DDDD Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, Lemongrass said: Flere enn meg som synes det er veldig demotiverende å gå på jobb i dag og gjøre en innsats for et bedre samfunn, når man føler at verden rundt så til de grader går i feil retning? Det jeg jobber med til daglig er noe Trump og hans støttespillere aktivt og eksplisitt har gått inn for å motarbeide. Hva jobber du med hvis jeg kan spørre? I mitt tilfelle, er det helt motsatt; en gledelig dag (grunnet valgseieren) på jobb for min del (riktig nok hjemmekontor). 4 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Lemongrass skrev (8 minutter siden): Flere enn meg som synes det er veldig demotiverende å gå på jobb i dag og gjøre en innsats for et bedre samfunn, når man føler at verden rundt så til de grader går i feil retning? Det jeg jobber med til daglig er noe Trump og hans støttespillere aktivt og eksplisitt har gått inn for å motarbeide. Hva da, om jeg tør spørre? 1 Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden DDDD skrev (4 minutter siden): Hva jobber du med hvis jeg kan spørre? I mitt tilfelle, er det helt motsatt; en gledelig dag (grunnet valgseieren) på jobb for min del (riktig nok hjemmekontor). Folkehelse, mangfold og inkludering 5 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Lemongrass said: Flere enn meg som synes det er veldig demotiverende å gå på jobb i dag og gjøre en innsats for et bedre samfunn, når man føler at verden rundt så til de grader går i feil retning? Det jeg jobber med til daglig er noe Trump og hans støttespillere aktivt og eksplisitt har gått inn for å motarbeide. Det eneste som betyr noe er hva du gjør. Den som venter på perfekt solskinn (omstendigheter) for å gå på fjellet, får ikke mange turer. Samfunnet er summen av alt. Siden "halvparten" ønsker noe annet enn deg, er du temmelig langt unna å oppnå et bedre samfunn. Vinnere tilpasser seg de omstendigheter som er. Trump vinner blant annet fordi han bruker skittkastingen og motstanden til egen fordel. Folk er så opptatt av å ta Trump at de glemmer det de selv skal gjøre. I stor grad får folk som fortjent. Den som bryr seg om hva andre gjør, kommer til kort selv. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 2 timer siden Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Lo godt av denne. Ganske så treffende. 8 2 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Ja de burde lære av Trump, som aldri snakker stygt om noen. Han ønsker bare alle vel. Endret 2 timer siden av sedsberg Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Lemongrass skrev (19 minutter siden): Flere enn meg som synes det er veldig demotiverende å gå på jobb i dag og gjøre en innsats for et bedre samfunn, når man føler at verden rundt så til de grader går i feil retning? Det jeg jobber med til daglig er noe Trump og hans støttespillere aktivt og eksplisitt har gått inn for å motarbeide. Kjenner ikke på det selv, men så skal det sies at jeg aldri har møtt noen som faktisk støtter Trump i virkeligheten. Sikker på at de er der et sted, men ikke møtt noen som er positiv til han engang. De jeg jobber med ser han for hva han er. Og samtidig så påvirker det ikke oss her foruten om utenrikspolitikken til Trump, og den får man jo se hva som skjer med. Og de som er i mot han bryr seg heller ikke så mye. Vi rister på hodet av alt den tullingen gjør og så fortsetter som normalt. I min opplevde verden er Trump-supportere noe som kun eksisterer online, og det fungerer helt fint. Livet mitt går videre som før. Får en ny playstation i morgen, det påvirker meg mer enn valget i USA 🤷♂️ Endret 2 timer siden av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Comma Chameleon said: skal det sies at jeg aldri har møtt noen som faktisk støtter Trump i virkeligheten. Sikker på at de er der et sted, men ikke møtt noen som er positiv til han engang Kanskje fordi folk er så råtne, ufyselige og generelt usaklige mot folk som skulle våge å støtte Trump at de velger å ikke gidde å ta seg bryet med å fortelle deg. Bare for å slippe styret liksom. 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Ser på yt, ikke ett eneste county har Harris gjort det bedre enn Biben, ihvertfall på det tidspunktet. Ikke et eneste county. Jeg er helt sikker på at andre kvinner, andre fargede kunne gjort det bedre enn Harris, jeg er sikker på at homofile Buttigieg ville gjort det bedre enn Harris. Men jeg skulle virkelig ønsket en annen Rep enn Trump! Endret 2 timer siden av Tussi 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden sedsberg skrev (6 minutter siden): Ja de burde lære av Trump, som aldri snakker stygt om noen. Han ønsker bare alle vel. Trump har jo snakket stygt om ganske mange. Om Pelosi for å nevne noen. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Tåkefyrste skrev (1 minutt siden): Kanskje fordi folk er så råtne, ufyselige og generelt usaklige mot folk som skulle våge å støtte Trump at de velger å ikke gidde å ta seg bryet med å fortelle deg. Bare for å slippe styret liksom. Det stemmer nok mange steder, men der jeg jobber er vi generelt åpne og tolerante. Hvis noen hadde støttet han så hadde man fint kunne diskutert det på en ordentlig måte. Folk som stemmer alt fra Rødt til FRP hos oss og det har fungert fint å prate om det. Trump er nok litt mer kontroversiell ja, men ikke off limits. 