, og så har folk blitt mer og mer lei og utviklet antipati ifht det.

DEI "Diversity, equity, and inclusion" er på full fart ut av amerikanske bedrifter, colacola, boeing, etc. har flyttet/sparket personene som hadde ansvaret for inkludering i alle bedriftavdelingene.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (48 minutter siden):

Jeg kaller dem stort sett vanlige folk. Er det noen som har helt spinnville meninger som er helt bakvendt fra virkeligheten så kan jeg kalle dem woke eller liberale skrullinger, men ellers så har jeg ikke så mye hat for folk som er uenige med meg.

Jeg har aldri forstått dette enorme hatet i politikken.

Så vanlige folk er på linje med islamister? Det er det du sier....

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...