Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Joeal88 said:

Er enig i at det er svært mange arrogante, besserwissere på dette forumet som tror at de har mer kunnskap om USA enn hva amerikanere selv har.

Det er vanskelig for den som er i et forhold å se at man blir gaslightet, det er enklere for den som står utenfor. 

Helvetes Biden har også mye av skylden hvis dette går galt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, SilverShaded said:

Samme sier CNN...veldig likt både 2020 og 2016. Ingen forventer noe annet enn at Trump vinner de små bondebygdene det er snakk om her, og sannsynligvis begge statene (som har vært røde i mange år). Og foreløpig er et forsvinnende lite antall stemmer opptalt.

Jadda. Trenden holdt visst utover småbygdene :D

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Jeez. For enkelte har dette valget stor betydning. Gi denne mannen støtte folkens. Vis ham hvem vi er her i Norge.

Men ja. Må ærlig talt si meg enig i at dette er altfor close. Hadde større tro til Amerikanere enn dette.

Jeg for min del kommer nok til å gjøre endringer i min hverdag som følge av det jeg nå ser.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fatninja skrev (49 minutter siden):

Men sånn er det når man på død og liv skal ha et kvinnfolk, med karisma som mine sure gymsokker, som presidentkandidat bare fordi hun angivelig er svart.......    Føkk alle woke tullinger som har ledet oss til dette....   Seriøst, FØKK dere....  Go woke go broke, og nå må vi lide oss igjennom 4 nye år med Trump.....

Gidder du å utdype hvordan "woke tullinger" har ledet "oss til dette" ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
DDDD skrev (2 minutter siden):

Skal ikke feire for tidlig. Er imponert over teamet Trump har satt sammen så langt.  

Sant. Men Trump leder i samtlige Swing States, og det må et mirakel til for at Kamala skal kunne snu dette nå.

Donald J. Trump: "Kamala, you`re fired. Get the hell out of here!" :)

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Kul_Djevel said:

Men samtidig var det som forventet. Uansett så bor vi i Norge og dette påvirker oss ikke i noen stor grad. Økonomisk så kan det gå begge veier. Kan føre til lavere rente, men tollmurene han planlegger kan også være skadelig for også norsk økonomi 

Jeg er mer spent på hvilken tullinger som kommer i regjeringen hans. Tror det er en stor sjanse for at det kommer inn noen lugubre figurer der 😀

Dette kommer i høyeste grad til å kunne påvirke oss, og skremmende å se at vi ikke tenker lengre. "Du skal ikke sove" blir mer og mer passende. Vi har en aktør (faktisk to) i øst som nå får frie tøyler, og som har vist vilje og kapasitet til å bruke alle midler mulig for å oppnå egne mål. Hvordan spise en elefant? - En bit av gangen. Det samme her, om man ikke står samlet så forvitrer vi en liten bit om gangen. 

Klimakampen? Gi opp. Plasthelvete? Gi opp. Østens (Kina og Russland) kamp mot våre verdier og frihet? Gi opp. Amerika er altså en aktør like store / større en Europa, og vi har vært helt avhengig av nevnte aktør for at vi skal ha det så greit som vi har hatt det og takle utfordringene vi står oppe i. Nå er det derimot fritt vilt, og attpåtil så sitter folk stille eller enda verre - er så tjukke i huet og lite informert i historie at de tenker dette er bra for oss. 

Endret av The Very End
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (45 minutter siden):

Dette er skremmende, spesielt siden republikanerne nå har både huset og senatet. Jeg syns synd på den jevne amerikaner, også de som stemte på Trump, de kommer til å få seg en skikkelig blåmandag.

De vil jo uansett tro det er demokratene, innvandrere, Kina, Mexico eller noen andre sin skyld, fordi de ikke har noen kilder interessert i å fortelle dem den objektive sannheten.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (6 minutter siden):

Dette kommer i høyeste grad til å kunne påvirke oss, og skremmende å se at vi ikke tenker lengre. "Du skal ikke sove" blir mer og mer passende. Vi har en aktør (faktisk to) i øst som nå får frie tøyler, og som har vist vilje og kapasitet til å bruke alle midler mulig for å oppnå egne mål. Hvordan spise en elefant? - En bit av gangen. Det samme her, om man ikke står samlet så forvitrer vi en liten bit om gangen. 

Klimakampen? Gi opp. Plasthelvete? Gi opp. Østens (Kina og Russland) kamp mot våre verdier og frihet? Gi opp. Amerika er altså en aktør like store / større en Europa, og vi har vært helt avhengig av nevnte aktør for at vi skal ha det så greit som vi har hatt det og takle utfordringene vi står oppe i. Nå er det derimot fritt vilt, og attpåtil så sitter folk stille eller enda verre - er så tjukke i huet og lite informert i historie at de tenker dette er bra for oss. 

Ja, folk er så historieløse. Putin kommer ridende på en Bjørn med sin horde av asiatere og brenner ned Finnmark imorgen, fordi de hater vår frihet og Kamala er ikke lenger bak rattet. Hva er «våre verdier» btw? De Arbeiderpartiet holdt en gang på 70 tallet? Kanskje det er mangfold! 

Mitt forslag er at i steden for å la brune mennesker ta vår frihet og frihet fra desinformasjon fra oss, så går vi heller til dem og gir dem demokrati og lærer dem å respekter skilpaddene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...