torbjornen Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Ballalaika skrev (3 timer siden): ? Eg tenkte det måtte vere lov å tulle litt. Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden (endret) Tåkefyrste skrev (50 minutter siden): Kanskje disse folka burde gå litt i seg selv og se at når en "convicted felon" , "nazi" og et uendelig antall andre usaklige skjellsord, får flere stemmer enn deres kandidat så er det ikke nødvendigvis folket det er noe galt med. Kanskje de heller burde fikse partiet sitt og ordne en kandidat og en politikk som folk ønsker å stemme på. Men neida, disse folka er så moralsk høy på seg selv at det er 60+ millioner amerikanere det er noe galt med. Blir som radikal venstre folka her inne da, med 20.000+ innlegg bestående av tullegrafer, kverrulering og generelt søppel. Men, gratulerer til Trump! FrP er i vinden også som det største partiet for tredje måneden på rad https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-leder-sylvi-listhaug-leder-na-landets-klart-storste-parti/s/5-95-2109902 🫠 Endret 1 time siden av Aquatic 3 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Tussi skrev (3 timer siden): Hm, får meg til å tenke nøye over hvem jeg stemmer på neste år..... Jeg stemmer ikke på kjønn, noe han langt på vei antyder kvinner burde gjort, jeg stemmer på politikk Poenget er vel også at sjølve politikken til Trump er kvinnefiendtleg? Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Hvordan kan meningsmålingene bomme så grassat? I skrivende stund har Trump 277 valgmenn og Harris har bare 224. Rett før valget kunne man lese om at det var "mikroskopisk" forskjell og at det var "jevnere enn et myntkast". Cluet er at meningsmålingene har altfor få respondenter, og ergo altfor lavt konfidensintervall. Hvorfor stoler avisene så blindt på meningsløse meningsmålinger? 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden (endret) torbjornen skrev (4 minutter siden): Poenget er vel også at sjølve politikken til Trump er kvinnefiendtleg? Nei, det er jeg, og nesten halvparten av amerikanske kvinner åpenbart, uenig i. Og Hvis KrF mener det samme (abort) så får de ikke min stemme mer, for det er simpelthen eneste grunn til å stemme krf, så den der bør Krf avklare, snarest Endret 1 time siden av Tussi 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Ved neste pandemi så vil man få et virus som bare virker på dumme mennesker. 3 2 Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Well then. 4 nye år med the God Emperor. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Tussi skrev (4 timer siden): Ja, det er trist når barn av rike har mindre sjans for å overleve enn barn av fattige..... Det er vel heller motsatt. Det er barn av fattige som har mindre sjanse for å overleve enn barn av rike. Iallefall så lever de kortere (og ofte dårligere liv). https://www.fhi.no/nyheter/2019/rike-lever-mykje-lenger-enn-fattige/ https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/rapport-er-du-fattig-er-det-fem-ganger-sa-stor-risiko-for-a-do-ung/16671276/ For vi snakker om barn her, ikke en graviditet med en bitteliten celleklump som man blir tvunget til å gjennomføre bare fordi man bor i feil stat. Det er ikke særlig bærekraftig for samfunnet heller at barn vokser opp i fattige familier. Man ønsker jo å gjøre det man kan som samfunn at barn skal slippe det. Så det er ikke så gjennomtenkt syns jeg (evt er det rein ondskap) av de religiøst konservative i USA som tenker at de skal ha kontroll på kvinners reproduktive helse., i stedet for at hun selv får ha den kontrollen. 4 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden leticia skrev (Akkurat nå): Det er vel heller motsatt. Det er barn av fattige som har mindre sjanse for å overleve enn barn av rike. Iallefall så lever de kortere (og ofte dårligere liv). https://www.fhi.no/nyheter/2019/rike-lever-mykje-lenger-enn-fattige/ https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/rapport-er-du-fattig-er-det-fem-ganger-sa-stor-risiko-for-a-do-ung/16671276/ For vi snakker om barn her, ikke en graviditet med en bitteliten celleklump som man blir tvunget til å gjennomføre bare fordi man bor i feil stat. Det er ikke særlig bærekraftig for samfunnet heller at barn vokser opp i fattige familier. Man ønsker jo å gjøre det man kan som samfunn at barn skal slippe det. Så det er ikke så gjennomtenkt syns jeg (evt er det rein ondskap) av de religiøst konservative i USA som tenker at de skal ha kontroll på kvinners reproduktive helse., i stedet for at hun selv får ha den kontrollen. Du misforstår intensjonen her, ingen har en intensjon om å kontrollere kvinner, men man har en intensjon om å beskytte nystartede menneskeliv. Nytter ikke å tillegge motstandere intensjon utfra egne syn. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden torbjornen skrev (9 minutter siden): Poenget er vel også at sjølve politikken til Trump er kvinnefiendtleg? Ja, og det er et godt poeng til hvorfor man ikke bør stemme på en som han. 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Tussi skrev (Akkurat nå): Du misforstår intensjonen her, ingen har en intensjon om å kontrollere kvinner, men man har en intensjon om å beskytte nystartede menneskeliv. Nytter ikke å tillegge motstandere intensjon utfra egne syn. Du har kanskje den intensjonen, men det finnes nok av mørkemenn som nettopp har den intensjonen. Hadde det vært viktig at barn skulle leve opp så hadde de som er prolife gjort mer for barna når de først har kommet til verden. 4 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden (endret) leticia skrev (3 minutter siden): Ja, og det er et godt poeng til hvorfor man ikke bør stemme på en som han. 47% av kvinner og 49% av mødre er uenig, kjønnsgapet mellom kjønnene er ikke nærheten av hva man trodde det skulle bli... av mødre stemte faktisk flere på trump enn på harris, utfra statistikk online på Sky News Endret 1 time siden av Tussi 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden leticia skrev (Akkurat nå): Du har kanskje den intensjonen, men det finnes nok av mørkemenn som nettopp har den intensjonen. Hadde det vært viktig at barn skulle leve opp så hadde de som er prolife gjort mer for barna når de først har kommet til verden. Ja, jeg skal selvsagt ikke si at alle har samme intensjon som meg Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Det er utrolig hvor mye Harris har underprestert i forhold til Biden. Eksempel, foreløpige tall: 2020 New York: +23.4% 2024 New York: +11.6% (-11.8%) 2020 New Jersey: +15.8% 2024 New Jersey: +4.9% (-10.9%) 2020 Maryland: +33.2% 2024 Maryland: +22.8% (-10.4%) New York er jevnere enn Texas.. Fortsatt en del millioner stemmer som skal telles i California, men får se om hun kommer seg over 60% av votesharen her.. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden 13 minutes ago, LuxFerre said: Mitt problem med Trump er at han viser sterke trekk for å være Fascist, Narcissist og Sosiopat. Slike personer er potensielt veldig farlige å ha som ledere spesielt for et mektig land som USA. Det får så være. Men hans politikk og teamet hittil, tilsier det motsatte. Så, vi får bare se hva det ender opp med. Og om tidligere erfaring har noe å si (ref. 2017 - 2020), så har det gått veldig greit. Quote Ny «diktator-uttalelse»: - Skremmende Trump etterforskes for drapstrusler Jeg håper du har sett de originale talene? Det er ganske vesentlig forskjell på inntrykkene der kontra norsk media sin vinkling. Største problemet her er jo at NRK har tatt tilfeldige uttalelser, overanalysert dem til de grader og trekker en konklusjon som passer overens med "journalistens" agenda. Det provoserer meg at de ikke linker til eller viser faktisk videoklipp av uttalelsen. Dette blir da en form for fake news. 1 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Gargantua skrev (11 minutter siden): Hvordan kan meningsmålingene bomme så grassat? Det er ikke så stor forskjell i vippestatene, kanskje under 2%. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden (endret) Svein M skrev (3 minutter siden): Det er ikke så stor forskjell i vippestatene, kanskje under 2%. Jo, men jeg var sikker på at Harris skulle vinne, hadde aldri trodd Trump vant, og nå vinner han faktisk ALLE vippestatene.... (slik det ser ut) .Jeg trodde den kampanjen de hadde til republikanske kvinner skulle flippe flere demokratisk uten at noen visste det, jeg var ganske sikker på det, men det gjorde ikke det Endret 1 time siden av Tussi Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden (endret) Tussi skrev (10 minutter siden): 47% av kvinner og 49% av mødre er uenig... Tja, er de det eller har andre saker i valget vært viktigere for dem? Som økonomi? Og så er det også forskjellig intelligens og kunnskapsnivå blant velgerne. Det er ikke så enkelt å bare si "så mange kvinner har stemt på trump, da kan ikke de mene han er kvinnefiendtlig." Hvis man ikke anser Trump som kvinnefiendtlig så har man sovet i timen syns jeg. (jeg legger ved denne artikkelen relatert til religion og intelligens på grunnlag av at det er mye religiøse velgere i USA). https://videnskab.dk/kultur-samfund/studie-derfor-er-ateister-mere-intelligente-end-religioese/ Endret 1 time siden av leticia skrivefeil og lagt til ny tekst / link 1 1 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden 13 minutes ago, Gargantua said: Hvordan kan meningsmålingene bomme så grassat? Merk at meningsmålinger i seg selv kan utgjøre sterke utfall. Da dette tross alt spiller sterkt inn i menneskelig psykologi. Så en "fake" meningsmåling (med intensjon eller ikke), kan snu et valg. 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Tussi skrev (7 minutter siden): 47% av kvinner og 49% av mødre er uenig, kjønnsgapet mellom kjønnene er ikke nærheten av hva man trodde det skulle bli... av mødre stemte faktisk flere på trump enn på harris, utfra statistikk online på Sky News Det er vel så enkelt at økonomien deira var betre under Trump. Abortspørsmålet er viktig, men ikkje så viktig som at ein har råd til mat til seg sjølv og borna sine. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå