Aquatic Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Et lite bilde for anledningen Endret 2 timer siden av Aquatic 2 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 24 minutes ago, Van Der Linde said: Utfallet av dette valget hadde ingenting med rasisme eller misogyni å gjøre. Harris tapte fordi hun var en svak kandidat. Det er litt sånne tanker jeg også også sitter igjen med. Det er så lett å dra inn både kjønn og rase og bruke det som unnskyldning. Ikke at jeg mener Trump burde vært president heller, men denne gangen framsto han som en mye sterkere kandidat enn Harris overfor det amerikanske folk. Man kan jo muligens spekulere i om saken hadde blitt annerledes dersom Harris hadde fått mer tid til kampanjen sin, som f.eks ved at Biden ikke stilte til gjenvalg fra starten av, men ho har jo også 4 år som VP bak seg - uten at det hjalp henne nevneverdig så historikk spiller nok også en rolle her. Så jeg tror det har mye mer med mistillit til politikken hennes, enn at ho er latina og kvinne. 2 Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Duriello skrev (36 minutter siden): Blir spennende å se om renta her hjemme flyr i taket grunnet dollaren nå da... 🙄 Renta ER i taket. Det er ingen såvidt meg bekjent som har spådd noe videre rentoppgang. Endret 2 timer siden av Aquatic 2 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden For å trekke frem et udelt positivt og et rimelig sikkert resultat av Trump tilbake i førersetet, er det at enhver subsidiering av katastrofale vindmølle prosjekter (i statene) definitivt er over. Med fokus tilbake på olje og med litt flaks, kjernekraft, vil dette legge et press på våre lokale myndigheter/rotehoder å skrote de horrible havvind-prosjektene som er beregnet å koste hver nordmann tusenvis av kroner i skatt / avgifter i tillegg til forsøplingen av vår natur. 3 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Jeg er målløs over at det i løpet av valgkampen tydeligvis har blitt akseptert blant en god del folk å omtale andre som søppel. Måtte det aldri komme til Norge. Hvis noen prøver seg på den typen retorikk i valgkampen her hjemme neste år, så håper jeg vi sier tydelig ifra at det overhodet ikke er greit. Heldigvis klarer jeg ikke i min villeste fantasi å se for meg Støre, Solberg, Listhaug eller noen av de andre opptre så respektløst. 4 Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden jjkoggan skrev (51 minutter siden): Den gjennomsnittlige Trump støtteren i 2016 og 2020 har en inntekt høyere enn medianen. Offerskap er det som binder mange supportere til Trump. Trump er en av dem, under konstant angrep av eliten. Det gjorde det slik at angrepene på Trump, saklig eller ikke bare motiverte en god del Trump støttere enda mer til Trump. Det er en god strategi når saklige angrep på kandidaten bare øker sjansen at folk skal velge kandidaten. Beklager, denne så jeg ved en tilfeldighet nå nettopp.. Helt enig, om man klarer å stille til valg og fremstilles på samme måte som velgerbasen din føler at de selv blir behandlet... Ja, da har du jo et veldig godt utgangspunkt. Og her er greia. Middelklassen i USA blir bare mindre og mindre. Folk merker nesten fra lønning til lønning at de får dårligere råd (Litt dramatisert, men mange føler det nok slik) Når det da kommer en person som sier han skal fikse alt dette, han skal kvitte seg med eliten for landets beste og han skal gjøre landet ditt storartet igjen. Ja, da er det lettere å stemme på denne personen enn det er å stemme på de som har kalt både deg og denne personen priviligert, rasistisk, harry og dum. Man må jo gjerne kalle det "følelsesbasert", men samtidig er det jo det eneste logiske å gjøre. i mitt hode er det ulogisk å stemme på et parti hvor presidenten kaller meg for "deplorable", "garbage" osvosv. Det er jo ikke en person som ønsker meg det beste akkurat.. 3 Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden :utakt skrev (2 minutter siden): Jeg er målløs over at det i løpet av valgkampen tydeligvis har blitt akseptert blant en god del folk å omtale andre som søppel. Måtte det aldri komme til Norge. Hvis noen prøver seg på den typen retorikk i valgkampen her hjemme neste år, så håper jeg vi sier tydelig ifra at det overhodet ikke er greit. Heldigvis klarer jeg ikke i min villeste fantasi å se for meg Støre, Solberg, Listhaug eller noen av de andre opptre så respektløst. Akseptert til og med av en sittende President 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Aquatic skrev (7 minutter siden): Et lite bilde for anledningen Her er ett til. 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Live nå: Harris holder tale etter valgtapet. Her skal hun allerede ha snakket med Trump på telefon i forkant. Direktesendt i nyhetskanaler og på nett: Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Aquatic skrev (Akkurat nå): Akseptert til og med av en sittende President Ja, jeg har ikke sagt at den ene siden er noe bedre enn den andre. Biden hadde den der, stand up komikeren på rallyet til Trump hadde den om Puerto Rico, og Vance hadde nylig en tirade der han sa at de skulle "take out the trash and the trash's name is Harris". Og du sprer "morsomme" bilder i samme stil i tråden her. Vi som ikke engang er en del av det sirkuset der borte kan holde oss for gode til sånt, eller? 5 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 23 minutes ago, Cyrio said: Ja akkurat ja. Kan du ikke opplyse meg? Er veldig interessert i å høre nøyaktig hvor mange problemer flere problemer Biden & Co har løst i forhold til andre presidenter. Og ikke minst hvordan han har valgt å løse de.. Mannen klarte jo så vidt å finne frem til scenen når det var pressekonferanse. Husker sist jeg så han, det var i forbindelse med en skoleskyting.. Da brukte han nærmere 5 minutter på å vitse om at han var sent ute fordi han hadde spist iskrem, og at han hadde masse iskrem i fryseren sin... Etter det mistet jeg litt troen gitt. I tillegg til at veldig mange følgere der er absolutt alt de beskylder "motstanderlaget" for å være selvsagt. Er slitsomt å forholde seg til. Hvor mange kilder trenger du? Quote Access to affordable health care is Biden’s crowning achievement. The number of uninsured Americans hit an all-time low of 7.2% in the second quarter of 2023, while the number of people who signed up for an Obamacare plan for 2024 surged to 21.3 million. Quote Biden may have finally found the labor market’s sweet spot. The economy added 14.8 million jobs over the first three years of his term, more than any president in US history over the same period. What’s more, unemployment has held below 4% for the longest stretch since the 1960s. Yet many workers have been dissatisfied as soaring inflation wiped out wage gains and then some in 2022. Last year, though, income increases began to outpace price increases. Quote Despite holding the narrowest of partisan margins in Congress, he secured major pieces of legislation—the pandemic relief bill, Infrastructure Investment and Jobs Act, CHIPS and Science Act, and Inflation Reduction Act—that advanced a number of critical, overlapping goals. They helped revive the economy and spur job growth. Quote The bottom line: Biden will be remembered as the first incumbent to suspend his campaign since Lyndon B. Johnson — and for a single term he's argued was the most productive since Johnson was in office. 5 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Quote “The only garbage I see floating out there is his supporters,” Biden said, pausing for a moment before continuing. “His, his demonization of Latinos is unconscionable and it’s un-American.” Litt av en assist til Trump fra sitting president. Lenke til kommentar
rabler Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 11 minutes ago, Aquatic said: Renta ER i taket. Det er ingen såvidt meg bekjent som har spådd noe videre rentoppgang. Spådd er nøkkelordet her. Samfunnsøkonomer er like treffskikre som shamaner… De kunne like godt sittet der med ouijaboard og tarotkort. 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, kremt said: Litt av en assist til Trump fra sitting president. Bobbeltmoral er dobbelt så bra om ingen moral? Folk som reagerer på en slik uttalelse, men ikke leer et øyebryn på Trumps mange tirader kan du få billig. 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Èn uke før valget ble dette uttalt, ekstremt dårlig timing. Nesten det samme som å innrømme nederlag på forskudd dette. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden kremt skrev (1 minutt siden): Èn uke før valget ble dette uttalt, ekstremt dårlig timing. Nesten det samme som å innrømme nederlag på forskudd dette. Jepp. Den ene siden kan voldta, rane, svindle, og si hva de vil om hvem de vil, men den andre siden ikke kan det. 2 1 2 Lenke til kommentar
paatur Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 44 minutes ago, Van Der Linde said: Utfallet av dette valget hadde ingenting med rasisme eller misogyni å gjøre. Harris tapte fordi hun var en svak kandidat. Er nettopp det flere inkludert meg selv har nevnt tidligere. At Harris var en ekstremt dårlig kandidat, men da fikk vi fint forklart hvor utrolig bra hun var og hvor rasistisk alle som mente det motsatte var Når historien skrives, så kommer Harris og hennes kampanje til og være et skrekkeksempel 3 Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden rabler skrev (11 minutter siden): Hvor mange kilder trenger du? Den fra Politico var jo litt generisk. Her er samme artikkel med samme overskrift, bare med 30 ting Trump har gjort. 🙂 https://www.politico.com/news/magazine/2021/01/18/trump-presidency-administration-biggest-impact-policy-analysis-451479 Vil gjerne høre hva du selv mener, ikke hva de øverste 5 google-resultatene sier. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Aquatic skrev (28 minutter siden): Renta ER i taket. Det er ingen såvidt meg bekjent som har spådd noe videre rentoppgang. No shit, Sherlock. Skal man være nøye på det, " renta flyr over taket!". Ble nevnt tidligere på nyhetene på nrk at "ekspert" spådde dette. Med tanke på situasjonen vi er i, så skal det lite til at det går opp mer. Når dollaren økte som den gjorde, så sørger vel svak krone til at det skjer. Dog, tar "ekspertenes" vurdering med en stor klype salt. Endret 2 timer siden av Duriello Leif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå