Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå gjelder det å se fremover.

Hvis man lytter til talen til Trump, synes jeg det tross alt var den var ganske optimitisk.

Han ser fremover og sier bl.a. at det er viktig å forene et splittet land, og at alle må dra i samme retning.
Jeg så lite skadefryd, og mest en normal takketale der han takker alle som har stått på i valgkampen.

Så jeg håper alle nå klarer å se fremover og ikke bli bitre og sure.
Og så håper jeg at demokratene innser at de har en del å rydde opp i for å komme tilbake.

Og at publikum roper "USA", og ikke "Trump", tar jeg som et godt tegn.
At det tross alt er landet som står i sentrum, og ikke Trump, på tross av at Trump har vist seg å være ganske narsissistisk.

Lenke til kommentar

Og så får vi håpet at Demokratene ikke prøver å kjøre dette i rettsaparatet.

Det vil jo bare være en lissepasning til Trump-leiren:
"Se, de er "like ille" og påstår akkurat som oss at "valget var stjålet" "

Ref:
https://www.dagbladet.no/nyheter/rigger-for-uker-med-rettslig-helvete/82189350

Sitat

En rådgiver anslår at Harris sine støttespillere nå må forberede seg på et «fire til seks uker» langt etterspill «der alle saksøker alle».

Det understrekes at dette også kan utløse et behov for ytterligere økonomisk støtte til Harris-kampanjen.

Ifølge Harris-kampanjens advokat, Dana Remus, har deres apparat sørget for å utplassere advokater flere steder i landet for å respondere på eventuelle juridiske utfordringer knyttet til opptellinger, omtellinger og revisjoner.

Lenke til kommentar

Må føles som en nedtur for alle som hele tider skriker om seg at Trump er rasistisk når han nå ser ut som og flå klart flest stemmer fra Latinos og Arabere i USA, plus stor andel svarte har stemt på han.

Kan virke som minoritetsgruppene ikke føler på rasisme like mye som hvite anonyme gjør på et norsk forum

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (1 minutt siden):

2 ganger nå har en kvinnelig presidentkandiatat tapt.

Betyr dette at amerikanerne ikke er klar for en kvinnelig president?
Eller bare at det ikke er den rette kvinnelige presidenten.
Kanskje en republikansk kvinnelig president hadde vunnet.

Penis er nok ikke den eneste kvalifikasjonen Trump vinner på. Den kan være medvirkende, men jeg tror det hovedsaklig er andre faktorer som gjelder. Hans Hitlerske måte å aggitere og egge opp et folk som er bittert på alt og alle virker å være en langt større faktor. En annen ting er at Harris ikke akkurat var noen fantastisk kandidat. Hennes største ulempe var nok at hun var politisk dårlig kandidat, tvetydig, lite engasjerende og sånt. Vaginaen kommer nok langt ned på lista over ulemper. Jeg tror derfor det er en slags virkelighetsfornektelse å skylde på kjønn som årsak til tapet.

Hillary var i mine øyne en politisk bedre kandidat enn Harris. Den gangen spilte nok vagina en litt større rolle enn nå, men også der blir det feil å skylde på kjønn som årsak til nederlaget.

• Liker 3
Lenke til kommentar
fwj__ skrev (3 minutter siden):

Dette kan da ikke stemme, norske USA-eksperter som er de beste ekspertene har da skrevet at Trump har liten sjanse til å vinne. Her må det være valgfusk garantert.

De fleste har vel vært helt klare på at valget kunne gå begge veger? At de fleste håpet på Harris er ikke det samme som å si at Trump hadde liten sjans til å vinne.

Endret av traveldag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (9 minutter siden):

2 ganger nå har en kvinnelig presidentkandiatat tapt.

Betyr dette at amerikanerne ikke er klar for en kvinnelig president?

Det betyr at folk som har blitt systematisk foret med løgnpropaganda om at et patriarkisk hierarki er den naturlige orden, ikke er klar for en kvinnelig president.

Jeg er uansett klar for fire år med å dokumentere alle tilfeller (som jeg kan) av liv som forverres på grunn av MAGA-politikken. Jeg er også klar for alle troll som kommer til å benekte at disse tilfellene eksisterer, og deres sinne og frustrasjon over at jeg enten ikke debatterer på dems premisser, eller i det hele tatt svarer tilbake.

Jeg er også klar for fire nye år med menn som klager over at de er ensomme, og får et urettferdig omdømme som dårlige personer, uten at de klarer å selvreflektere at å falle for fascistisk ideologi kanskje ikke er løsningen på deres problemer...

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...