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) 4 minutes ago, Tussi said: Ser på yt, ikke ett eneste county har Harris gjort det bedre enn Biben, ihvertfall på det tidspunktet. Ikke et eneste county. Jeg er helt sikker på at andre kvinner, andre fargede kunne gjort det bedre enn Harris, jeg er sikker på at homofile Buttigieg ville gjort det bedre enn Harris. De fleste hadde gjort det bedre enn Harris. Og det har ingenting med at hun er kvinne eller brun i huden å gjøre, men heller at hun mangler karisma, mangler overbevisende politikk etter å ha vært VP i 4 år, og generelt er en veldig lite interessant kandidat. Husk at ingen ville ha henne som kandidat ved nominasjonsvalget når Biden ble valgt. Endret 2 timer siden av Tåkefyrste 3 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Tussi skrev (1 minutt siden): Ser på yt, ikke ett eneste county har Harris gjort det bedre enn Biben, ihvertfall på det tidspunktet. Ikke et eneste county. Jeg er helt sikker på at andre kvinner, andre fargede kunne gjort det bedre enn Harris, jeg er sikker på at homofile Buttigieg ville gjort det bedre enn Harris. Kamala er den dårligste presidentkandidaten i manns minne. Andre svake kandidater som f.eks Mondale, Dukakis, Dole, McCain og H. Clinton var alle i sin tid sterkere kandidater enn Kamala. 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden DJViking skrev (3 minutter siden): Trump har jo snakket stygt om ganske mange. Om Pelosi for å nevne noen. Men det Trump har gjort, i tillegg til å slenge med kjeften, er å snakke om politikk, noe demokratene i stor grad ikke har gjort. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Comma Chameleon said: Folk som stemmer alt fra Rødt til FRP hos oss Samme hos oss. Har også noen som støtter Trump, men det er ikke noe vi går og snakker stort om, det går som regel i Norsk politikk om det i det hele tatt snakkes politikk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Norge og EU bør sterkt vurdere å lage en anti inflaction act for å styrke norske og europeiske selskaper og økonomi på bekostning av ikke-eu. Forbrukere må både få større incentiver til å handle lokalt, fremfor import, gjennom tollmurer og krav til produkter. Gråimporten gjennom f.eks posten bør begrenses kraftig. Utenlandske mediaselskap som livnærer seg på reklame, salg og etteretning i Norge bør både strupes og konkurreres ut med norske/Europeiske alternativer som gjør samme jobb uten at pengene strømmer ut. Juridiske rettigheter må hentes hjem og formes etter våre verdier. 1 Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Tåkefyrste skrev (4 minutter siden): Husk at ingen ville ha hennes som kandidat ved nominasjonsvalget når Biden ble valgt. Skal vel også huske på at hun er den eneste presidentkandidaten jeg kommer på som ikke har vært gjennom en demokratisk nominasjonsprosess i forkant. Er jo ikke akkurat en positiv sak det heller. Endret 2 timer siden av Cyrio 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Simen1 skrev (1 minutt siden): Norge og EU bør sterkt vurdere å lage en anti inflaction act for å styrke norske og europeiske selskaper og økonomi på bekostning av ikke-eu. Forbrukere må både få større incentiver til å handle lokalt, fremfor import, gjennom tollmurer og krav til produkter. Gråimporten gjennom f.eks posten bør begrenses kraftig. Utenlandske mediaselskap som livnærer seg på reklame, salg og etteretning i Norge bør både strupes og konkurreres ut med norske/Europeiske alternativer som gjør samme jobb uten at pengene strømmer ut. Juridiske rettigheter må hentes hjem og formes etter våre verdier. Nå er vel norsk økonomi i ekstremt stor grad avhengig av import og ikke minst eksport, høye tollmurer, som Vedum er glad i, vil jo i aller høyeste grad ramme oss meget hardt 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Tåkefyrste skrev (1 time siden): Som sagt, hun står fritt frem til å mene og tro hva hun vil. Demokratiet vinner til slutt uansett, slik det gjorde i både i 2016 og 2020. Det SKAL være lov å stille spørsmål om valgfusk. Det er en del av ytringsfriheten. Men i Trumps tilfelle så ønsket de å fengsle han for dette. Så ikke snakk til meg om hvem som prøvde å ødelegge demokratiet. Du blander protest med valgfusk. Det er ikke ytringsfrihet når man prøver å erstatte legitime stemmer med falske stemmer slik Trump/Eastman mente VP Pence kunne gjøre. Det er despoti og valgjuks, ikke ytringer og protester Ifølge Trump så kan Harris velge hvem vinner valget 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Toll kan være med på å finansiere offentlige utgifter, som veibygging, velferd, skole, grensevakter og forsvar. Det vil gjøre det mulig for amerikanske/norske bedrifter å konkurrere med land som kan produsere uten klimakvoter, har billig strøm, slavelønn osv. Trikset er å ha riktig nivå på tollsatsene, og ikke urimelige gebyrer på ting man uansett ikke finner i amerikanske/norske butikker. Endret 2 timer siden av Mannen med ljåen 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå