Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, jjkoggan said:

Igjen du svarer ikke spørsmålet.  Trump tror VP har retten til å benekte å telle stemmer hunn ikke liker og telle stemmene hun liker.  Det var det som Trump presset Pence til å gjøre.

Det har INGENTING å gjøre med noe protest. Hvorfor klarer du ikke å svare på dette grunnleggende spørsmål om demokrati som Trump prøvde å ødelegge?

Som sagt, hun står fritt frem til å mene og tro hva hun vil. Demokratiet vinner til slutt uansett, slik det gjorde i både i 2016 og 2020.

Det SKAL være lov å stille spørsmål om valgfusk. Det er en del av ytringsfriheten. Men i Trumps tilfelle så ønsket de å fengsle han for dette. Så ikke snakk til meg om hvem som prøvde å ødelegge demokratiet.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Tåkefyrste said:

På tide at amerikanerne tar landet sitt tilbake etter 4 år med en dement president og en visepresident som ikke har utrettet en jævla ting.

Da er det bare å sette i gang og jobbe for verdensfred, rydde opp i det enorme statsapparatet og sikre grensene mot sør. Fikk tilbake litt av trua på menneskeheten nå.

Vi får jo se om Trump beholder sitt løfte om at hvis han blir president så behøver de aldri å stemme igjen.
Trump har nå fått mer makt en noen president har hatt før han.
Med den nye grunnloven fra høyesterett blir han immun mot alt han gjør som president inkludert mord og statskupp. Nå kan vi se om han tør å følge sine ønsker da han ikke lenger behøver å være redd for å kunne bli straffet for det han gjør.

Endret av LuxFerre
Lenke til kommentar
Skjelvgråt skrev (19 minutter siden):

Du vet hva det betyr. Du hadde ikke skrevet det du gjorde om det var Kamela som vant, og du ønsket man skulle vente til det var helt sikkert enda det var 100 prosent sikkert. I tillegg til å komme med antagelser om hvor ille ting blir allerede. Det er jo forsåvidt greit, men fremstår jo litt paranoid. 

Jeg vet ikke hva coper betyr. Vennligst oversett!

Du motsier deg selv i "du ønsket man skulle vente til det var helt sikkert enda det var 100 prosent sikkert".

Jeg reagerer selvsagt på og gjør det også i andre sammenhenger når noen påstår noe er "matematisk umulig" når det ikke er det. Da er det løgn. Kanskje en løgn basert på en grov misforståelse av hva matematikk og matematisk umulighet egentlig betyr, men like fullt en løgn. Det strider mot vitenskapelig holdning til fakta. Med kanskje verdenshistoriens verste konspirasjonsteoretiker i det ovale kontor så er det svært viktig å påpeke skillet mellom fakta og ikke-fakta. Det kommer jeg til å gjenta gang på gang når jeg ser sånt.

Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (26 minutter siden):

På 40-årsmarkeringen til Reagan`s rekordstore valgseier så går Trump og tar en annen landslide seier for GOP :) 

Trumps "landslide victory" er altså en grov historieforfalskning og fornærmelse mot Reagan-administrasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (20 minutter siden):

Landslide? 🤔

Screenshot_20241106_134815_Chrome.jpg

På mange måter er det jo det npr Trump, slik det ser ut, vinner alle vippestatene, alle. Tilogmed i sterkt demokratiske byer er støtten til Harris betydelig lavere enn støtten til Biden, og minoriteter, ikke minst latinos, er ikke lengre noe demokratene kan håpe på i fremtiden. Det er simpelthen et sjokkresultat, demokratene har gjort absolutt alt galt, tilogmed republikanske aborttilhengere har stemt Trump, det ser vi blant annet i Missouri

Ingen hadde trodd Harris skulle gjøre det så dårlig, ingen

Og grunnen? Etter mitt syn at de var mer opptatt av å snakke om Trump enn egen politikk. Harris møtte ikke engang opp for å snakke til egne tilhengere.... 

Endret av Tussi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (2 minutter siden):

Kvinne og brun i huden. Om man har som basis det Trump-supporterne skriver i denne tråden så er det absolutt ingen overraskelse.

Biden har mye skyld. Han burde for lenge siden tatt ansvar og sagt at han ikke stilte til gjenvalg slik at demokratene fikk på plass en bedre kandidat.

Det er for lettvint å skylde på at hun er kvinne og brun i huden, nesten halvparten av kvinner stemte Trump, og ingen republikansk president har noen gang fått så  mange minoritetsstemmer som Trump. Det handler om politikk, og at kvinner og minoriteter i langt større grad står for egne meninger, og kanskje heller blir provosert av at folk forventer de "skylder" demokratene en stemme. De mener åpenbart at demokratene ikke har fortjent deres stemme

• Liker 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 minutt siden):

Kvinne og brun i huden. Om man har som basis det Trump-supporterne skriver i denne tråden så er det absolutt ingen overraskelse.

Jeg leste et eller annet sted at seieren går til "den hvite mannen". Trump er ikke hvit, han er ompalompa-oransje. Tror dere de mente Vance? Er det en metafor eller forsøker de å hvitvaske Trump?

Nok en gang etterlyser jeg fakta. Jeg er nokså sikker på at han er oransje på ethvert ISO-standardisert fargekart.

• Liker 4
Lenke til kommentar
BadCat skrev (12 minutter siden):

En coper er en 1. uredelig hestehandler.

Hvis det er cope han mener så er det en 2. falsk virkelighetsoppfatning som overlevelsesstrategi.

Takk! Siden påstanden coper var rettet til meg får jeg vel svare på de to variantene hver for seg:

1. Å holde seg til saklige fakta er ikke å være en uredelig hestehandler.

2. Jeg anerkjente Trump som vinner før @Joeal88 kom med påstanden "matematisk umulig", men jeg unngikk å lyve om matematiske umuligheter likevel. Rett skal være rett. Hva mener han er galt med min virkelighetsoppfatning av at Trump vant? Eller min virkelighetsoppfatning av matematikk (som er en absurd ordstilling jeg aldri trodde jeg skulle skrive)?

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, dette var virkelig gode nyheter, dagen i dag er en bra dag. :)
Ikke fordi jeg er så fryktelig MAGA, men fordi det er så utrolig deilig å lese kommentarer fra siden som hater Trump akkurat nå. 

Viser seg at det ikke hjelper å basere all politikk på "orange man bad", og billige "literally Hitler" poeng. 
Nå får si se, jeg tviler på at alle transer og homoseksuelle blir systematisk drept de neste 4 årene, og jeg tviler på at alle kvinner må gå i røde kjoler med hvite hetter over hodet. 

Når tilogmed VG gikk ut og begynte med sine "prognoser" i går hvor det var snakk om 49.994% sannsynlig at Trump vant og 50.0015% sannsynlig at Kamela vant, var det såpass flåsete at jeg egentlig regnet med at det var over. 

Blir spenennde å se om stillingen ender opp med å bli 312 - 226, i så fall snakker vi valgskred ja. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...