Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (16 minutter siden):

Korrekt, flertallet av de som stemte på person de ønsket, stemte trump. Flertallet av de som stemte MOT person, stemte Harris. Når din største fordel er at du ikke er "annen perosn", da har du tapt

Trump er den første kandidaten som mange stemmere frykter skal ødelegge demokratiet mens motstand til Harris hadde mer å gjøre med kompetanse og poltikk.

Valget mellom existential threat vs bad politics er noe helt annet enn flawed politics/person vs flawed politics/ person 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Trump er den første kandidaten som mange stemmere frykter skal ødelegge demokratiet mens motstand til Harris hadde mer å gjøre med kompetanse og poltikk.

Valget mellom existential threat vs bad politics er noe helt annet enn flawed politics/person vs flawed politics/ person 

Dette stemmer vel ikke, det har vært mye frykt for at demokratene skulle såkalt stack the courts, som ville vært fullstendig udemokratisk...

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (32 minutter siden):

Demokratene vil ha prevensjonsmidler i kvinnefengsel (hvorfor skulle det være nødvendig, spørs mange seg, det er vinklet itl å handle om uopererte transpersoner uten å tenke på om kvinnene er gift eller har partner)

Det er vel åpenbart at de fleste graviditetene som starter i fengsel ikke kommer fra transer, eller? Du forstår at de møter andre folk enn innsatte?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (3 minutter siden):

Det er vel åpenbart at de fleste graviditetene som starter i fengsel ikke kommer fra transer, eller? Du forstår at de møter andre folk enn innsatte?

Som jeg skrev, mange av disse kvinnene er gift eller har kjæreste, jeg sa ikke at jeg så det sånn, jeg sa mange tror det er sånn, inkludert kvinneaktivister som man vil kalle terfs https://nypost.com/2024/03/16/opinion/why-are-womens-prisons-passing-out-condoms/

Jeg formidler mange ganger hva andre mener, ikke alt jeg henviser til er mitt eget syn

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 minutt siden):

Hva er da problemet med at demokratene tilbyr dem prevansjon i fengsel? Kan de ikke bruke det når de får besøk?

Som jeg oppdaterte, jeg henviser mange ganger til hva andre sier, ikke alt jeg henviser til er mitt eget syn. Men det er klart, når folk tror at demokratene er mer opptatt av prevensjon i kvinnefengsler fordi det er uopererte transkvinner der, så tenker de at dette woke greiene er way to far, og stemmer trump.

Kvinner blir forøvrig voldtatt av ansatte i fengslene også

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Tussi said:

Som jeg oppdaterte, jeg henviser mange ganger til hva andre sier, ikke alt jeg henviser til er mitt eget syn. Men det er klart, når folk tror at demokratene er mer opptatt av prevensjon i kvinnefengsler fordi det er uopererte transkvinner der, så tenker de at dette woke greiene er way to far, og stemmer trump.

Kvinner blir forøvrig voldtatt av ansatte i fengslene også

Så du argumenterer altså nå for at de som stemte på Trump er dumme?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (Akkurat nå):

Så du argumenterer altså nå for at de som stemte på Trump er dumme?

Jeg mener at demokratene har fokusert for mye på woke ting, som har provosert mennesker som kanskje ikke setter seg 100% inn i alt, men har legitime grunner til å være bekymret, og det har de tapt på. Ytre venstre har faktisk klart, via sitt fokus på ekstremt woke politikk klart å danne en opposisjonsallianse av kristne, muslimer og en større gruppe feminister. 

Jeg mener flere som er imot f eks uopererte transkvinner i kvinnefengsler har et legitimt synspunkt, jeg mener enkeltepisoder støtter opp om dette, men jeg mener problemet i stor grad er mye mindre enn det fremstilles som.

Problemet i politikken er at man har to grupper med diametralt ulikt syn, og ingen er villig til å møtes et sted på midten

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Til mye mindre grad.  Det finnes ikke noe som ligner Jan 6 for demokratene.

Enig, jan 6 var et kuppforsøk, men jeg tror ikke noe lignende vil skje igjen, fordi for Trump handlet det om ham som person, HAN "Vant valget", Trump kan ikke stille igjen, og de fleste republikanere er mer fornuftige enn Trump, eksklusiv f eks MGT, som er batshitcrazy

Lenke til kommentar
Tussi skrev (12 minutter siden):

Enig, jan 6 var et kuppforsøk, men jeg tror ikke noe lignende vil skje igjen, fordi for Trump handlet det om ham som person, HAN "Vant valget", Trump kan ikke stille igjen, og de fleste republikanere er mer fornuftige enn Trump, eksklusiv f eks MGT, som er batshitcrazy

Du antar at Trump blir lovlydig, noe som han ikke bryr seg om.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (18 minutter siden):

...excuse me -- du vet at han havner i fengsel om han ikke sørger for at rettsvesenet ikke kan straffeforfølge ham etter perioden?

Det er allerede sykt at han får lov til å stille når han regelrett burde vært i fengsel allerede for kuppforsøket sitt -- som også er et tegn på at USA virkelig er næt å være fortapt som demokrati.
https://www.pbs.org/wnet/amanpour-and-company/video/jason-stanley-america-is-now-in-fascisms-legal-phase/

Ergo så må han gjøre noe drastisk.
Og dette er en mann som allerede har vist seg villig til å begå kupp og sette ekstremister opp til å gjøre skittent arbeid for seg, og som har ønsket å bruke militæret og at de skal skyte skarpt mot demonstranter.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...excuse me -- du vet at han havner i fengsel om han ikke sørger for at rettsvesenet ikke kan straffeforfølge ham etter perioden?

Ergo så må han gjøre noe drastisk.
Og dette er en mann som allerede har vist seg villig til å begå kupp og sette ekstremister opp til å gjøre skittent arbeid for seg, og som har ønsket å bruke skarpt mot demonstranter.

Det er ikke noe jeg vet, nå har jeg ikke satt meg inn i alt, men USSC hadde an avgjørelse (som jeg er uenig i) som vil gi omfattende immunitet i ettertid

Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 timer siden):

Trump er jo i følge seg selv en taper siden han tapte i 2020.

Og forresten, folket talte også i Tyskland da Hitler ble stemt til makten av dem.

Da det første valget fant sted i juli 1932, fordoblet nazistpartiet seg fra 18 % til 37, 3 % og bli dermed landets største parti, som skulle dermed innta en dominerende rolle i høyreblokken i den todelte riksdagen. Men frontene var så steilt, at Hitler ikke kom til makten gjennom valg, men gjennom regjeringssamtaler om hvordan å danne koalisjonsregjering - og flere som valgt å slippe ham inn, gjort det samme som disse som støtter Trump, de anså ham som noe de kunne kontrollere for egne vinning i alt-eller-ingenting mot venstresiden, som var endog dypt forhatt i den borgerlige delen av folket. Da det siste frie valget fant sted i mars 1933, hadde Hitler for lengst kommet til makten allerede i januar. Da gav 43,9 % disses stemmer til nazistpartiet til tross for skrekkelig voldsbruk av nazistmilitser som "brunskjortene". Det tyske folket var ikke ansvarlig for Hitlers maktovertagelse - men de var ansvarlig ved å gi ham "godkjennelse"-stemplet i senere tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter og skriver oppgave, og har YT i bakgrunnen, ser på en del videoer med folks reaksjoner etter valget. Hva er dette med at folk setter på kamera, filmer seg selv skrike, og synes dette er fint å legge ut på tiktok og insta? Tenker ikke folk på hvordan de fremstår, eller hva en nåværende eller fremtidig arbeidsgiver kan se?

Er dette vanlig på høyresiden også når noe går imot, eller bare på venstresiden?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (3 minutter siden):

Jeg sitter og skriver oppgave, og har YT i bakgrunnen, ser på en del videoer med folks reaksjoner etter valget. Hva er dette med at folk setter på kamera, filmer seg selv skrike, og synes dette er fint å legge ut på tiktok og insta? Tenker ikke folk på hvordan de fremstår, eller hva en nåværende eller fremtidig arbeidsgiver kan se?

Er dette vanlig på høyresiden også når noe går imot, eller bare på venstresiden?

Nei det tenker de ikke på ☹️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...